Gå til innhold

Penicillin og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Kan man amme ved inntakk av 1 gr penicilin hver 12 time? Tannlegen sa at jeg bør ikke gjøre det. Har noen gjort det? 

Anonymkode: a02f8...c03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk kilder du kan stole på, feks relis eller tryggmammamedisin.no.

Anonymkode: ac7ed...238

Skrevet

Jeg skrev her for å høre fra andre. Muøig jeg må ventr i dagevis på svar fra nettsidene du nevner.. 

Avvwnter fortsatt svar fea nien som har vært under antibiotikabehandling v amming... 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei, 

Kan man amme ved inntakk av 1 gr penicilin hver 12 time? Tannlegen sa at jeg bør ikke gjøre det. Har noen gjort det? 

Sjekk felleskatalogen.no og pakningsvedlegg, ellers ta en telefon til legevakt! 
Viss det er Apocillin/weifapenin/amixicillin går det som regel bra til alt

Anonymkode: 4a0d6...1da

Skrevet

Felleskatalogen og pakningsvedlegget er dessverre ingen gode kilder når det gjelder graviditet og amming. Det er produsentene selv som skriver, og de helgarderer seg. 
Hva heter medisinen du har fått?

Anonymkode: 5b3cd...f26

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev her for å høre fra andre. Muøig jeg må ventr i dagevis på svar fra nettsidene du nevner.. 

Avvwnter fortsatt svar fea nien som har vært under antibiotikabehandling v amming... 

Du trenger jo ikke vente på svar, du kan søke på medikamentet du har fått i artiklene deres og vurdere det selv? 

Skrevet

Jeg har ammet og tatt penicillin, men da har jeg fått tabletter som er trygge. F.eks hadde jeg voldsom brystbetennelse da eldste var 14 dager gammel.

Men det er ikke alle typer babyer skal ha. 

Anonymkode: b5e3a...7c8

Skrevet

Amixicillin 1000 hver 12 time

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Amixicillin 1000 hver 12 time

Da har du jo det du trenger for å sjekke det i gode, sikre kilder, og ikke ved å spørre tilfeldige mennesker på et anonymt nettforum! Av hensyn til barnet ditt bør du virkelig ikke stole på noe som sies her, så du må uansett sjekke det mot kilder. Så hvorfor ikke gå direkte til kildene? 

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Hei, 

jeg gjorde det da fastlegen sa det var greit,men dette var 2013, vet kke hvordan det er idag

Anonymkode: affe6...59c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...