Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 Snart 5 år, 99 cm og 17 kg. Står at den varer til 105 cm og 18 kg. Ser jo ut til at vekta gjør at vi snart må bytte. Men det kan kanskje ta lang tid å gå opp 1 kg i den alderen? Når byttet dere? Og hvilken beltestol burde vi velge? Anonymkode: 15c2d...ce0
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #2 Skrevet 18. juli 2020 Cybex solution er en beltestol, åtteåringen har den. Super stol, ikke i nærheten av å bli for liten. Anonymkode: 6ee1c...d39
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #3 Skrevet 18. juli 2020 Ah, sirona var det vel kanskje det vi har, så er solution den jeg har sett litt på. Så du er fornøyd med den? Den ser så stor og plasskrevende ut, men det må kanskje til for at de små skal sitte trygt? Anonymkode: 15c2d...ce0
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #4 Skrevet 18. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ah, sirona var det vel kanskje det vi har, så er solution den jeg har sett litt på. Så du er fornøyd med den? Den ser så stor og plasskrevende ut, men det må kanskje til for at de små skal sitte trygt? Anonymkode: 15c2d...ce0 Den er plasskrevende ja, ikke noe for dem med tre barn i baksetet. Vi har to barn, og det spiller liten rolle om stolen er stor. Har småbil, så det er ikke plass til mer enn to beltestoler uansett. Sirona hadde vi da barna var små, de holdt til 4 år. Barna var da ca 15 kg og ble snudd og satt i beltestol. Anonymkode: 6ee1c...d39
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Hvis han er 99 cm så er han i minste laget for beltestol. De fleste passer ikke godt(ikke trygge nok) nok før barnet er 110 cm. Og Cybex sine beltestoler passer best for større barn. Mulig at Britax Kidfix 2R/S er den som passer best når barnet er så lite. Den er smal og har forankringspunkt mellom bena som kan forhindre at barnet sklir ut i en evt kollisjon/bråstopp Og med fare for å bli stemplet som hysterisk: men med den høyden så sitter barnet ditt tryggest bakovervendt en stund til. Anonymkode: 32e63...16c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #6 Skrevet 19. juli 2020 Er ikke 99 cm veldig lite for en på snart fem år? Anonymkode: 422bc...22e
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikke 99 cm veldig lite for en på snart fem år? Anonymkode: 422bc...22e Mulig det men helsesøster har ikke sagt noe Anonymkode: 15c2d...ce0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #8 Skrevet 19. juli 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis han er 99 cm så er han i minste laget for beltestol. De fleste passer ikke godt(ikke trygge nok) nok før barnet er 110 cm. Og Cybex sine beltestoler passer best for større barn. Mulig at Britax Kidfix 2R/S er den som passer best når barnet er så lite. Den er smal og har forankringspunkt mellom bena som kan forhindre at barnet sklir ut i en evt kollisjon/bråstopp Og med fare for å bli stemplet som hysterisk: men med den høyden så sitter barnet ditt tryggest bakovervendt en stund til. Anonymkode: 32e63...16c Vil helst at barnet skal sitte bakovervendt enda jeg også. Men da må jeg sikkert kjøpe ny bakovervendt bilstol? Med tanke på vekten? Eller kan det ta ett år å gå opp den kiloen? Anonymkode: 15c2d...ce0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #9 Skrevet 19. juli 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil helst at barnet skal sitte bakovervendt enda jeg også. Men da må jeg sikkert kjøpe ny bakovervendt bilstol? Med tanke på vekten? Eller kan det ta ett år å gå opp den kiloen? Anonymkode: 15c2d...ce0 Hvor fort vekten går opp er ikke godt å si. For mitt barn kunne det fort tatt ett år og gå opp 1 kg.. Det sikreste er ny bakovervendt ja. Med tanke på at han ikke er så høy er Britax Max Way er greit valg, både med tanke på plass for barnet(og i bilen) og økonomi. Anonymkode: 32e63...16c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 til han var 7,5 år, da var han stor nok til pute, da var han 138 cm og 25kg Anonymkode: d4b85...83e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå