Gå til innhold

Hus på landet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Me har hus i ei lita bygd. På nedsiden av huset har vi laga greit med med belegningsstein osv. Fra hovedveien og ned til huset er det kun grus. Veien blir ofte humpete og det er vårt og de andre sitt ansvar som bor her å tette huller med sand osv. Bilen vår står på oppsiden av huset og i regnvær blir det så sorpete. Jeg foreslår å ha singel der for å unngå så sorpete veg og sko. Mannen vil kun legge sand/grus. Tips til å få det greit rundt og ein fin overgang fra der bilen står og til resten av vegen. Garasjen er på nedsiden og den er full slik at bilen kommer ikke inn dit.  

Anonymkode: 4ff7b...ef3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må drenere skikkelig og så legge asfalt, det er faktisk det eneste som gir en mer permanent løsning. Sand, grus, pukk osv, alt vil forskyve seg til slutt uansett, men skikkelig drenering og asfalt vil holde.

Anonymkode: 5c7df...bfa

Skrevet

Hvor lang er veien og hvor mange spleiser på å holde den i orden?

Jeg er enig med forrige taler i at asfalt er eneste løsning, det blir så utrolig mye lettere å vedlikeholde og mengden sand/grus inn i gangen minimeres veldig.

Her er vi 5 husholdninger, men vi har bare kanskje 150-200 meter vei, men vi spleiset på asfalt og har aldri angret.

Anonymkode: cffb8...6bc

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lang er veien og hvor mange spleiser på å holde den i orden?

Jeg er enig med forrige taler i at asfalt er eneste løsning, det blir så utrolig mye lettere å vedlikeholde og mengden sand/grus inn i gangen minimeres veldig.

Her er vi 5 husholdninger, men vi har bare kanskje 150-200 meter vei, men vi spleiset på asfalt og har aldri angret.

Anonymkode: cffb8...6bc

4 husholdninger. Vi er hus nr  1 (100 meter fra hovedveien). Kanskje 400 meter til det innerste huset) må vi alle spleise på alt?

Anonymkode: 4ff7b...ef3

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lang er veien og hvor mange spleiser på å holde den i orden?

Jeg er enig med forrige taler i at asfalt er eneste løsning, det blir så utrolig mye lettere å vedlikeholde og mengden sand/grus inn i gangen minimeres veldig.

Her er vi 5 husholdninger, men vi har bare kanskje 150-200 meter vei, men vi spleiset på asfalt og har aldri angret.

Anonymkode: cffb8...6bc

Det innerste huset ønsker ihvertfall asfalt. Men me har ikkje særlig godt naboskap, så spørs om mannen går med på å betale for veg fra vårt til deres hus.

Anonymkode: 4ff7b...ef3

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det innerste huset ønsker ihvertfall asfalt. Men me har ikkje særlig godt naboskap, så spørs om mannen går med på å betale for veg fra vårt til deres hus.

Anonymkode: 4ff7b...ef3

Dere må jo bli enige. 

Om dere f.eks betaler en del hver for å få asfaltfolkene til dere, også deler resten av regningen etter antall meter vei blir det vel ganske rettferdig? 

Her spleiset vi likt, for det er mest vei før husene kommet, vårt først og resten på et tun innenfor. 

Anonymkode: cffb8...6bc

Skrevet

Ofte har man et veilag. Der man deler kostnader etter prosentandel i veien. Det betyr at de som har lengst vei må betale mest. 

Anonymkode: 24541...b2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...