Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Noen her som har meldt sin eks/den andre forelderen til barnevernet? I såfall anonymt eller ikke? Og evt hva skjedde videre? Anonymkode: 8b316...359
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Om du melder din eks og saken blir vurdert til undersøkelse, vil også du som mor undersøkt. Anonymkode: ee442...e50
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Om du melder din eks og saken blir vurdert til undersøkelse, vil også du som mor undersøkt. Anonymkode: ee442...e50 Ok? Hvorfor det egentlig? Hvis det er forholdene hjemme hos far som er bekymringsfulle? Anonymkode: 8b316...359
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ok? Hvorfor det egentlig? Hvis det er forholdene hjemme hos far som er bekymringsfulle? Anonymkode: 8b316...359 De har vel erfaring med at det kan skurre hos begge parter da, hvis en ex melder.. Anonymkode: 67be2...a71
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen her som har meldt sin eks/den andre forelderen til barnevernet? I såfall anonymt eller ikke? Og evt hva skjedde videre? Anonymkode: 8b316...359 Jeg ville melde far anonymt ettersom far har voldsomt sinne noe jeg fortalte bv. Likevel kom de frem til at de måtte si at bekymringsmeldingen kom fra meg 🤬 Å som en annen her nevner så ville bv se hvordan min omsorgsevne er også,så jeg hadde de her på hjemmebesøk,de kontaktet fastlegen min osv. Så har ikke akkurat fått tillit til bv når det er sånn de jobber! Anonymkode: 93837...93d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: De har vel erfaring med at det kan skurre hos begge parter da, hvis en ex melder.. Anonymkode: 67be2...a71 Ja jeg forstår jo det. Men skjer det om man melder anonymt også? Anonymkode: 8b316...359
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville melde far anonymt ettersom far har voldsomt sinne noe jeg fortalte bv. Likevel kom de frem til at de måtte si at bekymringsmeldingen kom fra meg 🤬 Å som en annen her nevner så ville bv se hvordan min omsorgsevne er også,så jeg hadde de her på hjemmebesøk,de kontaktet fastlegen min osv. Så har ikke akkurat fått tillit til bv når det er sånn de jobber! Anonymkode: 93837...93d De må jo åpenbart sjekke hvilken omsorgsevne begge foreldrene har for å gjøre seg opp en mening om hvordan barnet har det. Merkelig at du synes det er feil av barnevernet? I noen situasjoner er bekymringsmeldingen av en slik art at melder uansett hadde blitt kjent igjen, og da anbefaler de at man melder under fullt navn. Anonymkode: 3dd5a...815
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: De må jo åpenbart sjekke hvilken omsorgsevne begge foreldrene har for å gjøre seg opp en mening om hvordan barnet har det. Merkelig at du synes det er feil av barnevernet? I noen situasjoner er bekymringsmeldingen av en slik art at melder uansett hadde blitt kjent igjen, og da anbefaler de at man melder under fullt navn. Anonymkode: 3dd5a...815 Nå misforstår du. Jeg får ikke tillit til bv når jeg kommer å sier at jeg vil sende anonym bekymringsmelding å forklarer hvorfor det er viktig,også får jeg beskjed senare om at de kommer likevel til å si at den kommer fra meg. Anonymkode: 93837...93d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: De må jo åpenbart sjekke hvilken omsorgsevne begge foreldrene har for å gjøre seg opp en mening om hvordan barnet har det. Merkelig at du synes det er feil av barnevernet? I noen situasjoner er bekymringsmeldingen av en slik art at melder uansett hadde blitt kjent igjen, og da anbefaler de at man melder under fullt navn. Anonymkode: 3dd5a...815 Det var ingenting i bekymringsmeldingen som hadde blitt kjent igjen. Anonymkode: 93837...93d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok? Hvorfor det egentlig? Hvis det er forholdene hjemme hos far som er bekymringsfulle? Anonymkode: 8b316...359 Mandatet vårt når vi undersøker på bakgrunn av melding, er å kartlegge og vurdere barnets omsorgssituasjon. Dog med klart fokus på innholdet i meldingen. Det er naturlig å bli kjent med begge omsorgspersoner for å kunne vurdere hvordan barnet er ivaretatt. Det er ikke alltid nødvendig å f.eks ha hjemmebesøk hos begge. Anonymkode: 95a52...ee7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mandatet vårt når vi undersøker på bakgrunn av melding, er å kartlegge og vurdere barnets omsorgssituasjon. Dog med klart fokus på innholdet i meldingen. Det er naturlig å bli kjent med begge omsorgspersoner for å kunne vurdere hvordan barnet er ivaretatt. Det er ikke alltid nødvendig å f.eks ha hjemmebesøk hos begge. Anonymkode: 95a52...ee7 Ok, takk for et konstruktivt svar (ble mye rart over her). Skjønner hva du mener med at de må undersøke alle forhold. Hi Anonymkode: 8b316...359
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå misforstår du. Jeg får ikke tillit til bv når jeg kommer å sier at jeg vil sende anonym bekymringsmelding å forklarer hvorfor det er viktig,også får jeg beskjed senare om at de kommer likevel til å si at den kommer fra meg. Anonymkode: 93837...93d Hvis saken går til undersøkelse så må de fortelle de involverte. Foreldre har også rett på å vite hvem som melder. Anonymkode: ee442...e50
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis saken går til undersøkelse så må de fortelle de involverte. Foreldre har også rett på å vite hvem som melder. Anonymkode: ee442...e50 Nei foreldrene har ikke rett på å vite hvem som melder! Hvorfor svarer du på ting du helt tydlig ikke har peiling på?? Anonymkode: 93837...93d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok? Hvorfor det egentlig? Hvis det er forholdene hjemme hos far som er bekymringsfulle? Anonymkode: 8b316...359 Hvis du som mor er bekymret for barn når de er hos far, og likevel sender barna til far, så er det kanskje noe mor bør tenke over? Det er en form for omsorgssvikt å sende barna til et sted med omsorgssvikt Anonymkode: e5a4b...be1
Admin Skrevet 21. juli 2020 #15 Skrevet 21. juli 2020 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, oppfordring til brudd på norsk lov og svar til dette. Admin
Gjest Skrevet 21. juli 2020 #16 Skrevet 21. juli 2020 30 minutter siden, Admin skrev: Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, oppfordring til brudd på norsk lov og svar til dette. Admin Det der var vel strengt tatt en oppsummering i feil rekkefølge - det burde starte med «oppfordring til brudd på norsk lov». For den kom først. Den negative brukerdebatten var andres reaksjoner på oppfordringen - og i hovedsak var dette saklige korreksjoner av personen som mente at vold er greit!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #17 Skrevet 21. juli 2020 Min lege sendte en bekymringsmelding til bv med mitt samtykke pga forholdene jeg beskrev hjemme med far (vi bor sammen). Jeg ble mildt sagt skuffet over bv’s oppfølging. Jeg åpnet meg helt for dem, fortalte om psykisk vold etc etc, men de fulgte ikke opp på noen konstruktiv måte. Innhentet informasjon fra alle og enhver, hadde samtaler med barna og alt sånt. Dette var ekstremt belastende for både meg og far. Det eneste som kom ut av det, er at alle lærerne til barna vet at vi er meldt til barnevernet og mannen min har mistet all tiltro til offentlig helsevesen. Bv har ikke hjulpet meg/oss på noen som helst måte. Vi går på familievernkontoret av eget tiltak, det er det. Saken pågikk i over 7 mnd før den ble henlagt. men en måte er jo å fortelle om situasjonen til et helsepersonell med meldeplikt. Da melder du i hvert fall ikke selv. Anonymkode: a2a77...ce6
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #18 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min lege sendte en bekymringsmelding til bv med mitt samtykke pga forholdene jeg beskrev hjemme med far (vi bor sammen). Jeg ble mildt sagt skuffet over bv’s oppfølging. Jeg åpnet meg helt for dem, fortalte om psykisk vold etc etc, men de fulgte ikke opp på noen konstruktiv måte. Innhentet informasjon fra alle og enhver, hadde samtaler med barna og alt sånt. Dette var ekstremt belastende for både meg og far. Det eneste som kom ut av det, er at alle lærerne til barna vet at vi er meldt til barnevernet og mannen min har mistet all tiltro til offentlig helsevesen. Bv har ikke hjulpet meg/oss på noen som helst måte. Vi går på familievernkontoret av eget tiltak, det er det. Saken pågikk i over 7 mnd før den ble henlagt. men en måte er jo å fortelle om situasjonen til et helsepersonell med meldeplikt. Da melder du i hvert fall ikke selv. Anonymkode: a2a77...ce6 Du har jo et ansvar selv og for å fjene barna fra situasjonen da, i stedet for å bli hos han Anonymkode: 01b4a...eea
Gjest Skrevet 21. juli 2020 #19 Skrevet 21. juli 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min lege sendte en bekymringsmelding til bv med mitt samtykke pga forholdene jeg beskrev hjemme med far (vi bor sammen). Jeg ble mildt sagt skuffet over bv’s oppfølging. Jeg åpnet meg helt for dem, fortalte om psykisk vold etc etc, men de fulgte ikke opp på noen konstruktiv måte. Innhentet informasjon fra alle og enhver, hadde samtaler med barna og alt sånt. Dette var ekstremt belastende for både meg og far. Det eneste som kom ut av det, er at alle lærerne til barna vet at vi er meldt til barnevernet og mannen min har mistet all tiltro til offentlig helsevesen. Bv har ikke hjulpet meg/oss på noen som helst måte. Vi går på familievernkontoret av eget tiltak, det er det. Saken pågikk i over 7 mnd før den ble henlagt. men en måte er jo å fortelle om situasjonen til et helsepersonell med meldeplikt. Da melder du i hvert fall ikke selv. Anonymkode: a2a77...ce6 Dere kunne jo selv velge å forbedre deres foreldregjerning, da? Hvis det ikke er så katastrofalt dårlig at BV finner noe de kan gjøre for dere, så står det deg fritt å bli en bedre forelder selv. Ta kurs. Søke veiledning og coaching fra andre. Og eventuelt ta med deg barna UT fra et miljø du tror er skadelig for dem. Husk at ungene faktisk er ditt ansvar, det er ikke noe quick fix å ringe BV.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #20 Skrevet 21. juli 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du som mor er bekymret for barn når de er hos far, og likevel sender barna til far, så er det kanskje noe mor bør tenke over? Det er en form for omsorgssvikt å sende barna til et sted med omsorgssvikt Anonymkode: e5a4b...be1 Er faktisk ikke så enkelt. Man kan få mange problemer om man ikke sender barna til far sånn uten videre. Kan til og med miste omsorgen selv. Sånn er dessverre systemet. Anonymkode: 2f2ee...f7a
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #21 Skrevet 21. juli 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Min lege sendte en bekymringsmelding til bv med mitt samtykke pga forholdene jeg beskrev hjemme med far (vi bor sammen). Jeg ble mildt sagt skuffet over bv’s oppfølging. Jeg åpnet meg helt for dem, fortalte om psykisk vold etc etc, men de fulgte ikke opp på noen konstruktiv måte. Innhentet informasjon fra alle og enhver, hadde samtaler med barna og alt sånt. Dette var ekstremt belastende for både meg og far. Det eneste som kom ut av det, er at alle lærerne til barna vet at vi er meldt til barnevernet og mannen min har mistet all tiltro til offentlig helsevesen. Bv har ikke hjulpet meg/oss på noen som helst måte. Vi går på familievernkontoret av eget tiltak, det er det. Saken pågikk i over 7 mnd før den ble henlagt. men en måte er jo å fortelle om situasjonen til et helsepersonell med meldeplikt. Da melder du i hvert fall ikke selv. Anonymkode: a2a77...ce6 Barnevernet skal se om barnet har det bra. At du opplever psykisk mishandling er sak for politiet. Anonymkode: ee442...e50
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #22 Skrevet 21. juli 2020 On 7/20/2020 at 7:30 PM, Anonym bruker said: Nei foreldrene har ikke rett på å vite hvem som melder! Hvorfor svarer du på ting du helt tydlig ikke har peiling på?? Anonymkode: 93837...93d de har ikke rett på det nei,men man må gjerne vitne hvis det blir rettsak om omsorgovertakelse Anonymkode: 1b92f...fe0
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #23 Skrevet 21. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Barnevernet skal se om barnet har det bra. At du opplever psykisk mishandling er sak for politiet. Anonymkode: ee442...e50 At barna er vitner til psykisk mishandling er ikke bra for dem. Anonymkode: 55f60...2b3
Admin Skrevet 22. juli 2020 #24 Skrevet 22. juli 2020 Tråden er ryddet for forherligelse av lovbrudd. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå