Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Altså annet enn «det er tross alt bedre enn alternativet!». Jeg har nettopp bikket 40 og sliter med dette. Anonymkode: d8ca1...2cb
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Trenger ikke hverken godta eller ikke godta, kronologisk alder øker uavhengig av din medvirkning. Derimot har du stor innflytelse på hvordan du eldes. Å ta vare på helse og fysisk form gjør det hele enklere. Samt å bevare verdigheten ved å unngå operasjoner og fillers. Man er 40, prøver å bli 30 og ender opp med å se ut som en velholdt 60-åring. En annen ting, aldringsangst er ofte et uttrykk for at man ikke er kommet dit en vil i livet, at han føler tiden renner ut for å oppnå det en ønsker. Prøv å sorter hvorfor du sliter med aldring. Anonymkode: 15c62...ab8
amandine Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 Joggesko og latter. Altså, hold deg i form og finn glede hver dag.
sug lut Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 11 minutter siden, amandine skrev: Joggesko og latter. Altså, hold deg i form og finn glede hver dag. Og gode venner å eldes med.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 Fokuser på å være et godt menneske og hva du kan gjøre for andre, ikke på hvordan du selv skal bli lykkelig. Anonymkode: 1813c...ea8
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: En annen ting, aldringsangst er ofte et uttrykk for at man ikke er kommet dit en vil i livet, at han føler tiden renner ut for å oppnå det en ønsker. Prøv å sorter hvorfor du sliter med aldring. Anonymkode: 15c62...ab8 Jeg har samme problemet som hi og jeg føler at svaret er det som gis over her. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det, da 'kostnaden' vil være for stor til at jeg er villig til å betale prisen for det. Anonymkode: f2e9f...36b
Himmel og hav Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 Alder er et tall. Du trenger ikke bli gammel i hodet selv om kroppen din blir det. Spør du meg, så er økt alder en gave. (Det ble litt klissete, men heng med litt til). Når man blir eldre så mister man noe, men får noe annet. Du er kanskje ikke så sterk eller så myk i kroppen lenger, men du får et annet perspektiv på ting fordi du har 40 år med erfaringer å spille på. Du er langt nok unna ungdomstid og 20-åra til å se at mye av det du syntes var viktig da kanskje ikke er det, og du kan finne ut hva det er som egentlig er viktig for deg nå og framover. Du er erfaren i jobben din, men har mange år igjen å videreutvikle deg på, og du er også ung nok til å skifte beite om det er det du vil. Du er gammel nok til å innse at ikke alle sjanser vil by seg igjen, og du er ung nok til å gripe dem. Du er ung nok til å gå på tryne i det du prøver på, og du er gammel nok til å tåle det, for du vet at det ikke er livet om å gjøre og at de fleste har glemt det i overmorgen. Dessuten så er det en myte at ungdom er det eneste som er verd å hige etter. Modenhet er mye kulere. Dessuten, når du blir enda litt eldre så kan du gjøre hva du vil: synge på bussen, danse i gata, farge håret grønt... for alle skriver det på kontoen for "middelaldrende dame som tror hun er vill og gal", men dette må du dessverre vente med til du er over 50. Du har mye å glede deg til!
amandine Skrevet 17. juli 2020 #8 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, Himmel og hav skrev: Alder er et tall. Du trenger ikke bli gammel i hodet selv om kroppen din blir det. Spør du meg, så er økt alder en gave. (Det ble litt klissete, men heng med litt til). Når man blir eldre så mister man noe, men får noe annet. Du er kanskje ikke så sterk eller så myk i kroppen lenger, men du får et annet perspektiv på ting fordi du har 40 år med erfaringer å spille på. Du er langt nok unna ungdomstid og 20-åra til å se at mye av det du syntes var viktig da kanskje ikke er det, og du kan finne ut hva det er som egentlig er viktig for deg nå og framover. Du er erfaren i jobben din, men har mange år igjen å videreutvikle deg på, og du er også ung nok til å skifte beite om det er det du vil. Du er gammel nok til å innse at ikke alle sjanser vil by seg igjen, og du er ung nok til å gripe dem. Du er ung nok til å gå på tryne i det du prøver på, og du er gammel nok til å tåle det, for du vet at det ikke er livet om å gjøre og at de fleste har glemt det i overmorgen. Dessuten så er det en myte at ungdom er det eneste som er verd å hige etter. Modenhet er mye kulere. Dessuten, når du blir enda litt eldre så kan du gjøre hva du vil: synge på bussen, danse i gata, farge håret grønt... for alle skriver det på kontoen for "middelaldrende dame som tror hun er vill og gal", men dette må du dessverre vente med til du er over 50. Du har mye å glede deg til! *synger høyt*🎶🎶🎶and that's why I love you!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #9 Skrevet 17. juli 2020 Jeg også har slitt med å bli eldre. Psykisk. Jeg kjenner på egen dødelighet rett og slett. Handler ikke om utseende men at kroppen eldes og ikke virker like godt. Jeg er generelt en bekymret person, aldri deprimert. Etterhvert som jeg har blitt eldre så har disse bekymringene blir større og tyngre. Utad er jeg hun blide sprudlende dama med overskudd, i eget hode sliter jeg med tungsinn innimellom. For meg er det godt å tilbringe tid med venner og familie. Fysisk aktivitet frigjør lykkehormoner, jeg merker utrolig godt når kroppen har fått for lite mosjon, da øker trykket i tankene. Sånn ellers så liker jeg meg selv da, og eget utseende. Alderen biter ennå ikke så godt i utseende mitt. Kanskje tungsinnet mitt når en ny dimensjon hvis rynkene begynner å plage meg. Alt dette ble forresten verre for meg etter jeg mistet både pappa og svigermor til sykdom. De var fortsatt unge og spreke. Det startet en prosess i egne tanker, eksistensiell krise kanskje. Jeg følte så mye på at nå er livet deres over. Vi rydder bort alle spor og det eneste stedet de eksisterer er i hjertene til oss som var glad i de. Kjenner jeg kunne skrevet en hel avhandling rundt dette. Kort og konkret tips, gjør det som gjør deg glad, vær med de du er glad i. Nyt en vakker soloppgang som det er din siste. Bruk sansene dine, lukt på rosene rett og slett. Slike banale ting som er sagt i hundrevis av år, det er noe i det. Selv tar jeg en spasertur barbeint i gress med morgendugg hver morgen på sommeren. Det minner meg om barndommen hos bestemor. Hver morgen løp jeg barbeint gjennom hagen for å si hei til sauene. Så klarte jeg å gjøre et kort tips langt også. Livet er nå, og det kan være veldig deilig. ❤️ Anonymkode: 1c9c6...56c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #10 Skrevet 17. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Altså annet enn «det er tross alt bedre enn alternativet!». Jeg har nettopp bikket 40 og sliter med dette. Anonymkode: d8ca1...2cb Se en av dine kjære dø for tidlig. Det endrer en del på holdningen. Anonymkode: fec00...932
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #11 Skrevet 17. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Se en av dine kjære dø for tidlig. Det endrer en del på holdningen. Anonymkode: fec00...932 Det er slike ting som kan utløse masse vonde tanker. For meg var det utløsende faktor. Anonymkode: 1c9c6...56c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #12 Skrevet 17. juli 2020 Er det noe å godta ta? Det er jo bare sånn det er. Vann er vått, tiden går. Sånn er det bare. Ikke noe man trenger å godta Anonymkode: c442f...189
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #13 Skrevet 17. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså annet enn «det er tross alt bedre enn alternativet!». Jeg har nettopp bikket 40 og sliter med dette. Anonymkode: d8ca1...2cb Men det er det jo. Bedre enn alternativet altså. Sier jeg, som er 46 og har kreft, som jeg ikke vet om jeg kan bli frisk fra. Var hos frisøren. Har fått noen grå hår. Og det kler det korte håret mitt. Det korte håret som har vokst ut igjen etter cellegift. Ta én dag om gangen. Så skal du se at du venner deg til å bli eldre. Anonymkode: 0b288...c9c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #14 Skrevet 17. juli 2020 Helt enig med himmel og hav. Men kjenner litt på dette selv. Tror det handler om at jeg var i et dårlig forhold det meste av tredveårene som jeg har brukt mange år på å komme ut av. Føler jeg har gått glipp mye etc. Samtidig har jeg mye. To fine barn. God helse osv. Så jobber litt med meg selv. Men tror dette med å ikke føle at man er helt der man ønsker spiller mye inn på dette . Anonymkode: e6c36...269
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #15 Skrevet 18. juli 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er slike ting som kan utløse masse vonde tanker. For meg var det utløsende faktor. Anonymkode: 1c9c6...56c Ok. Da må du gjøre noen valg mht tankemønstrene dine da. Det er jo et bevisst arbeid som må skje. Selv har jeg sett så mange mennesker dø før de var ferdige med livet at jeg bare har bestemt meg for å nyte de årene jeg har. Enten jeg er gråhåret med hengebryster eller stram og rund og kvikk: det som teller er hvordan livet oppleves her og nå, og å ha takknemlighet for hva som har vært. Det hele skjer inni hodet ditt. Og nei, du får ikke fripass til å surve selv om du sørger eller er deprimert. Det er SÆRLIG når man sørger eller er deprimert at man må jobbe med å rydde vekk negativitet, selvmedlidenhet og annen støy. Anonymkode: fec00...932
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #16 Skrevet 18. juli 2020 Anbefaler deg å lese noen av innleggene på tinybuddha.com og generelt Mindfulness Anonymkode: 2acf8...bbc
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2020 #17 Skrevet 18. juli 2020 Det handler vel om å skyve bort det man ikke kan gjøre noe med. Fokusere på muligheter, tilstedeværelse, gode øyeblikk, takknemlighet. Og fokus på hva som er virkelig viktig! Å være attraktiv er ikke viktig. At håret blir grått er ikke viktig. At puppene henger og kiloene sniker seg på er ikke viktig. Å få se barna sine vokse opp og bli gode, fine mennesker er viktig. Å være et godt medmenneske og en god venn er viktig. Å gjøre det som gjør deg lykkelig er viktig. Nærhet til andre er viktig. En god (nok) helse er viktig! Jeg trives med å bli eldre og mindre attraktiv. Jeg elsker livet mitt slik det har blitt; med fine barn og et stabilt ekteskap. Gørrkjedelig kanskje, for andre. Perfekt for meg. Jeg har ingenting «uoppgjort», og hvis jeg dør i morgen er det ingenting jeg kan gjøre med det. Men sannsynligvis dør jeg ikke. Og jeg kan glede meg over nok en dag med mine. Anonymkode: 65c70...a8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå