Gå til innhold

Hva gjør du med penger du finner ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du finner penger. Ingen mennesker rundt. Hva gjør du med de? 

Anonymkode: 82c5b...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Putter de i lomma.

Gjør ikke jeg det gjør en annen det. Så da kan like så godt jeg gjøre det

Anonymkode: d1183...d35

Skrevet

Så sant det ikke ligger sammen med info om hvem som eier dem, så tar jeg de.

Anonymkode: d937b...c76

Skrevet

Putter de i lomma mi

Anonymkode: cd496...a36

Skrevet

Under 200 kr ville jeg tatt. Større sum ville jeg levert til politiet

Anonymkode: a0f91...851

Skrevet

Latt dem ligge, de er sikkert skitne hvis de ligger på bakken.

Anonymkode: 90922...539

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Under 200 kr ville jeg tatt. Større sum ville jeg levert til politiet

Anonymkode: a0f91...851

Jeg ville levert alt over 500 kr til politiet, 🙂

Anonymkode: 2e294...c86

Skrevet

Fant en hundrelapp på gata med barna i fjor sommer og lot den ligge, sa til barna at det kunne være en som hadde mistet den rett før og kom for å lete etter den. Visste ikke hvem som eide den, men visste godt at det ikke var meg. 

Anonymkode: c1d42...625

Skrevet

Eg plukker opp og følger litt med om noen kommer for å leite etter de. Kan spør folk i nærheten om de har mistet penger, dersom de vet beløpet gir eg pengene tilbake. Ellers tar eg de sjølv. 

Skrevet

Finner aldri penger. Men ville levert 2-300kr eller mer til politiet og beholdt lavere beløp tror jeg

Anonymkode: 64c99...88b

Skrevet

For 20 år siden fant jeg 1000 kroner. Jeg fulgte med i lokale aviser, i tilfelle pengene var savnet. Til slutt tok jeg sjansen på å beholde pengene. 

Anonymkode: eaf04...bde

Skrevet

Beholdt dem om ikke det var noen i umiddelbar nærhet. Hadde jeg funnet det i nabolaget hadde jeg lagt ut noe på facebook i gruppen for nabolaget.

Anonymkode: 08f7f...6d5

Skrevet

hadde putta de i lomma 

Anonymkode: 96eb5...aac

Skrevet

Spørs hvor jeg hadde funnet dem. Som for eksempel hvis jeg hadde funnet dem på campingplassen hvor vi er, så hadde jeg levert dem til kiosken og håpt at de som mistet den kom for å spørre der. Ute på gata uten folk, så hadde jeg behold alt under kr 500. Men hadde jeg fått vite at noen hadde mistet pengene, via Facebook eller noe, så hadde jeg levert dem tilbake.

Anonymkode: 340e1...f70

Skrevet

Hvis det er på en butikk, eller i nærheten, legger jeg inn navnet mitt Og tlf-nr. Og sier ifra om at jeg har funnet noen penger. Hvis ikke noen ringer og etterlyser de innen en uke beholder jeg de selv. 

Anonymkode: 50fea...ac8

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørs hvor jeg hadde funnet dem. Som for eksempel hvis jeg hadde funnet dem på campingplassen hvor vi er, så hadde jeg levert dem til kiosken og håpt at de som mistet den kom for å spørre der. Ute på gata uten folk, så hadde jeg behold alt under kr 500. Men hadde jeg fått vite at noen hadde mistet pengene, via Facebook eller noe, så hadde jeg levert dem tilbake.

Det betyr at de som jobber i kiosken får pengene du finner, hvis ingen melder de savnet. 
Derfor legger jeg inn navn og telefonnr mitt. Hvis ingen tar kontakt etter en viss tid, beholder jeg de selv. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det betyr at de som jobber i kiosken får pengene du finner, hvis ingen melder de savnet. 
Derfor legger jeg inn navn og telefonnr mitt. Hvis ingen tar kontakt etter en viss tid, beholder jeg de selv. 

Det får bare være.  Håper de har en sosial kasse da, så pengene går med til noe gøy for de ansatte 👍

Skrevet

De eneste beløpene jeg har funnet, med et unntak, er 1 kr, 5 kr og 10 kr. Det beholder jeg selv. Unntaket var den gangen jeg som ung tenåring fant en lommebok langs veien. Den inneholdt litt over 100 kr samt legitimasjon til eieren. Eieren var et år yngre enn meg, og jeg visste hvem det var så jeg tok kontakt og sa hva jeg hadde funnet. Han sa ikke takk en gang, så da ble jeg akkurat så sur at jeg angret på at jeg ikke hadde latt hele lommeboka bli liggende.

Nå for tiden ligger det jo aldri penger noe sted, for folk bruker vel ikke kontanter lenger. Hadde jeg funnet en stor sum ville jeg antatt at det var ugler i mosen og tatt kontakt med politiet. Hadde jeg funnet et bankkort ville jeg tatt kontakt med eieren hvis jeg visste hvem vedkommende var, eller banken eller politiet hvis jeg ikke visste det.

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

Om du finner penger. Ingen mennesker rundt. Hva gjør du med de? 

Anonymkode: 82c5b...2fb

er det mer enn 500 leverer jeg de til politiet er det mindre tar jeg de

Anonymkode: cce8f...ccd

Skrevet

Finner jeg en lommebok, leverer jeg til politiet. 

Penger som ligger på bakken tar jeg i lomma. 

Ser jeg en person mister penger så sier jeg i fra til personen. 

Anonymkode: 354ee...c06

Skrevet

Beholder de. En gang fant jeg 2000 i minibanken. Da tok jeg kontakt med banken og de fant ut hvem som hadde tatt det ut og jeg fikk levert det til henne. 

Anonymkode: a04b5...41e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...