Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 Snakket litt om graviditet med ei venninne i dag og jeg kom på en episode med en lege jeg hadde. Jeg husker ikke om jeg var gravid eller akkurat hadde født, men jeg hadde fått en slik «strek» på magen fra navelen og ned(jeg husker ikke navn, men vanlig i forbindelse med graviditet).Legen spurte meg hva dette her var??😳Øøøh jeg ble litt svar skyldig husker jeg, han burde da vite slikt? Hadde ikke strekkmerker eller noe, men denne streken var der.Hadde dere det? Anonymkode: e0ee0...ee1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #2 Skrevet 18. juli 2020 Jeg hadde ikke det, men husk at ikke alle leger har mye praksis på føden under studiet, og stripen er ikke patologisk, så den er neppe pensum i seg selv. Anonymkode: 6046d...933
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #3 Skrevet 18. juli 2020 Det virker ikke som allmenleger får så mye opplæring,kun det viktigste. Måtte på sykehuset og ta ultralyd en nyttårsaften siden jeg hadde blitt påkjørt. Stille på sykehuset og legen som sjekket meg var turnuslege. Når han hadde sjekket at alt var som det skulle spurte han om han kunne prøve seg litt frem med ultralyden. Han hadde nemlig nesten ikke brukt dette før, kun en rask opplæring. Vi pratet og hadde en hyggelig tone hele tiden, jeg var ikke bekjymret og tok alt med ro, så jeg er ganske sikker på at dette ikke er noe han spør mange om. Jeg syns dette var kjempe gøy, for han pekte og forklarte alt han gjorde og som vistes på skjermen. Jeg fikk også med meg mange kjempe fine bilder hjem. (Lurer på om det står i panna på meg at jeg kan være forsøkskanin, for dette er ikke eneste gang jeg har vært det. Var det når jeg fødte tre uker etterpå også. Hadde forundersøkelse for en oprasjon for ett år siden også, da spurte legen om han kunne bruke meg til å lære en tysk lege noe. Jeg lærte mye nytt og spennende, ) Anonymkode: 1ec70...48e
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #4 Skrevet 18. juli 2020 Det burde legen absolutt ha visst. Selv om de ikke har praksis på føden skal de lære om gynekologi og obstetrikk. En mørk linje på magen er i tillegg såpass vanlig at det nesten er som allmennkunnskap å regne. Anonymkode: f6039...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå