Gå til innhold

Baby fått i seg litt mugg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en engangasprøyte til å dryppe litt morsmelk (ca 0.5 ml) i nesa på min 2 mnd gamle datter, når hun er tett i nesa. Etterpå pleier jeg å skylle sprøyten, ha den i en kopp og helle kokt vann fra vannkokeren i koppen. Dette gjorde jeg for 2-3 dager siden og koppen ble stående på benken. Jeg glemte å legge sprøyta til tørk, og den ble liggende i koppen. 

I går kveld, i halvmørket, tok jeg ut sprøyten, skylte den med vann og hadde den i en ny kopp med kokt vann over. Jeg hadde litt dårlig tid, babyen ventet på meg. Så brukte jeg den til å ha litt melk i nesen hennes.

I morges da jeg stod opp, så jeg at den gamle koppen, som sprøyten hadde ligget i, hadde litt mugg på overflaten av vannet. Jeg sjekket sprøyten og så et lite, mørkt flak liggende i melka som var igjen fra i går. Jeg er ganske sikker på at det er mugg.

Jeg er redd jeg har dryppet melk med litt mugg i, i nesen på babyen. Det meste av melken ser jeg at hun svelger og får i seg, gjennom nesa.

Har lest at giftstoffer i mugg kan gjøre at man blir akutt dårlig, og at det også er kreftfremkallende. Blir lei meg for at jeg ikke skrudde på lyset eller var nøyere med renholdet.

Bør jeg være bekymret? 😩

Anonymkode: c92b1...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...