Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Rapport etter et døgn på en campingplass: Det er bråkete. Folk sitter ute eller i teltene sine, prater og spiller musikk til kl. er ett. Det røykes og drikkes- også der det er barn. Overtrøtte barn gråter. Det lukter av svidd grillmat og på do er det kø. Etter en kort natt er det opp kl. 7 fordi et barn- det samme barnet som overtrøtt gråt seg i søvn mellom 21-23 i går, hylskriker. Jeg nekter å tro at man møter et tverrsnitt av befolkningen på en campingplass- da ser det mørkt ut! Anonymkode: ae921...b0a
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Jeg har også vært på campingplass nylig. Der var det stille og rolig. Ingen musikk eller bråk etter kl 23, ingen røyket eller drakk på en slik måte at det var merkbart for andre. Og det var alltid en ledig do (som var renere enn jeg noen gang har opplevd før). Masse folk, veldig mye barn, så jeg var overrasket over at det var så lavt støynivå. Så nei, du møter nok ikke et tverrsnitt av befolkningen på én campingplass. Anonymkode: 06234...bb0
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 Det fine med camping er at du enkelt kan dra videre hvis du ikke trives. Jeg er heller ikke så glad i campingplasser. Det blir for tett med folk for meg, men jeg trives godt med å campe i naturen. Kanskje det passer bedre for deg også. Anonymkode: a10d1...84b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Rapport etter et døgn på en campingplass: Det er bråkete. Folk sitter ute eller i teltene sine, prater og spiller musikk til kl. er ett. Det røykes og drikkes- også der det er barn. Overtrøtte barn gråter. Det lukter av svidd grillmat og på do er det kø. Etter en kort natt er det opp kl. 7 fordi et barn- det samme barnet som overtrøtt gråt seg i søvn mellom 21-23 i går, hylskriker. Jeg nekter å tro at man møter et tverrsnitt av befolkningen på en campingplass- da ser det mørkt ut! Anonymkode: ae921...b0a Sånn er det da på chartertur til "syden" også. Overtrøtte unger som skriker både sent og tidlig, fulle voksne som bråker og skravler til langt på natt og KØ for å spise, KØ for solsenger etc.... Sier nei, takk, til både camping og charter av samme grunn: i ferien min vil jeg ha ro og selv bestemme når jeg skal sove eller være våken 😉 Anonymkode: ecd40...358
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 Det er nok stor forskjell på campingplassene. Vi har besøkt broren min mye på plassen de har fast plass, og der er de veldig opptatt av at de er en familiecamping. Dvs at det er ro etter kl 23, er det ikke det kommer de ansatte og ber de roe seg. Det er et stort serviceanlegg hvor det alltid er ledige doer. Det er store lekeplasser og lagt tilrette for både bading og fisking av krabber. Klart det er en del folk, og man kan oppleve at en unge griner og slike ting. Men det er stort sett bare barnefamilier og god stemning. Sånn som du beskriver opplevde jeg første og eneste gangen jeg var på charter. Fulle voksne med VIF-tatoveringer på armene, overtrøtt unger som grein, kø til frokost, kø til solsenger, spy i bassenget osv. Jøss så grusomt det var 😉 Anonymkode: 063d7...a79
KellyTaylor Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn er det da på chartertur til "syden" også. Overtrøtte unger som skriker både sent og tidlig, fulle voksne som bråker og skravler til langt på natt og KØ for å spise, KØ for solsenger etc.... Sier nei, takk, til både camping og charter av samme grunn: i ferien min vil jeg ha ro og selv bestemme når jeg skal sove eller være våken 😉 Anonymkode: ecd40...358 Kan jeg spørre hvor du har vært i "syden" for å oppleve dette? Reist i over 30 år og aldri opplevd dette
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn er det da på chartertur til "syden" også. Overtrøtte unger som skriker både sent og tidlig, fulle voksne som bråker og skravler til langt på natt og KØ for å spise, KØ for solsenger etc.... Sier nei, takk, til både camping og charter av samme grunn: i ferien min vil jeg ha ro og selv bestemme når jeg skal sove eller være våken 😉 Anonymkode: ecd40...358 Ojoj... Både camping og charter kan helt sikkert være ett helvete. Du finner helt sikkert steder som både er rolige og flotte når man camper hvis det er det man leter etter. Når det gjelder "charter", så betyr i grunn charter tur kun det at man har kjøpt en pakkereise. Pakken består gjerne av fly og overnatting. Da velger man jo helt selv helt fra små leilighets hotell til store komplekser. Samme med feriesteder, du får alt fra øyene de lokale selv velger å feriere på til store turistmaskiner. Når det gjelder camping så er jeg rimelig grønn men ei venninne og familien camper mye og de finner gjerne mindre campinger med mindre fellestilbud. Å dra all camping og alle reiser til "syden" under en kam blir litt snevert. Vi trives alle med forskjellige ferier. Til hi : jeg har full forståelse og jeg ville heller ikke trivdes med det der. Du velger kanskje noe annet neste sommer. ☀️
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #8 Skrevet 17. juli 2020 15 minutter siden, KellyTaylor skrev: Kan jeg spørre hvor du har vært i "syden" for å oppleve dette? Reist i over 30 år og aldri opplevd dette Ikke jeg heller! Da klarer du heller ikke å bo i leilighet, rekkehus eller å ha naboer i det hele tatt da? Kø for å spise? Hvis du spiser på hotellbuffe hele uken ja, men aldri stått i kø på en restaurant for å spise. Men gjennom en tynn teltvegg på camping skjønner jeg problemet med lyder. Anonymkode: fc100...aed
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #9 Skrevet 17. juli 2020 20 minutter siden, KellyTaylor skrev: Kan jeg spørre hvor du har vært i "syden" for å oppleve dette? Reist i over 30 år og aldri opplevd dette Charterselskapene skriver jo til og med på sidene sine at man ikke kan reservere solsenger før sola står opp. Badevakter går å fjerner håndkle fra solstoler. Det er umulig for en familie å få nok solsenger hvis man ikke er der på slaget halv ni osv osv. Lurer på hvor du har vært? For vi har nemlig også vært mange plasser. Men på typiske charterplasser er det så og alltif fullt i ferier. Angående campingplassen, så tror jeg dere var max uheldig. Det finnes mange fine og rolige plasser. Søk på grupper på Facebook hvor du kan spør om anbefalinger. Ellers er fricamping nydelig 😊 God ferie! Anonymkode: 93dd8...18c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #10 Skrevet 17. juli 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Rapport etter et døgn på en campingplass: Det er bråkete. Folk sitter ute eller i teltene sine, prater og spiller musikk til kl. er ett. Det røykes og drikkes- også der det er barn. Overtrøtte barn gråter. Det lukter av svidd grillmat og på do er det kø. Etter en kort natt er det opp kl. 7 fordi et barn- det samme barnet som overtrøtt gråt seg i søvn mellom 21-23 i går, hylskriker. Jeg nekter å tro at man møter et tverrsnitt av befolkningen på en campingplass- da ser det mørkt ut! Anonymkode: ae921...b0a Høres ut som om dere ikke har vært på en veldig familievennlig plass. Reis videre hvis det er mulig å få plass et annet sted Anonymkode: 24a6d...2ef
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 17. juli 2020 #11 Skrevet 17. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Charterselskapene skriver jo til og med på sidene sine at man ikke kan reservere solsenger før sola står opp. Badevakter går å fjerner håndkle fra solstoler. Det er umulig for en familie å få nok solsenger hvis man ikke er der på slaget halv ni osv osv. Lurer på hvor du har vært? For vi har nemlig også vært mange plasser. Men på typiske charterplasser er det så og alltif fullt i ferier. Angående campingplassen, så tror jeg dere var max uheldig. Det finnes mange fine og rolige plasser. Søk på grupper på Facebook hvor du kan spør om anbefalinger. Ellers er fricamping nydelig 😊 God ferie! Anonymkode: 93dd8...18c Dette gjelder jo de store kompleksene. Gjerne de hotellene som har mange flere gjester enn solsenger.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #12 Skrevet 17. juli 2020 3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Dette gjelder jo de store kompleksene. Gjerne de hotellene som har mange flere gjester enn solsenger. Selvfølgelig, men gjelder nok også en del små i Hellas og lignende populære plasser, typisk "charter". Det er jo som en skrev ovenfor, at det er jo hva man selv velger. Jeg syntes bare det var godt gjort å ha reist charter i 30 år og aldri opplevd det 😅 Anonymkode: 93dd8...18c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 17. juli 2020 #13 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig, men gjelder nok også en del små i Hellas og lignende populære plasser, typisk "charter". Det er jo som en skrev ovenfor, at det er jo hva man selv velger. Jeg syntes bare det var godt gjort å ha reist charter i 30 år og aldri opplevd det 😅 Anonymkode: 93dd8...18c Hva legger du i typisk charter da? Man kan reise til små greske øyer på pakketurer som i mine øyne er så langt fra typisk charter som man kan komme. Uansett må vedkommende som hadde kun opplevd dette ha vært på type all Inc og spist buffé mat
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #14 Skrevet 17. juli 2020 Vi har campet rundt om i Norge i 7 år nå, har ikke opplevd noe av det du beskriver. Mulig det er mer trøkk på campingplassene i år enn tidligere år, men tror du bare var uheldig med campingplassen. Anonymkode: 9e969...fac
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Hva legger du i typisk charter da? Man kan reise til små greske øyer på pakketurer som i mine øyne er så langt fra typisk charter som man kan komme. Uansett må vedkommende som hadde kun opplevd dette ha vært på type all Inc og spist buffé mat Typisk charter blir pakketurer som Apollo, Ving osv arrangerer. Nå finnes det et rikt utvalg, og man kan reise ganske eksotisk tross pakketur. Men det kunne man ikke før i tiden. Og jeg er ikke uenig om at det finnes vakre pakketurer altså. Bare imponert over aldri ha opplevd det motsatte når man har reist i så mange år. Når jeg reiste rundt for 10-20 år siden, så var det lurt å sette sammen reisen selv, slik at man ikke risikerte store turistkøer. Det blir jo det samme med camping, noen plasser er veldig bra, mens andre er man uheldig med. Vi har vært helårscampere I 5 år nå, og har allerede rukket å oppleve begge deler. Tross god research. Skal ikke mer til enn at man møter på tre familier som har reist sammen, og disse er glad i både øl, sang og natta. Trenger ikke engang å ha noe med plassen å gjøre. Men på de velfungerende plassene, så hadde de nok fått beskjed om å dempe seg. Anonymkode: 93dd8...18c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2020 #16 Skrevet 17. juli 2020 Bare et apropo, så er det utrolig sjeldent bråk på campingplasser, også i år. For noen kvelder siden hørte vi noe musikk kl 21. Og da reagerte mannen min med "wow, er det musikk vi hører. Og SÅ seint" 😂 Ble stille kort tid etter 😂 Anonymkode: 93dd8...18c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 17. juli 2020 #17 Skrevet 17. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Typisk charter blir pakketurer som Apollo, Ving osv arrangerer. Nå finnes det et rikt utvalg, og man kan reise ganske eksotisk tross pakketur. Men det kunne man ikke før i tiden. Og jeg er ikke uenig om at det finnes vakre pakketurer altså. Bare imponert over aldri ha opplevd det motsatte når man har reist i så mange år. Når jeg reiste rundt for 10-20 år siden, så var det lurt å sette sammen reisen selv, slik at man ikke risikerte store turistkøer. Det blir jo det samme med camping, noen plasser er veldig bra, mens andre er man uheldig med. Vi har vært helårscampere I 5 år nå, og har allerede rukket å oppleve begge deler. Tross god research. Skal ikke mer til enn at man møter på tre familier som har reist sammen, og disse er glad i både øl, sang og natta. Trenger ikke engang å ha noe med plassen å gjøre. Men på de velfungerende plassene, så hadde de nok fått beskjed om å dempe seg. Anonymkode: 93dd8...18c Jeg har reist til "Syden" fra jeg lå i magen og vi har ofte tatt pakketurer. Aldri til store plasser og hotell med kø av noe som helst slag. Den gangen var det vel tjæreborg som var greia eller gullivers reiser. Hadde vi pakke med frokost var det utenom normalen. Det er sånn sett ikke så rart å ikke har opplevd slikt i løpet av 30 år. Man har ganske enkelt valgt andre steder og opplevelser. Selv har jeg dessverre opplevd sånt en gang og det var på en typisk turisttråkk maskin. Aldri igjen. Jeg burde visst bedre og kunne unngått det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå