Gå til innhold

Babyen min blir så fort sliten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 måneder gammel. Sliten etter 45 minutter. Sovner lett etter en time. 

Trodde det var mer våkentid? Burde jeg bekymre meg? 

Anonymkode: 7f65d...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre at du spør på helsestasjonen, men babyer er ulike og noen sover nok mer enn andre. Hvis baby legger på seg som hun skal og ellers utvikler seg som andre babyer er det vel gjerne greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste følte jeg sov konstant til hun ble seks måneder. Hun er nå seks år og har vanvittig godt sovehjerte. Legger seg åtte og sover til ni nå i ferien. 

Anonymkode: 093bd...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn sover mye. Min holdt litt lenger på den alderen, men ikke mye. Han sov 2-3 timer på dagen frem til han var 3,5 år og sov 18-6 i tillegg. Er nå 7 år og sover ca 11 timer om natta. Har alltid hatt behov for mye søvn for å fungere optimalt. 

Så lenge barnet utvikler og legger på seg som normalt, er ikke mye søvn farlig. 

Anonymkode: 78c05...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min yngste følte jeg sov konstant til hun ble seks måneder. Hun er nå seks år og har vanvittig godt sovehjerte. Legger seg åtte og sover til ni nå i ferien. 

Anonymkode: 093bd...abd

Ca som min yngste, han sov i 20 timer i døgnet i nærmere et halvt år. 

Anonymkode: 54b96...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min på tre mnd vil helst ikke sove, og kan holde det gående i 3-4 timer før han tar seg en halvtime på øyet🥵 Overtrøtt som bare det, men kan jo ikke tvinge han til å sove😬

Anonymkode: b27b2...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min på tre mnd vil helst ikke sove, og kan holde det gående i 3-4 timer før han tar seg en halvtime på øyet🥵 Overtrøtt som bare det, men kan jo ikke tvinge han til å sove😬

Anonymkode: b27b2...509

Samme gjør min 🙊 

Anonymkode: 2235d...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er ulike, akkurat som alle andre. 
 

Mine to var totalt ulike når de var babyer, jeg er veldig glad de kom i den rekkefølgen de kom, om ikke hadde jeg vært totalt utslitt. Nr 1 sov nesten ikke. Virket som hun var redd for å gå glipp av noe, ikke skjlnner jeg hva som var så artig å se meg trøtt som en strømpe hvr natt. Ofte kunne jeg hente avisa før ungen sovnet og uavhengi av når hun sovnet så var det opp kl 9 og. Klarte jeg å få ungen til å sove en halvtime på dagen så holdt jeg pusten. Hun fant søvnen når hun var rundt 6mnd og krabbet rundt. 
 

Nr 2 var en sovebaby. Min søster dro opp øyelokket når hun var 2mnd, for hun hadde aldri sett ungen våken. Hun sov, spiste og sovnet ved puppen. Hun lå til ladning i 5mnd virker det som nå, for npr hun ble 5mnd så var det som hun skrudde på bryteren. Klattret i bokhyller før hun kunne krabbe, krabbet rundt, og løp når hun var 9mnd. Hun stoppet ikke før hun ble tenåring, en aktiv tenåring, men veldig lat iforhold til hvordan hun har vært. 
 

Begge to er helt normale, ikke noe galt med noen av de på noen måte. De var bare veldig ulike som babyer. Nå som de er tenåringer er de ganske like, de har lurt lærerene derees flere ganger med å dukke opp i feil klasser. (Jeg syns ikke de er like, men det er vel personligheten deres som erså ulike somjeg kjenner best)

Anonymkode: 16bb6...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen blir jo sliten etter 45 min med aktivitet, så jeg vet ikke jeg. Snakk med helsestasjonen., 😊

Anonymkode: af2ab...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spebarn skaffer seg den søvnen de trenger. Hvis hun virker kvikk de (få) timene hun er våken, og ellers vokser godt, så er hun helt normal.

Anonymkode: fff62...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...