Gå til innhold

Hvorfor er Norge kun populært når syden er stengt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sosiale media flommer over av turglade nordmenn som plutselig har funnet turglede og bestiger fjell over en lav sko. I går måtte folk snu på vei til prekestolen for det var fullt. Hvorfor er dere ikke ute å går ellers også?

Anonymkode: a2455...b19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For da er vi i Syden, vel. 

🤦🏼‍♀️

Jeg mister troa på menneskeheten. 

Anonymkode: df31a...d08

Skrevet

Hvor ellers skal man gjøre av seg? Sitte hjemme i hagen?

Har ikke noe annet valg enn å reise rundt i Norge siden 3 uker med sol, sjø og turkist vann gikk rett vest. Nei jeg reiser ikke til utlandet selv om det nå er lov. 

Skrevet

Jeg elsker tur og fjell. Bestige topper, være ute og utfordre nydelig norsk natur. Og set gjør jeg også. Til vanlig. I likhet med sikker veldig mange nordmenn. 

Men. Og det er et veldig stort men.

I mine sommerferieuker, så vil jeg ha sol og fint vær. Humøret og min mentale helse trenger det. Jeg blir så utrooooolig sur og muggen av 13 grader og regn i sommerferien. Derfor sikrer vi oss 2-3 uker med sol, sommer og d vitaminer og deilig sommerbrun hud i sydligere strøk om sommeren, og tar toppturer i helger og andre fridager gjennom året ellers. 

Jeg bor i Bergen og er ferdig med min ferie nå. Har hatt to dager over 15 grader i ferien min, de aller fleste har vært under 13. Noen solgløtt har det blitt, men mest skyet og regn. Det er til å grine av når ferien vanligvis består av 19-21 dager med over 30 grader og sol fra skyfri himmel. Jeg orker ikke SOMMERferie i Norge. Til det er været for ustabilt. Men er likevel glad og takknemlig for landet jeg lever og bor i, og nyter det til det fulle i høst, vinter og påskeferier (hvis ikke hi er sydover da også da 😂)

Anonymkode: 3bc6f...391

Skrevet

Man har jo ikke så mye valg og gjør det beste ut av situasjonen. Jeg gleder meg vilt til å kunne reise til "Syden" igjen om sommeren, spesielt nå når hele juli har vært kald og det pissregner her vi bor. Erfaring tilsier at jeg kommer til å få vinterdepresjon i år, det får jeg alltid hvis jeg ikke har fått nok sol og varme om sommeren, men jeg prøver likevel å gjøre det beste ut av ferie i Norge i år.

Anonymkode: 4de22...6a8

Skrevet

Fordi det regner hele tiden i Norge. Gruer meg litt til å reise på 8 dagers telttur i neste uke,for er jo selvsagt bare meldt drittvær. Skal en ha en fin sommer med sol og varmt vær så må en til syden.

Anonymkode: 816af...976

Skrevet
48 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Hvor ellers skal man gjøre av seg? Sitte hjemme i hagen?

Har ikke noe annet valg enn å reise rundt i Norge siden 3 uker med sol, sjø og turkist vann gikk rett vest. Nei jeg reiser ikke til utlandet selv om det nå er lov. 

Hadde det vært så ille da? Selvfølgelig har du et annet valg enn å reise rundt i Norge

Anonymkode: ac8b6...540

Skrevet

Fordi svært mange ikke har "ferie" hvis de ikke får dratt til det forjettede landet "syden". 

Selv ferierer vi på hytta og hjemme, og storkoser oss. Litt kjølig og litt for mye regn, men pytt! Når sola skinner, går vi ut. Ingen bestemte planer, full avslapning. Kan man bedre ha det? 

Anonymkode: 915e6...7b0

Skrevet

Norge er vel alltid populært, men det er ikke sånn at "hele Norge" pleier å ta toppturene sine samtidig. Nå skal alle feriere i Norge i fellesferien, og da blir det fullt på de mest populære stedene.

Regner med at når de gjør opp status på slutten av året så er det ikke så mange flere enn det pleier som har vært på de forskjellige stedene, mest sannsynlig færre.

Problemet nå er at alle kommer i egne biler, vanligvis kommer jo turister utenfra i fly og bruker buss og tog for å komme seg til attraksjonene.

Anonymkode: e4172...af5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi svært mange ikke har "ferie" hvis de ikke får dratt til det forjettede landet "syden". 

Selv ferierer vi på hytta og hjemme, og storkoser oss. Litt kjølig og litt for mye regn, men pytt! Når sola skinner, går vi ut. Ingen bestemte planer, full avslapning. Kan man bedre ha det? 

Er ikke det du skal frem til at alle har forskjellige feriepreferanser? Ikke alle storkoser seg ned hytteferie og det må da være ok. I år prøver mange noe nytt eller plan b som det også kan kalles 

Skrevet

Det er fryktelig utenksomt å reise rundt nå. DET GJELDER OGSÅ INNENFOR NORGE. Det aller beste en kan gjøre er å bli HJEMME.

Anonymkode: 83b10...6e3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fryktelig utenksomt å reise rundt nå. DET GJELDER OGSÅ INNENFOR NORGE. Det aller beste en kan gjøre er å bli HJEMME.

Tull! Holder lenge med å feriere i Norge.

Anonymkode: 816af...976

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hele turistnæringen skal ofres i et land nesten helt uten smitte? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sosiale media flommer over av turglade nordmenn som plutselig har funnet turglede og bestiger fjell over en lav sko. I går måtte folk snu på vei til prekestolen for det var fullt. Hvorfor er dere ikke ute å går ellers også?

Anonymkode: a2455...b19

Rart spørsmål. Man reiser til Syden for å få varme, se noe annet. Nå kan man ikke det, og da reiser man dit man kan da. 

Anonymkode: b18bc...9f6

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, på en strand på Kreta. 

Anonymkode: b18bc...9f6

Skrevet

Når sommeren er som i år, med 19 grader og regn annenhver dag, da må det være lov å savne «syden». Jeg skal også til en fjelltopp, det gjør jeg hvert år. 

Anonymkode: 7435b...4dc

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hele turistnæringen skal ofres i et land nesten helt uten smitte? 

Ja? Hva med det?

Skrevet

Vet ikke. Jeg er på Norgesferie hvert år. Kan det være på grunn av ustabilt vær? Dyrt? 

Anonymkode: 11324...05e

Skrevet

Kan ikke svare for andre, men for egen del, så bestiger jeg/vi heller fjell om våren/høsten.

På sommeren ønsker vi å kjenne varmen på kroppen, oppleve ny kultur, spise god mat og ha værgaranti. 

Skrevet

Jeg elsker Norge, gå i fjellet, brenne bål, gå i skogen, bade i Oslofjorden osv. Men hva er galt med å ønske noe annet i tillegg, 2-4 uker i året, må være helt greit det! Sier som Ole Brum, ja takk, begge deler!

Anonymkode: 6c7b6...a94

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når sommeren er som i år, med 19 grader og regn annenhver dag, da må det være lov å savne «syden». Jeg skal også til en fjelltopp, det gjør jeg hvert år. 

Anonymkode: 7435b...4dc

Eller 10 grader og regn hver dag 😫

Skulle vært på Kreta jeg nå, i 35 grader og strålende sol!

Anonymkode: 4de22...6a8

Skrevet

Veldig mange nordmenn feroerer og drar på tur ellers også, men når det er frarådet å reise utenlands blir det selvfølgelig fler som blir i Norge i år. De spm vanligvis bruker halve ferien i Norge og haøve i utlandet bruker i år hele ferien her. 

Anonymkode: 02b5d...f4d

Skrevet

Fordi "syden" kun er ferie. Nå får vi ferie og bidrar til at landet vår kommer i gang igjen, slik at "syden" i det hele tatt kan bli mulig for de som vil når dette går over for godt. Syns det er fint at vi tar ansvar for eget land.

Skrevet

Personlig reiser jeg til syden pga:

-varmen

-varme og flotte strender.

-to uker i syden er like billig som to uker hjemme.

-jeg liker luksusen med hotell og badeferie

-ny kultur.

Jeg reiser ikke for enhver pris noe jeg ikke gjør i år.  Håper å kunne reise neste år mot at det er trygt for familien og de jeg skL omgås når jeg kommer hjem.

Anonymkode: c38ee...a48

Skrevet

5 år siden si at vi var i syden, men da reiste vi i september. Har vært i Norge de siste årene. Sommeren i Norge er fantastisk hvis man har været på sin side. Trenger ikke stekende sol, men varme. 

Jo sommeren i år er litt skuffende værmessig, men jeg har fått sett deler av Norge jeg ikke har sett før . Vi hadde planlagt Norgesferie  før Corona kom.

Anonymkode: a5d00...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...