Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Eksempel fra i kveld. Han sprang ut mens eg laga kveldsmat. Eg gjekk ut i døra, nå kjem du inn inn til eg har tellt til 10, ellers så blir det ikkje kveldsmat. (ikkje lenge si middag). På slaget 10 kom han inn. Me satt med bordet, han begynte å kasta skorpene på golvet, eg tok de opp og sa at han måtte ete de og. Han ville ikkje, eg sa at om du kaster de ned igjen trur et du er mett og me går opp på badet. Han laga de siste gongen på meg. Me gjekk derfor opp, han blei illsint. Men gjekk ganske fort over. Tok dusj, tannpussen blei ein kamp. Hopper og spretter og ikkje lett med tannpuss. Når han kommer i seng snakker vi litt og leser i bok. Etterpå kommer han ut mange gonger fra rommet, skal egentlig ingenting. Springer rundt i stova og vil at me skal fange han. Eg går ette og løfter han opp og bærer han opp. Det ender med at ein forelder må stå utenfor rommet hans for å følge han inn igjen kvar gong.Hvordan håndtere situasjonene bedre?🤔 Han har blitt litt "babyaktig" i oppførsel i det siste. Anonymkode: 650e4...629
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Min 5-åring legger seg senere i ferietid... er han trøtt? Anonymkode: 813ce...9a4
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 Åpenbart er det noe som foregår i han nå om dette er nytt. Min skolestarter hadde en periode med babyoppførsel. Tror det henger sammen med skolen. Alle sier, nei så stor du er blitt, skolejente. Tror hun selv ikke føler seg så stor og avreagere med å være baby. Anonymkode: da146...998
Kaffe(vimse)kopp Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Høres ut som noe 4 åringen min kunne gjort, forstår godt at du er frustrert, men det er kanskje en blanding av at han ikke er trøtt og at han sikkert får høre at han
Kaffe(vimse)kopp Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Akkurat nå, Kaffe(vimse)kopp skrev: Høres ut som noe 4 åringen min kunne gjort, forstår godt at du er frustrert, men det er kanskje en blanding av at han ikke er trøtt og at han sikkert får høre at han er stor skolegutt men ønsker å være liten litt til 😉🙂.
Gjest Skrevet 19. juli 2020 #6 Skrevet 19. juli 2020 Vil bare si at jeg heier på deg. Husker at da den eldste var seks år, så måtte jeg bare bestemme meg for å være den mest stae av oss...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 12 minutter siden, Pashla skrev: Vil bare si at jeg heier på deg. Husker at da den eldste var seks år, så måtte jeg bare bestemme meg for å være den mest stae av oss... Takk, det endte med at jeg satte meg for å lese ei bok rett utenfor rommet hans, døra åpen for han ville det. Han sovna nå 21.10. Var det riktig tro? HI Anonymkode: 650e4...629
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #8 Skrevet 19. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min 5-åring legger seg senere i ferietid... er han trøtt? Anonymkode: 813ce...9a4 Tja, ikkje veldig trøtt. Men barnehage og jobb igjen i morgon. Anonymkode: 650e4...629
Gjest Skrevet 19. juli 2020 #9 Skrevet 19. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk, det endte med at jeg satte meg for å lese ei bok rett utenfor rommet hans, døra åpen for han ville det. Han sovna nå 21.10. Var det riktig tro? HI Anonymkode: 650e4...629 Når du sitter der føler han seg trygg. Og ei åpen dør kan man vel unne dem.
Brillefanten Skrevet 19. juli 2020 #10 Skrevet 19. juli 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk, det endte med at jeg satte meg for å lese ei bok rett utenfor rommet hans, døra åpen for han ville det. Han sovna nå 21.10. Var det riktig tro? HI Anonymkode: 650e4...629 Høres veldig lurt ut! Det har jeg gjort veldig mange ganger. Nå er minste 9 og har lagt seg uten å tulle i flere år 😇
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå