Gå til innhold

Mellomnavn til Guro


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi tenker å kalle datteren vår Guro til fornavn. Ettersom dette er et navn som er lite brukt utenfor Norge, ønsker vi å gi henne et internasjonalt mellomnavn. Hva kan passe? Blir veldig glad for forslag.

Anonymkode: 4aca1...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guro Helen

Guro Amalie 

Guro Marie 

Guro Sofie 

Guro Kristin 

 

Anonymkode: 0348b...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guro er et fint navn som står godt alene. Hvorfor behovet for et internasjonalt navn i tillegg? Jeg har et mye vanskeligere navn enn Guro, men det har ikke bydd på problemer. Alle finner en måte å si navnet mitt på :)

Om dere velge to navn, ville jeg gått for et trestavelsesnavn, som Marie/Maria og Helene. 

Anonymkode: dd4da...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Guro er et fint navn som står godt alene. Hvorfor behovet for et internasjonalt navn i tillegg? Jeg har et mye vanskeligere navn enn Guro, men det har ikke bydd på problemer. Alle finner en måte å si navnet mitt på :)

Om dere velge to navn, ville jeg gått for et trestavelsesnavn, som Marie/Maria og Helene. 

 

Anonymkode: dd4da...d14

Guro er japansk for grotesk. Det brukes først og fremst om overgrep, mord. Når noen har stykket opp et menneske eller gjort -groteske- ting mot offeret.

Kan jo være kjekt med et tilleggsnavn. Så det blir for eksempel, "Groteske Alexandra".

Anonymkode: 3095e...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Guro er japansk for grotesk. Det brukes først og fremst om overgrep, mord. Når noen har stykket opp et menneske eller gjort -groteske- ting mot offeret.

Kan jo være kjekt med et tilleggsnavn. Så det blir for eksempel, "Groteske Alexandra".

Anonymkode: 3095e...53d

For de fleste man vil møte på sin vei kan japansk?

Guro er finest alene, men jeg veit om ei Guro Kristine. Det fungerer fint.

Anonymkode: aa3e1...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guro står best alene,men her er noen:

Guro Mathilde

Guro Elisabeth

Guro savannah

Anonymkode: 0afd3...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2020 den 20.01, Anonym bruker skrev:

Guro er japansk for grotesk. Det brukes først og fremst om overgrep, mord. Når noen har stykket opp et menneske eller gjort -groteske- ting mot offeret.

Kan jo være kjekt med et tilleggsnavn. Så det blir for eksempel, "Groteske Alexandra".

Anonymkode: 3095e...53d

Og på filippinsk betyr det lærer :)

Det blir vanskelig å velge navn om man skal ta hensyn til alle språk i verden. Gjetter at HI siktet til engelsk når hun sa hun ville ha noe internasjonalt. Om Guro skulle ende opp med å bo i Japan, gjør hun sikkert bare som Celina Middelfart da hun bodde i USA - fjerner en bokstav eller bytter ut en :

Anonymkode: dd4da...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guro Johanne

Guro Aurora

Guro Eleanor

Guro Elisabeth

Guro Cecilia

Guro Victoria

Anonymkode: f363e...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Tusen takk for fine forslag og gode råd fra dere😊 Vi vurderer faktisk nå å bare ha Guro som navn, eller evt Guro Elisabeth eller Guro Maria.

Grubler videre....🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo helt an på hvilke mellomnavn dere har rett til? Hansen, Olsen, Skåmestø?

NB: Et https://no.wikipedia.org/wiki/Mellomnavn har ingenting med fornavn å gjøre. Et dobbelt fornavn er fornavn, ikke mellomnavn.

Anonymkode: ad8b1...722

Takk for tips😊 Da er det dobbelt fornavn det er snakk om👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.7.2020 den 15.00, KatrinesMammaBruker skrev:

Guro Elvine synes jeg er vakkert

Ja, det synes du nok. Personlig synes jeg Elvine er et ikke-navn og fjollete. 

Anonymkode: 7ab72...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Synes Guro er kult, både alene og i kombinasjon.  Har selv et ikke-internasjonalt fornavn i kombinasjon med Maria, og til tross for at jeg her hjemme ikke bruker Maria har jeg satt pris på mitt andre fornavn da jeg i perioder jobbet i utlandet. Lykke till!

Anonymkode: cd2bb...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...