Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 Men her sitter jeg på sykehuset. Ettåringen min er under observasjon og de tror det går bra, men fortennene får Han ikke tilbake før nye vokser ut. Mannens niese som er åtte år ble irritert over at han klatret opp i stolen hun satt i og dyttet han hardt ned og inn i bordet. Ja, hun er et barn, men jeg tror mine dager som morsom tante er over. Anonymkode: c799e...9cd
Fandens Oldemor Skrevet 18. juli 2020 #2 Skrevet 18. juli 2020 Huff. Håper han kommer seg raskt ❤️ Jeg hadde nok heller ikke vært så festlig som tante etter noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #3 Skrevet 18. juli 2020 Å huff😔 da tror jeg at jeg hadde blitt rimelig forbannet. En 8-åring bør vite bedre. Anonymkode: e05b2...fdb
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #4 Skrevet 18. juli 2020 Hun er åtte og har ikke forutsetninger til å se konsekvenser av hva hun gjør. Skjønner at du er stressa nå, men husk at det ikke er usannsynlig at ditt eget barn gjør noe som potensielt kan få store konsekvenser en gang i fremtiden. Anonymkode: 14c58...805
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #5 Skrevet 18. juli 2020 Uffda, skjønner godt at du er full av frustrasjon og følelser akkurat nå. Men jeg tipper 8-åringen også har en dårlig kveld, for hun tenkte nok ikke konsekvensen kunne bli så ille av å dytte vekk den lille kusinen sin... Anonymkode: da49c...6ad
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #6 Skrevet 18. juli 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er åtte og har ikke forutsetninger til å se konsekvenser av hva hun gjør. Skjønner at du er stressa nå, men husk at det ikke er usannsynlig at ditt eget barn gjør noe som potensielt kan få store konsekvenser en gang i fremtiden. Anonymkode: 14c58...805 En 8åring forstår at man ikke gjør slikt mot noen. Min fire- og femåring forstår det. Du har dyttet hardt når to fortenner blir slått ut, det er ikke ett lite dytt heller. Hun har jo gått inn for å skade barnet. Min tid som morsom tante hadde vært over i la g tid fremover. Det hadde jeg også fortalt henne på en barnevennlig måte. Ville også sagt at hun ikke kan overnatte lengre når hun er til fare for ettåringen. Er denne åtteåringen alltid så voldelig og ufordragelig? Anonymkode: c90e8...bba
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #7 Skrevet 18. juli 2020 Stakkars liten! Håper det går bra med dere og at minsten får god oppfølging ♥️ Anonymkode: b04ba...82c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #8 Skrevet 19. juli 2020 Mitt barn som er 9 hadde aldri gjort noe sånt, ikke når hun var 8 år heller. Hun hadde heller passet på dette barnet, istedenfor å dytte det. Tenker det er mer normalt. Må være noen diagnoser eller veldig umodenhet inne i dette. Håper det går bra med barnet ditt❤️ Anonymkode: ce7a4...872
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #9 Skrevet 19. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn som er 9 hadde aldri gjort noe sånt, ikke når hun var 8 år heller. Hun hadde heller passet på dette barnet, istedenfor å dytte det. Tenker det er mer normalt. Må være noen diagnoser eller veldig umodenhet inne i dette. Håper det går bra med barnet ditt❤️ Anonymkode: ce7a4...872 Hvorfor må det alltid være en diagnose inni bildet hvis er barn gjør noe utenfor «normalen»? Barn uten diagnoser kan også gjøre slike ting, være uoppdragne små drittunger, slå, sparke osv uten at det er en diagnose i bildet eller at de er umodne. Anonymkode: decd3...b2e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #10 Skrevet 19. juli 2020 Stakkars liten, håper at det går bra med ettåringen! Helt enig med flere her i at det ikke er vanlig for åtteåringer å gjøre slikt. De aller fleste har god nok impulskontroll og skjønner at det kan være farlig å dytte + føler omsorg for så små. Hadde nok ikke blitt flere besøk hos oss på lange tider av åtteåringen heller. Anonymkode: f0131...d0f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #11 Skrevet 19. juli 2020 Uff, så kjipt! Skjønner du blir lei deg, og irritert. Veldig dumt å miste fortenner så tidlig. Men ikke vær for hard med niesen heller. Vil tippe hun har VELDIG dårlig samvittighet nå. Anonymkode: c9966...d36
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #12 Skrevet 19. juli 2020 En åtteårings hjene er ikke ferdig utviklet til å se konsekveser. Irritasjon sammen med litt uflaks kan godt gi sline konsekvenser. Jeg blir nesten skremt avdere som tror deres barn aldri kunne gjort noe sånt. Det kanjeg nesten love dere at de kunne. Åtteåringen ø sket nok ikke at ettåringen skulle miste tennene. Det var et uhell. Jeg synes du skAl besøke åtteåringen i dag. Fortell at du forstår at det var et uhell, at barnet kommer til å bli bra igjen og at du ikke er sint. Gjør ditt beste for at barna skal få et godt forhold i fremtiden. Anonymkode: 7c28c...277
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #13 Skrevet 19. juli 2020 Trur nok 8 åringen ikke mente det så ille. Har selv 3 barn hvor den eldste er 9 og den yngste 1,5 år. Eldste er omsorgsfull som bare det, men det hindrer ikke 9 åringen å være for hardhendt under lek noen ganger(ikke med vilje) så må konstant minne på de 2 eldste om dette. Videre skjønner ikke de at motorikken til ettåringer ikke er like utviklet som deres egen og at de detter lettere, mister grep raskere osv. Hvis denne 8 åringen i tillegg ikke har yngre søsken som er på samme alder, er de absolutt ikke vant med det. syns det ble litt for gapestokk humør her av et uhell. Trur nok 8 åringen fikk dårlig samvittighet av å sendt kusinen sin på sykehus. Hvis du i tillegg skal gjøre tantebarnet til Paria så bedrer det ingenting. Du får det til å høres ut som om 8 åringen var spesielt ute etter å skade ungen. Det tviler jeg på. Bare vent til ditt barn vokser. 8 åringer er ikke små voksne selv om de er myyye større enn en ettåring. God bedring til den lille. Anonymkode: c9207...dd7
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #14 Skrevet 19. juli 2020 Herlighet! Klart det er uakseptabelt å dytte et lite barn (samtidig som mange heier på hun som dyttet damen i en annen tråd), men en åtteåring ser ikke konsekvensene og jeg tipper at hun er ganske livredd og full av anger over å ha sendt sin lille fetter på sykehuset. Det er forståelig at du som mor var sjokkert og redd i natt, men jeg håper ikke at dette blir brukt mot et lite barn i lange tider. Hun vil bli minnet på dette hver gang hun ser fetteren uten fortenner. Jeg håper at dere voksne som er rundt henne er kloke og reflekterte mennesker. God bedring til lille også, var nok skummelt for han også. Anonymkode: 30453...a14
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #15 Skrevet 19. juli 2020 Herregud, selv voksne mennesker feilberegner og har uflaks av og til. Og blir tilgitt. Her skal altså tanten straffe en 8-åring som sikkert har det kjempevondt nå. Som om hun skadet ungen med vilje av pur ondskap. Så utrolig lite voksen måte å reagere på! Dere får håpe deres egne barn ikke gjør noe lignende selv. Og barna deres får håpe det samme... Anonymkode: 14c58...805
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #16 Skrevet 19. juli 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn som er 9 hadde aldri gjort noe sånt, ikke når hun var 8 år heller. Hun hadde heller passet på dette barnet, istedenfor å dytte det. Tenker det er mer normalt. Må være noen diagnoser eller veldig umodenhet inne i dette. Håper det går bra med barnet ditt❤️ Anonymkode: ce7a4...872 Daagens glorie går til deg og ditt ufeilbarlige barn. Anonymkode: 31830...94f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #17 Skrevet 19. juli 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Daagens glorie går til deg og ditt ufeilbarlige barn. Anonymkode: 31830...94f Behøver ikke være et ufeilbarlig barn selv om det ikke kunne funnet på å gjort det som denne 8-åringen gjorde. Jeg har hatt barn i samme aldersområde samtidig, og de eldste kunne heller aldri gjort noe som dette. Men det er langt derifra til å være ufeilbarlig. Anonymkode: e05b2...fdb
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #18 Skrevet 19. juli 2020 Så fryktelig!! Hvordan reagerte foreldrene til åtteåringen? Anonymkode: 16436...9e1
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #19 Skrevet 19. juli 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: En 8åring forstår at man ikke gjør slikt mot noen. Min fire- og femåring forstår det. Du har dyttet hardt når to fortenner blir slått ut, det er ikke ett lite dytt heller. Hun har jo gått inn for å skade barnet. Min tid som morsom tante hadde vært over i la g tid fremover. Det hadde jeg også fortalt henne på en barnevennlig måte. Ville også sagt at hun ikke kan overnatte lengre når hun er til fare for ettåringen. Er denne åtteåringen alltid så voldelig og ufordragelig? Anonymkode: c90e8...bba Uansett... Hjernen vår er ikke ferdig utviklet før man er 25 år. Barn handler i effekt. Du mener ikke at du skal straffe 8 åringen? Tror du virkelig at 8 åringen mente dette? Tror du ikke 8 åringen har det vondt? Sukk. Anonymkode: b1296...e16
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #20 Skrevet 19. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Stakkars liten, håper at det går bra med ettåringen! Helt enig med flere her i at det ikke er vanlig for åtteåringer å gjøre slikt. De aller fleste har god nok impulskontroll og skjønner at det kan være farlig å dytte + føler omsorg for så små. Hadde nok ikke blitt flere besøk hos oss på lange tider av åtteåringen heller. Anonymkode: f0131...d0f 😫 Anonymkode: b1296...e16
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #21 Skrevet 19. juli 2020 Stakkars lille gutten, og stakkars lille jenta. Hun dyttet han fordi hun var irritert. Kanskje dette kunne vært forhindret av noen voksne? En ettåring går vel ikke rundt på egenhånd og klatrer i møbler? Og du skriver at hun dyttet han hardt ned og inn i bordet. Var det ikke heller at hun dyttet han, så han traff bordet. Hun dyttet kanskje på en måte barn kan dytte i affekt, uten tanke på at han var ett år, fordi hun er åtte, og ikke alltid tenker konsekvens. Kanskje hun var lei av at han alltid må få gjøre som han vil, fordi han er litenog hun er "stor", og hun ville sitte i fred. Tror nok noen voksne er "medskyldig", og tar sin dårlige samvittighet over på jenta. Anonymkode: 52e5e...734
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #22 Skrevet 19. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars lille gutten, og stakkars lille jenta. Hun dyttet han fordi hun var irritert. Kanskje dette kunne vært forhindret av noen voksne? En ettåring går vel ikke rundt på egenhånd og klatrer i møbler? Og du skriver at hun dyttet han hardt ned og inn i bordet. Var det ikke heller at hun dyttet han, så han traff bordet. Hun dyttet kanskje på en måte barn kan dytte i affekt, uten tanke på at han var ett år, fordi hun er åtte, og ikke alltid tenker konsekvens. Kanskje hun var lei av at han alltid må få gjøre som han vil, fordi han er litenog hun er "stor", og hun ville sitte i fred. Tror nok noen voksne er "medskyldig", og tar sin dårlige samvittighet over på jenta. Anonymkode: 52e5e...734 Dette. En åtteåring vil lett kunne feilberegne en ettårings motorikk og evne til å hente seg inn. Ettåringer har (i tillegg til «nybegynnermotorikk») hoder som er forholdsvis store i forhold til kroppen, og lett vil oppnå et moment en åtteåring vanskelig vil kunne forutse. Anonymkode: a11e9...2f1
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #23 Skrevet 19. juli 2020 Hvordan går det med barnet ditt idag, hi? Anonymkode: f0131...d0f
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #24 Skrevet 19. juli 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars lille gutten, og stakkars lille jenta. Hun dyttet han fordi hun var irritert. Kanskje dette kunne vært forhindret av noen voksne? En ettåring går vel ikke rundt på egenhånd og klatrer i møbler? Og du skriver at hun dyttet han hardt ned og inn i bordet. Var det ikke heller at hun dyttet han, så han traff bordet. Hun dyttet kanskje på en måte barn kan dytte i affekt, uten tanke på at han var ett år, fordi hun er åtte, og ikke alltid tenker konsekvens. Kanskje hun var lei av at han alltid må få gjøre som han vil, fordi han er litenog hun er "stor", og hun ville sitte i fred. Tror nok noen voksne er "medskyldig", og tar sin dårlige samvittighet over på jenta. Anonymkode: 52e5e...734 Dette! En åtteåring handler i affekt. Det er de voksnes ansvar å sørge for at en ettåring ikke klatrer på en stol. Jeg håper at åtteåringen blir ivaretatt også, det har helt sikkert være en forferdelig opplevelse for henne. Anonymkode: 30453...a14
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #25 Skrevet 19. juli 2020 Håper at barnet ditt har det fint ❤️ Men og bli sånn overfor en 8åring er heller ikke greit, tenk hvor lei seg, redd og sikker har kjempe dårlig samvittighet, Hun er bare 8 år og ikke veldig stor heller Anonymkode: 841e6...1f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå