Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Er det noen her som er besøkshjem/avlastningshjem? Skulle gjerne hørt litt hvordan andre har gjort det rundt forskjellig 😊 Anonymkode: a90aa...59d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Har vært det siden mars, så har ikke så lang erfaring, men hva lurer du på? Anonymkode: 0c7a6...d74
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vært det siden mars, så har ikke så lang erfaring, men hva lurer du på? Anonymkode: 0c7a6...d74 Lurer litt på hvordan dere gjør med seng, babycall, osv? Står dere for alt, eller blir det sendt med barnet? Sikkert et rart spørsmål, men det er en rar situasjon vi er i også på et vis. Vi er besøkshjem for noen i vår omgangskrets (de er fosterforeldre), og vi hadde nok forskjellige forventninger til hva det skulle være. Anonymkode: a90aa...59d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Vi var besøkshjem i mange år. Vi hadde ikke eget rom som hun kunne bruke. Så, de helgene og ukene hun var hos oss flyttet vår eldste inn på broren sitt rom. Hun brukte da hans rom. Men jeg hadde laget til to kasser med hennes ting, som sengetøy, leker og div. Så byttet jeg da ut med dette når hun kom. Alt dette var vårt fra før av da. Vi hadde henne tredje hver helg og noen uker innimellom. Hun hadde med seg alt av klær som hun trengte. Når det var for en helg vasket jeg som regel ikke klærne. Når hun var lengre vasket jeg opp klær etterhvert som hun trengte det. Vi kjørte til bursdager, samvær og andre aktiviteter, om dette sammenfalt med vår helg. Hun hadde med gaver hjemmefra til bursdagsbarnet, om hun skulle i bursdag. Anonymkode: 9bb27...687
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lurer litt på hvordan dere gjør med seng, babycall, osv? Står dere for alt, eller blir det sendt med barnet? Sikkert et rart spørsmål, men det er en rar situasjon vi er i også på et vis. Vi er besøkshjem for noen i vår omgangskrets (de er fosterforeldre), og vi hadde nok forskjellige forventninger til hva det skulle være. Anonymkode: a90aa...59d Vi er besøkshjem for en venninne av datteren vår, og datteren vår har dobbelseng på rommet, så de deler seng, men uansett er det nok meningen besøkshjemmet skal stå for dette. Vi har er et større barn enn i deres tilfelle tydeligvis. Men hun har klær liggende her som jeg vasker mellom hver gang. Også har hun med seg utstyr hvis vi skal noe spesielt, dersom hun har det som trengs fra før. Hvis hun ikke har det så står vi for det. Vi kan søke barnevernet om ekstra midler hvis vi trenger noe dyrt til henne, men småting går av den vanlige utgiftsdekningen. Men siden vi har en datter på samme alder selv så har vi så hun kan låne det meste. Anonymkode: 0c7a6...d74
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #6 Skrevet 19. juli 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er besøkshjem for en venninne av datteren vår, og datteren vår har dobbelseng på rommet, så de deler seng, men uansett er det nok meningen besøkshjemmet skal stå for dette. Vi har er et større barn enn i deres tilfelle tydeligvis. Men hun har klær liggende her som jeg vasker mellom hver gang. Også har hun med seg utstyr hvis vi skal noe spesielt, dersom hun har det som trengs fra før. Hvis hun ikke har det så står vi for det. Vi kan søke barnevernet om ekstra midler hvis vi trenger noe dyrt til henne, men småting går av den vanlige utgiftsdekningen. Men siden vi har en datter på samme alder selv så har vi så hun kan låne det meste. Anonymkode: 0c7a6...d74 Her er det snakk om et såpass lite barn at både reiseseng og babycall er nødvendig. Og jeg syne kanskje det er litt unødvendig at vi skal måtte kjøpe inn for to netter i måneden, når det ikke egentlig ville være noe problem å sende med. Prøver ikke å være vrang, men greit å vite hvordan andre gjør det siden det ikke finnes noen retningslinjer rundt sånt 😊 Anonymkode: a90aa...59d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er det snakk om et såpass lite barn at både reiseseng og babycall er nødvendig. Og jeg syne kanskje det er litt unødvendig at vi skal måtte kjøpe inn for to netter i måneden, når det ikke egentlig ville være noe problem å sende med. Prøver ikke å være vrang, men greit å vite hvordan andre gjør det siden det ikke finnes noen retningslinjer rundt sånt 😊 Anonymkode: a90aa...59d Ja det virker litt unødvendig. Babycall burde i alle fall være veldig enkelt å ta med. Hvorfor vil de ikke det? Om de er vanskelige så ville jeg nok heller sett etter noe billig på Finn fremfor å lage problemer av det, for å beholde en god tone. Anonymkode: 0c7a6...d74
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #8 Skrevet 19. juli 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det virker litt unødvendig. Babycall burde i alle fall være veldig enkelt å ta med. Hvorfor vil de ikke det? Om de er vanskelige så ville jeg nok heller sett etter noe billig på Finn fremfor å lage problemer av det, for å beholde en god tone. Anonymkode: 0c7a6...d74 Jeg vet ikke helt hva som er grunnen. Hele situasjonen er litt vanskelig. Det blir hver gang mast om tidligere levering og senere henting enn hva som er avtalt, og gjerne en dag ekstra. Vi «gikk med på» å være besøkshjem som en tjeneste til noen i omgangskretsen vår, fordi de synes det var vanskelig å aldri få fri, og det som er avtalt virker ikke bra nok. Vi ville aldri tatt på oss å være besøkshjem ellers, da vi også har barn som krever sitt. Vi er veldig glad i barnet som er hos oss, og det er vel den eneste grunnen til at vi ikke trekker oss fra avtalen. Anonymkode: a90aa...59d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #9 Skrevet 19. juli 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke helt hva som er grunnen. Hele situasjonen er litt vanskelig. Det blir hver gang mast om tidligere levering og senere henting enn hva som er avtalt, og gjerne en dag ekstra. Vi «gikk med på» å være besøkshjem som en tjeneste til noen i omgangskretsen vår, fordi de synes det var vanskelig å aldri få fri, og det som er avtalt virker ikke bra nok. Vi ville aldri tatt på oss å være besøkshjem ellers, da vi også har barn som krever sitt. Vi er veldig glad i barnet som er hos oss, og det er vel den eneste grunnen til at vi ikke trekker oss fra avtalen. Anonymkode: a90aa...59d Huff, dette er jo et større problem enn reiseseng og babycall. Her må du bare sette ned foten, selv om det er ubehagelig, ellers vil det bare eskalere. Vi var tydelige med barnevernet da vi begynte, om at vi og vårt barn (og også besøksbarnet i vårt tilfelle) trenger forutsigbarhet, og å vite hva som skal skje. Avtaler skal følges, og eventuelle endringer skal avklares i god tid med mindre det skjer noe akutt. Dette hadde saksbehandler full forståelse for og var helt enig i. Så det er fullt tillatt for deg også å kreve. Anonymkode: 0c7a6...d74
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #10 Skrevet 19. juli 2020 Hei. Dette er noe som du kan ta opp med kontaktperson i barneverntjenesten. Slike ting er viktig at de er informert om også for å forebygge et eventuelt brudd. Mye bedre at dere tar en telefon til barneverntjenesten slik at barneverntjenesten kan rydde opp i spørsmål og frustrasjon. Vi hjelper gladelig til og ønsker ikke at verken besøkshjem, fosterhjem eller beredskapshjem opplever brudd. Forebygging er alfa og mega. Dette ordner seg! Lykke til og takk for jobben dere gjør. Hilsen barnevernspedagog Anonymkode: 52a8e...c01
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #11 Skrevet 19. juli 2020 Jeg har vært besøkshjem, og tok alt gjennom barneverntjenesten. Kjøpte inn bilstol (mor hadde ikke bil), ny seng og madrass til barnet. Dette fikk jeg dekket av barneverntjenesten. Anonymkode: b676b...490
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå