Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Nå er vi blitt samboere for noen mnd siden og også vært på ferie med samboers 9-åring. Fremdeles har jeg ikke fått hilst på barnets biologiske mor. Det har aldri passet seg, dagen etter vi overtok huset ville hun komme på kaffe men det var hektisk. Sist overlevering foreslo jeg å hente ungen, tenkte det er en fin anledning å si hei, men samboer ombestemte seg i siste liten. Jo mer tid det går dess mer unaturlig og ubekvemt føles det, samtidig er det rart å bo med et barn uten å ha hilst på dens mor. hvordan traff dere biomor første gang -hvor lang tid inn i forholdet og hva var anledningen? Anonymkode: 07c59...2e1
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Barnets MOR. "Biologiske" er helt unødvendig! Og "biomor" gir inntrykk av at du ikke liker at barnet har en mor (selv om det egentlig ikke virker slik på resten av det du skriver). Det er veldig merkelig om du alene skal hente barnet hos mor når du og mor aldri har møttes før! Akkurat der er jeg enig med din samboer. Men det kan da umulig være så vanskelig. Be henne til dere på en kaffe en dag. Hvor lenge har du og samboer vært sammen? Det er jo han du må kunne snakke med om forholdet skal ha en sjanse. Anonymkode: ffbf9...881
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 Du burde ikke treffe henne før du har slutta å kalle henne «biomor». Hun er barnets mor. Eller mamma om du vil. Ikke reduser henne til utelukkende å være et genetisk opphav. Den eneste som trenger en nærmere presisering til ordet «mor» er eventuelt deg en gang i fremtiden, i form av ordet «ste». Anonymkode: 2ba95...4f4
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 Biomor svir i øynene. Er du 18 år eller? Anonymkode: 5aa14...195
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 Bor barnet sammen med andre enn sin biologiske mor? Hvis ikke er det en helt unødvendig betegnelse. Hvor lenge har du vært sammen med biofar da? Du har jo egentlig ingen grunn til å hilse på barnets mor, det er hun og far som skal samarbeide om barnet. Anonymkode: 330bf...f2f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 Biola? Jeg er den biologiske moren til mannen men sine barn, så slipper slike kompliserte problemstillinger Anonymkode: ba124...b89
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 Jeg tror jeg møtte min tidligere manns barns mor (mye enklere å skrive biomor, ikke syns jeg det er noe negativt at noen sier det om meg heller) hjemme iforbindelse med levering eller henting. Vi hadde ikke noe nært forhold, men snakket sammen, var på ting sammen med ungene uavhengi om min mann var der eller ikke. Hun viste det var som å snakke til en dør når det var kakebaking og dugnadsjobb vi måtte fordele, så da snakket hun med meg. Nye konen til mine barns far er jeg litt usikker på hvordan jeg møtte. Det er noe der jeg ikke skjønner meg på, men aner ikke hva. Selv om de er gift og bor sammen, så er det også sjeldent ungene møter henne. Skal ikke påstå de har mye kontakt, men jeg ville tro det var natulig at de møttes mer enn hva de gjør nå. Jeg tror ikke de har møtt henne dette året, ifjor var det vel bryllupet deres, jul og en gang de var hos farmor sammen. Hyggelig dame, men jeg skjønner meg ikke på noe (er vel mer faren som er problemet kanskje. Nå er ungene så store at vi ikke måsamarbeide i den så forstand. ) Anonymkode: 65fb5...0fc
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #8 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror jeg møtte min tidligere manns barns mor (mye enklere å skrive biomor, ikke syns jeg det er noe negativt at noen sier det om meg heller) hjemme iforbindelse med levering eller henting. Vi hadde ikke noe nært forhold, men snakket sammen, var på ting sammen med ungene uavhengi om min mann var der eller ikke. Hun viste det var som å snakke til en dør når det var kakebaking og dugnadsjobb vi måtte fordele, så da snakket hun med meg. Nye konen til mine barns far er jeg litt usikker på hvordan jeg møtte. Det er noe der jeg ikke skjønner meg på, men aner ikke hva. Selv om de er gift og bor sammen, så er det også sjeldent ungene møter henne. Skal ikke påstå de har mye kontakt, men jeg ville tro det var natulig at de møttes mer enn hva de gjør nå. Jeg tror ikke de har møtt henne dette året, ifjor var det vel bryllupet deres, jul og en gang de var hos farmor sammen. Hyggelig dame, men jeg skjønner meg ikke på noe (er vel mer faren som er problemet kanskje. Nå er ungene så store at vi ikke måsamarbeide i den så forstand. ) Anonymkode: 65fb5...0fc Hvordan i alle dager er det enklere enn å skrive mor? Anonymkode: 33be4...db4
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #9 Skrevet 17. juli 2020 Jeg var på besøk på hytten kjæresten deler med sin eks noen uker etter at jeg møtte deres felles barn. Vi spiste lunsj. Vi er særboere men har vært sammen noen år. Møter eksen i barnas bursdager, innimellom i sosiale anledninger etc. Min eks har også ny partner. Jeg inviterte dem på middag etter kort tid, da barna våre hadde behov for å se at vi alle kom overens. Vi feirer ofte høytider sammen. Anonymkode: c5b56...9d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå