Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #76 Skrevet 20. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og en ting til; Du har vel tatt 10 ekstra feriedager fra jobb og skole etter høstferien i tilfelle dere havner i karantene etter utenlandsoppholdet? Anonymkode: fb6be...5f1 Det er 10 dager, ikke 10 arbeidsdager. Jobber du vanlig fem dager i uken, blir det 6 arbeidsdager. Anonymkode: 384f7...1cd
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #77 Skrevet 20. juli 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er 10 dager, ikke 10 arbeidsdager. Jobber du vanlig fem dager i uken, blir det 6 arbeidsdager. Anonymkode: 384f7...1cd Jaja... greit. Ikke så viktig. Kanskje hun jobber turnus. Anonymkode: fb6be...5f1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #78 Skrevet 20. juli 2020 På 18.7.2020 den 21.24, Anonym bruker skrev: Så bra👍🏽 Har nemlig en på jobben som reiser imorgen. Hun SKAL reise uansett hva sier hun. Skal ned i 2 uker også egentlig på jobb dagen etter hun kommer fra Spania. Anonymkode: 55096...14d Lykke til til din kollega! 🤦🏻♀️ Sakset fra NRK-artikkel lenger opp her: Overlege Rødland presiserer at rådene har tilbakevirkende kraft, som gjør at man må i karantene når man kommer hjem om et land har blitt rødt, selv om det var grønt da man reiste. Du får hilse henne og si at hun bare kan drite i å komme på jobb når hun kommer hjem. Håper hun har bakt inn ulønnet karantenetid. Anonymkode: 4af53...8f1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #79 Skrevet 20. juli 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Leser på nett nå at det er dødd "rekordmange" av korona. Likevel er det bare snakk om noen hundre tusen på verdensbasis. På verdensbasis er det ingenting. Det dør flere av influensa og diverse andre sykdommer hvert eneste år. Over 600.000 mennesker har dødd som følge av koronaviruset, mens over 14 millioner har blitt smittet på verdensbasis. https://www.tv2.no/nyheter/11550009/ Hysteri! Anonymkode: 5e897...04a Jøje meg, lever dere som tror dette enda? Anonymkode: 4af53...8f1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #80 Skrevet 20. juli 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Fikk SMS 9.juli med link til denne siden: https://helse-bergen.no/koronavirus/koronavirus-informasjon-til-tilsette/unnga-karantenesmell-og-trekk-i-lon-etter-ferien Kanskje du ikke har registrert mobilnummeret ditt? Uansett synes jeg det er helt rett, også selv om ikke alle har fått SMS. Som helsepersonell har man et særlig ansvar for å holde seg oppdatert. Synes det er helt rett at det blir trekk i lønn dersom man må i karantene som er selvforskyldt. Kan bli kritisk dersom for mange helsearbeidere må i karantene samtidig. Anonymkode: 859cb...cfa Ser nå at jeg har fått den🙈 Så ikke at det var fra helse vest da den ble sendt fra en mobilnummer. Normalt står det helse vest eller lignende som avsender. Helt enig at det er rett at man blir trekt i lønn hvis man må i karantene. Anonymkode: 55096...14d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #81 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Og en ting til; Du har vel tatt 10 ekstra feriedager fra jobb og skole etter høstferien i tilfelle dere havner i karantene etter utenlandsoppholdet? Anonymkode: fb6be...5f1 Jeg har ikke hatt sagt at vi kommer til å dra, vi avventer - og mest av alt håper jeg det blir rødt nivå så vi ikke har noe valg. Og 11 tusen er kanskje ikke mye penger for mange i forhold til helse selvfølgelig. Kjipt å tape de for en familie med lavtlønnede yrker er det uansett. Anonymkode: 202d4...98d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #82 Skrevet 20. juli 2020 22 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Der blir sikkert slik at de som reiste til ett grønt land som ble rødt ila ferien deres får lønnet katantene om de ikke har mer ferie etter hjemkomst. Siden regjeringen sa at det var ok og reise. Regjeringen sa det var ok å reise om man vurderte det som nødvendig, og de sa også at endringene kunne komme raskt og var eget ansvar. Anonymkode: 108ab...a02
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #83 Skrevet 21. juli 2020 Men altså, betyr dette at de som kommer hjem torsdag slipper karantene? Mens de som kommer hjem fredag må 10 dager i karantene? Anonymkode: 1331e...c98
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #84 Skrevet 21. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men altså, betyr dette at de som kommer hjem torsdag slipper karantene? Mens de som kommer hjem fredag må 10 dager i karantene? Anonymkode: 1331e...c98 Ser sånn ut. Et sted må de jo sette grensen. Håper ferieturen var verd det for dem det gjelder. Anonymkode: 449a1...d64
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #85 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ser sånn ut. Et sted må de jo sette grensen. Håper ferieturen var verd det for dem det gjelder. Anonymkode: 449a1...d64 Tok som en selvfølge at de hadde tilbakevirkende kraft, slik som i vinter. Alt annet blir jo faktisk bare tull. Anonymkode: 1331e...c98
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #86 Skrevet 21. juli 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tok som en selvfølge at de hadde tilbakevirkende kraft, slik som i vinter. Alt annet blir jo faktisk bare tull. Anonymkode: 1331e...c98 Regelverket slik det er skrevet åpner ikke for å gi det tilbakevirkende kraft, men folk som har vært i områder med en del smitte bør holde avstand til andre på eget initsiativ. Jeg kommer for eksempel ikke til å la mine barn omgås venner som kommer hjem fra Spania de første 10 dagene. Anonymkode: fa91d...205
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #87 Skrevet 21. juli 2020 På 20.7.2020 den 6.54, Anonym bruker skrev: Nei jeg mener overhode ikke at de som reiser nå bestilte i januar. Hvor står det?? Mange bestilte vel når Erna åpnet opp store deler av Europa. Men det spiller ingen rolle. Jeg lurer på om du, som synes alle som reiser nå er uaktsomme, er villig til å tape dine 11000 for å holde på moralen din. 11000 er vel ikke så mye penger om det står om liv og død og sykdom. Jeg er lei av coronapoliti! Anonymkode: fb6be...5f1 De som aktivt kjøper billetter til utlandet nå er så egoistiske at det er umulig å finne stygge nok ord for å beskrive dem. De er landets avskum! Anonymkode: cdbea...f6c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #88 Skrevet 21. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: De som aktivt kjøper billetter til utlandet nå er så egoistiske at det er umulig å finne stygge nok ord for å beskrive dem. De er landets avskum! Anonymkode: cdbea...f6c Herregud..... Ro deg ned....! Anonymkode: fb6be...5f1
Mamma_til_2 Skrevet 24. juli 2020 #89 Skrevet 24. juli 2020 (endret) Som jeg sa, de som reiste når det var grønt får sykepenger i karantenetiden! Bollestad sier også at nordmenn som reiste til Spania da landet hadde grønn status, har rett til sykepenger om det trengs i karantenetiden. Bakgrunnen for dette er at de som reiste før statusoppdateringen for Spania, ikke har brutt regelverket. Endret 24. juli 2020 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #90 Skrevet 24. juli 2020 På 21.7.2020 den 14.41, Anonym bruker skrev: De som aktivt kjøper billetter til utlandet nå er så egoistiske at det er umulig å finne stygge nok ord for å beskrive dem. De er landets avskum! Anonymkode: cdbea...f6c Er det mulig? Er du teit eller? Herregud. 😠 Anonymkode: f7faf...f17
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #91 Skrevet 24. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det mulig? Er du teit eller? Herregud. 😠 Anonymkode: f7faf...f17 De er Norges avskum, og de fortjener ingen respekt og ingen sympati. De er rett og slett egoistiske og dårlige mennesker. Anonymkode: cdbea...f6c
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #92 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De er Norges avskum, og de fortjener ingen respekt og ingen sympati. De er rett og slett egoistiske og dårlige mennesker. Anonymkode: cdbea...f6c Det er jammen meg du og Anonymkode: 0e613...0fc
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #93 Skrevet 24. juli 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: De er Norges avskum, og de fortjener ingen respekt og ingen sympati. De er rett og slett egoistiske og dårlige mennesker. Anonymkode: cdbea...f6c DU er et dårlig menneske. Hva vet du om folks grunner til å reise? Det var grønt i Spania, og folk kunne fritt reise som de ville. Dette sa Espen Nakstad i dag; - Man skal ikke skamme seg for å reise. Folk har ulike grunner for å reise. Noen er tungtveiende, mens andre grunner er mindre tungtveiende. Hvis man først reiser til et grønt land, vi har jo satt fargen til grønn fordi det er lite smitte der, så skal man ikke skamme seg over det, men ta forholdsregler og følge smittevernreglene. Så slutt å oppføre deg som om du sitter på fasiten! Anonymkode: f7faf...f17
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. juli 2020 #94 Skrevet 24. juli 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: DU er et dårlig menneske. Hva vet du om folks grunner til å reise? Det var grønt i Spania, og folk kunne fritt reise som de ville. Dette sa Espen Nakstad i dag; - Man skal ikke skamme seg for å reise. Folk har ulike grunner for å reise. Noen er tungtveiende, mens andre grunner er mindre tungtveiende. Hvis man først reiser til et grønt land, vi har jo satt fargen til grønn fordi det er lite smitte der, så skal man ikke skamme seg over det, men ta forholdsregler og følge smittevernreglene. Så slutt å oppføre deg som om du sitter på fasiten! Anonymkode: f7faf...f17 Jeg tenker at man ikke bør bry seg med sånne folk jeg. Hun får komme med oppgulpet sitt og så får hun kose seg med det. Ingen vits å bry seg om det. Her inne finnes både dommer og bøddel... Vi er dessverre det som på papiret kalles voksne💛
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #95 Skrevet 24. juli 2020 21 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg tenker at man ikke bør bry seg med sånne folk jeg. Hun får komme med oppgulpet sitt og så får hun kose seg med det. Ingen vits å bry seg om det. Her inne finnes både dommer og bøddel... Vi er dessverre det som på papiret kalles voksne💛 Lurer litt på hva du er da. Ikke sikker på om voksen er rett beskrivelse. 😊 Anonymkode: 4c14a...30c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå