Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Mannen flytter på ting når han rydder. Flytter det som er "i veien" til en eller annen ledig plass. Ikke noe system. Småleker eller smuler sparker han med foten inntill veggene for å få fram gulvet. Vi må alltid lete etter alt for vi aner jo ikke hvor han har satt det. Jeg synes hver eneste ting skal ha fast sted. Bruker gjerne bokser eller samlere for å ha orden. Lett for ungene å rydde og finne ting da alt har fast plass. Jeg har tatt hele huset noen ganger og vi har plass til alt. Han mener vi har alt for mye ting, siden han bærer rundt på tingene ettersom de blir i veien. Problemet er jo at vi begge mener vi rydder på "rett" / best måte. Så han bruker ikke mine systemer eller setter ting der de hører hjemme og resultatet blir rot overalt. Jeg hater det. Han tror at han er den ryddige av oss, for når han nekter sette ting der de kan finnes gidder jeg ikke rydde. Det hjelper jo ikke når han bsre flytter ting til andre steder. Jeg blir snart gal av å lete etter alt hver gang vi skal bruke det. Mye har jeg glemt vi har også siden han har vært det bort eller stuet det inn i et skap eller på loftet. Hvordan løser man dette? Anonymkode: d4d71...f4b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ha færre ting. Anonymkode: 94627...82c Men vi har ikke for mye, og det hjelper fortsatt ikke når han bare flytter ting? Anonymkode: d4d71...f4b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Snakk sammen, og prøv å finne en felles strategi. Begge må slutte å tenke at det er de selv som har rett, dere må prøve å møtes på midten. Kanskje kan ting ha plasser, men ikke så strenge som du egentlig ønsker det? I stede for at alt må ha fast plass i sin samler, kan ting kanskje høre til på lit større områder? F. eks at i stede for at noe hører til på hver av hyllene i et skap, så hører alt til i skapet, på en hvilken som helst hylle. Da har du et mindre område å lete på, samtidig som du ikke detaljstyrer hvor alt skal være. Anonymkode: 5e5fa...720
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mannen flytter på ting når han rydder. Flytter det som er "i veien" til en eller annen ledig plass. Ikke noe system. Småleker eller smuler sparker han med foten inntill veggene for å få fram gulvet. Vi må alltid lete etter alt for vi aner jo ikke hvor han har satt det. Jeg synes hver eneste ting skal ha fast sted. Bruker gjerne bokser eller samlere for å ha orden. Lett for ungene å rydde og finne ting da alt har fast plass. Jeg har tatt hele huset noen ganger og vi har plass til alt. Han mener vi har alt for mye ting, siden han bærer rundt på tingene ettersom de blir i veien. Problemet er jo at vi begge mener vi rydder på "rett" / best måte. Så han bruker ikke mine systemer eller setter ting der de hører hjemme og resultatet blir rot overalt. Jeg hater det. Han tror at han er den ryddige av oss, for når han nekter sette ting der de kan finnes gidder jeg ikke rydde. Det hjelper jo ikke når han bsre flytter ting til andre steder. Jeg blir snart gal av å lete etter alt hver gang vi skal bruke det. Mye har jeg glemt vi har også siden han har vært det bort eller stuet det inn i et skap eller på loftet. Hvordan løser man dette? Anonymkode: d4d71...f4b Da rydder du, problem løst... Anonymkode: 1a311...a0d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #6 Skrevet 19. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Snakk sammen, og prøv å finne en felles strategi. Begge må slutte å tenke at det er de selv som har rett, dere må prøve å møtes på midten. Kanskje kan ting ha plasser, men ikke så strenge som du egentlig ønsker det? I stede for at alt må ha fast plass i sin samler, kan ting kanskje høre til på lit større områder? F. eks at i stede for at noe hører til på hver av hyllene i et skap, så hører alt til i skapet, på en hvilken som helst hylle. Da har du et mindre område å lete på, samtidig som du ikke detaljstyrer hvor alt skal være. Anonymkode: 5e5fa...720 Ja, det hadde vært topp, men han vil ikke styres hvor han legger ting. Han legger det der det er plass. Og om to timer er det jo i veien igjen og flyttes... Anonymkode: d4d71...f4b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da rydder du, problem løst... Anonymkode: 1a311...a0d Det går ikke han med på, for det er jo han som virkelig rydder etter hans mening. Og han som roter mest etter min, nekter å plukke opp etter en voksen mann altsp Anonymkode: d4d71...f4b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #8 Skrevet 19. juli 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går ikke han med på, for det er jo han som virkelig rydder etter hans mening. Og han som roter mest etter min, nekter å plukke opp etter en voksen mann altsp Anonymkode: d4d71...f4b Da må du nok leve med det, han endrer seg ikke. Menn er bare sånn. Anonymkode: 1a311...a0d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #9 Skrevet 19. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men vi har ikke for mye, og det hjelper fortsatt ikke når han bare flytter ting? Anonymkode: d4d71...f4b Han mener drre har for mange ting og med færre ting blir det uansett enklere å finne det dere trenger. Anonymkode: 94627...82c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #10 Skrevet 19. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Han mener drre har for mange ting og med færre ting blir det uansett enklere å finne det dere trenger. Anonymkode: 94627...82c Det er null problem å finne ting om de ligger på samme sted hele tiden også, faste plasser. Det virker jo bare mye når han stabler ting i en haug på et bord, så senere flytter alt videre. Og lager hauger av sakene. Mens skuffer og skap er tomme... helt meningsløst Anonymkode: d4d71...f4b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #11 Skrevet 19. juli 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Mannen flytter på ting når han rydder. Flytter det som er "i veien" til en eller annen ledig plass. Ikke noe system. Småleker eller smuler sparker han med foten inntill veggene for å få fram gulvet. Vi må alltid lete etter alt for vi aner jo ikke hvor han har satt det. Jeg synes hver eneste ting skal ha fast sted. Bruker gjerne bokser eller samlere for å ha orden. Lett for ungene å rydde og finne ting da alt har fast plass. Jeg har tatt hele huset noen ganger og vi har plass til alt. Han mener vi har alt for mye ting, siden han bærer rundt på tingene ettersom de blir i veien. Problemet er jo at vi begge mener vi rydder på "rett" / best måte. Så han bruker ikke mine systemer eller setter ting der de hører hjemme og resultatet blir rot overalt. Jeg hater det. Han tror at han er den ryddige av oss, for når han nekter sette ting der de kan finnes gidder jeg ikke rydde. Det hjelper jo ikke når han bsre flytter ting til andre steder. Jeg blir snart gal av å lete etter alt hver gang vi skal bruke det. Mye har jeg glemt vi har også siden han har vært det bort eller stuet det inn i et skap eller på loftet. Hvordan løser man dette? Anonymkode: d4d71...f4b Kjefter ham opp, antar jeg... jeg makter heller ikke folk som tar så lite ansvar for familiens eiendom at de ikke klarer å få ting på rett sted. Du får ta alle dorullene og sette dem øverst på kjøkkenskapet, og når han roper fra dass om at han trenger en, så kan du spørre om dere har for mange eller for få når de står på feil sted? Anonymkode: 06ee4...027
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #12 Skrevet 19. juli 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er null problem å finne ting om de ligger på samme sted hele tiden også, faste plasser. Det virker jo bare mye når han stabler ting i en haug på et bord, så senere flytter alt videre. Og lager hauger av sakene. Mens skuffer og skap er tomme... helt meningsløst Anonymkode: d4d71...f4b Har han alltid vært sånn? Kanskje han har en begynnende kognitiv svikt... Anonymkode: 3a598...a9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå