Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #51 Skrevet 19. juli 2020 2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Gud bedre... Får jeg ikke lov å svare her inne eller? Joda, men å løpe rundt som en gal i hver eneste tråd om utenlandsreiser og si det samme hele tiden, er vel ikke nødvendig vel? Anonymkode: 0e613...0fc
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #52 Skrevet 19. juli 2020 5 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Der blir sikkert slik at de som reiste til ett grønt land som ble rødt ila ferien deres får lønnet katantene om de ikke har mer ferie etter hjemkomst. Siden regjeringen sa at det var ok og reise. Tvilsomt. Anonymkode: 92f2a...1e2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juli 2020 #53 Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Joda, men å løpe rundt som en gal i hver eneste tråd om utenlandsreiser og si det samme hele tiden, er vel ikke nødvendig vel? Anonymkode: 0e613...0fc Alle står fritt til å kommentere her inne så lenge man følger forumregler. Heldigvis
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #54 Skrevet 19. juli 2020 Leser på nett nå at det er dødd "rekordmange" av korona. Likevel er det bare snakk om noen hundre tusen på verdensbasis. På verdensbasis er det ingenting. Det dør flere av influensa og diverse andre sykdommer hvert eneste år. Over 600.000 mennesker har dødd som følge av koronaviruset, mens over 14 millioner har blitt smittet på verdensbasis. https://www.tv2.no/nyheter/11550009/ Hysteri! Anonymkode: 5e897...04a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #55 Skrevet 19. juli 2020 19 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Alle står fritt til å kommentere her inne så lenge man følger forumregler. Heldigvis Selvsagt. Svar på alle reisetråder du vil, det er bare slitsomt å lese din febrilske innlegg om hvorfor det er greit å reise utenlands. Jeg tror alle har fått med oss ditt syn på saken. Alle gjør det som passer dem best og til helvete med resten. Anonymkode: 449a1...d64
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #56 Skrevet 19. juli 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leser på nett nå at det er dødd "rekordmange" av korona. Likevel er det bare snakk om noen hundre tusen på verdensbasis. På verdensbasis er det ingenting. Det dør flere av influensa og diverse andre sykdommer hvert eneste år. Over 600.000 mennesker har dødd som følge av koronaviruset, mens over 14 millioner har blitt smittet på verdensbasis. https://www.tv2.no/nyheter/11550009/ Hysteri! Anonymkode: 5e897...04a Ja, det dør flere av influensa og diverse andre sykdommer, noe annet ville jo vært rart siden det finnes utallige forskjellige sykdommer, så det argumentet er bare tullete og helt nyttesløst. Anonymkode: 0e613...0fc
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #57 Skrevet 19. juli 2020 Nå viser det seg at det er ikke de som dro med første fly til Hellas som havner i karantene, men de som er i Bergen på ferie. https://www.dagbladet.no/nyheter/urolig-for-ny-smittebolge-i-bergen/72674164 Anonymkode: fb6be...5f1
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #58 Skrevet 19. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå viser det seg at det er ikke de som dro med første fly til Hellas som havner i karantene, men de som er i Bergen på ferie. https://www.dagbladet.no/nyheter/urolig-for-ny-smittebolge-i-bergen/72674164 Anonymkode: fb6be...5f1 Hehe 😂 Anonymkode: f7faf...f17
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #59 Skrevet 19. juli 2020 Har du lyst, har du lov. Har du vett, lar du vær’. Anonymkode: 1b914...7ca
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #60 Skrevet 19. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har du lyst, har du lov. Har du vett, lar du vær’. Anonymkode: 1b914...7ca ...å dra til Bergen, tydeligvis. Anonymkode: f7faf...f17
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #61 Skrevet 19. juli 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: ...å dra til Bergen, tydeligvis. Anonymkode: f7faf...f17 Fordi hele tre personer er smittet. Godt å se at smittesporingen fungerer og at i alle fall det norske helsevesenet tar dette på alvor. Anonymkode: 1b914...7ca
Blop Skrevet 19. juli 2020 #62 Skrevet 19. juli 2020 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jo det har de i forhold til at man kan reise til grønne land uten å måtte gå i karantene. Regjeringen har sagt at man kan reise med god samvittighet dersom man følger gitte regler og i det menes å gå i karantene etter reiser til røde land eller for dem som i løpet av ferien endte i røde land. Jeg håper de som har reist har tatt høyde for dette Hmh, for å unngå reiseskam. Ingen har anbefalt å reise noe som helst sted. Jeg har som regel forsvart deg i mange tråder her på dib, men nå synes jeg det blir for dumt. Å forsvare å reise utenlands, uansett hva regjeringen sier, å hardnakket påstå at det er greit å reise hvis man holder seg til gitte regler. Jeg synes det er helt uforståelig at det går an å forsvare det. Men selvfølgelig, jeg mener at folk får holde seg i eget land i år. Jeg er redd for å få mer smitte i Norge. Jeg er en av de som mest sannsynlig stryker med hvis jeg blir smitta. Jeg kan ikke sitte isolert hjemme til det kommer en vaksine. Jeg må på Radiumhospitalet og få behandling sånn at jeg kanskje kan overleve den møkkakreften jeg har. Men så lenge det er lov å reise så lenge man følger reglene, ja da er alt greit da.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juli 2020 #63 Skrevet 19. juli 2020 24 minutter siden, Blop skrev: Hmh, for å unngå reiseskam. Ingen har anbefalt å reise noe som helst sted. Jeg har som regel forsvart deg i mange tråder her på dib, men nå synes jeg det blir for dumt. Å forsvare å reise utenlands, uansett hva regjeringen sier, å hardnakket påstå at det er greit å reise hvis man holder seg til gitte regler. Jeg synes det er helt uforståelig at det går an å forsvare det. Men selvfølgelig, jeg mener at folk får holde seg i eget land i år. Jeg er redd for å få mer smitte i Norge. Jeg er en av de som mest sannsynlig stryker med hvis jeg blir smitta. Jeg kan ikke sitte isolert hjemme til det kommer en vaksine. Jeg må på Radiumhospitalet og få behandling sånn at jeg kanskje kan overleve den møkkakreften jeg har. Men så lenge det er lov å reise så lenge man følger reglene, ja da er alt greit da. Jeg ønsker deg av hele mitt hjerte god bedring fra kreften. Kreft er en fæl sykdom jeg virkelig ikke unner noen. 🧡
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #64 Skrevet 19. juli 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Helse-Bergen har sendt ut SMS til alle sine ansatte at det blir trekk i lønn dersom man må i karantene pga utenlandsreise. Anonymkode: 859cb...cfa Merkelig. Jeg jobber på Haukeland og jeg har ikke fått en slik SMS. Har hørt med flere på jobben, ingen har fått SMS om det. Reiser ikke utenlands uansett, men hvis det er slik må de gi beskjed til alle ansatte. Anonymkode: 55096...14d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #65 Skrevet 19. juli 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig. Jeg jobber på Haukeland og jeg har ikke fått en slik SMS. Har hørt med flere på jobben, ingen har fått SMS om det. Reiser ikke utenlands uansett, men hvis det er slik må de gi beskjed til alle ansatte. Anonymkode: 55096...14d Fikk SMS 9.juli med link til denne siden: https://helse-bergen.no/koronavirus/koronavirus-informasjon-til-tilsette/unnga-karantenesmell-og-trekk-i-lon-etter-ferien Kanskje du ikke har registrert mobilnummeret ditt? Uansett synes jeg det er helt rett, også selv om ikke alle har fått SMS. Som helsepersonell har man et særlig ansvar for å holde seg oppdatert. Synes det er helt rett at det blir trekk i lønn dersom man må i karantene som er selvforskyldt. Kan bli kritisk dersom for mange helsearbeidere må i karantene samtidig. Anonymkode: 859cb...cfa
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #66 Skrevet 19. juli 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig. Jeg jobber på Haukeland og jeg har ikke fått en slik SMS. Har hørt med flere på jobben, ingen har fått SMS om det. Reiser ikke utenlands uansett, men hvis det er slik må de gi beskjed til alle ansatte. Anonymkode: 55096...14d Det burde jo være innlysende at man reiser på eget ansvar og ikke belønnes med betalt ferie etterpå Anonymkode: 0e613...0fc
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #67 Skrevet 19. juli 2020 De fortjener det. Forestill deg å reise midt i en pandemi. Jævla svin 🐷 Anonymkode: d6273...41c
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #68 Skrevet 19. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det burde jo være innlysende at man reiser på eget ansvar og ikke belønnes med betalt ferie etterpå Anonymkode: 0e613...0fc Ja, ikke akkurat det sykehuset bør prioritere å bruke pengene på med et minusbudsjett. Anonymkode: 859cb...cfa
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #69 Skrevet 19. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fordi hele tre personer er smittet. Godt å se at smittesporingen fungerer og at i alle fall det norske helsevesenet tar dette på alvor. Anonymkode: 1b914...7ca Ja, det er akkurat detsamme om det er i Bergen eller i Hellas. Og nå ble det i Bergen. 3 stk kan ha smittet mange andre på en buss, spisested etc. Jeg vet det er svært mange på ferie i Bergen akkurat nå. Poenget er alle som hyler om syden og så er det Bergen som ble først ut med karantene. 😆 Anonymkode: fb6be...5f1
Kira Skrevet 19. juli 2020 #70 Skrevet 19. juli 2020 (endret) 1 time siden, Blop skrev: Jeg er en av de som mest sannsynlig stryker med hvis jeg blir smitta. Jeg kan ikke sitte isolert hjemme til det kommer en vaksine. Jeg må på Radiumhospitalet og få behandling sånn at jeg kanskje kan overleve den møkkakreften jeg har. Men så lenge det er lov å reise så lenge man følger reglene, ja da er alt greit da. Ønsker deg riktig god bedring 🌻 Varme tanker sendes herfra 😘 Endret 19. juli 2020 av Kira
Blop Skrevet 19. juli 2020 #71 Skrevet 19. juli 2020 2 minutter siden, Kira skrev: Ønsker deg riktig god bedring 🌻 Varme tanker sendes herfra 😘 Takk 😊
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #72 Skrevet 19. juli 2020 På 18.7.2020 den 20.47, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke forstår folk som reiser nå så må du nok belage deg på å miste de 11tusen kr. Ellers er du selv en av de du ikke forstår deg på. Oppdater oss gjerne på om du opprettholder moralen din når oktober kommer. Det kommer ikke være en annen verden i oktober. Det blir sånn her frem til vaksine er på plass. Det finnes ikke noe som tyder på at dette bare forsvinner av seg selv. Anonymkode: fb6be...5f1 Du mener at alle de som reiser til Syden/ utlandet nå bestilte flybilletter i januar/ februar og derfor føler de MÅ reise? Avisene skriver jo at reisebyråene merker økt pågang noe som tilsier at de ikke sitter på billetter allerede. Jeg kjøpte flybilletter i januar da vi ønsket å unne oss en reise i høsteferien i år. Lenge før vi hadde hørt noe om covid-19 og lockdowns. Må innrømme at det blir kjipt å tape de 11 tusen da det er mye penger for meg og familie. Håper myndighetene stenger for reiser igjen så vi kan få penger igjen fra Norwegian eller på reiseforsikring. Anonymkode: 202d4...98d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2020 #73 Skrevet 19. juli 2020 https://www.dagsavisen.no/fremtiden/reisebyraene-merker-okt-pagang-1.1744306 Anonymkode: 202d4...98d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #74 Skrevet 20. juli 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Du mener at alle de som reiser til Syden/ utlandet nå bestilte flybilletter i januar/ februar og derfor føler de MÅ reise? Avisene skriver jo at reisebyråene merker økt pågang noe som tilsier at de ikke sitter på billetter allerede. Jeg kjøpte flybilletter i januar da vi ønsket å unne oss en reise i høsteferien i år. Lenge før vi hadde hørt noe om covid-19 og lockdowns. Må innrømme at det blir kjipt å tape de 11 tusen da det er mye penger for meg og familie. Håper myndighetene stenger for reiser igjen så vi kan få penger igjen fra Norwegian eller på reiseforsikring. Anonymkode: 202d4...98d Nei jeg mener overhode ikke at de som reiser nå bestilte i januar. Hvor står det?? Mange bestilte vel når Erna åpnet opp store deler av Europa. Men det spiller ingen rolle. Jeg lurer på om du, som synes alle som reiser nå er uaktsomme, er villig til å tape dine 11000 for å holde på moralen din. 11000 er vel ikke så mye penger om det står om liv og død og sykdom. Jeg er lei av coronapoliti! Anonymkode: fb6be...5f1
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2020 #75 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei jeg mener overhode ikke at de som reiser nå bestilte i januar. Hvor står det?? Mange bestilte vel når Erna åpnet opp store deler av Europa. Men det spiller ingen rolle. Jeg lurer på om du, som synes alle som reiser nå er uaktsomme, er villig til å tape dine 11000 for å holde på moralen din. 11000 er vel ikke så mye penger om det står om liv og død og sykdom. Jeg er lei av coronapoliti! Anonymkode: fb6be...5f1 Og en ting til; Du har vel tatt 10 ekstra feriedager fra jobb og skole etter høstferien i tilfelle dere havner i karantene etter utenlandsoppholdet? Anonymkode: fb6be...5f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå