Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #1 Skrevet 15. juli 2020 Jeg kjøpte stasjonsvogn for 1 år siden pga vi trenger plass til barneting. 2 av mine barnløse venninner har små, søte biler 🤣 Men rett som det er så handler de møbler eller store ting. Og hvem ringer de da? Jo, hun med stasjonsvogn 🤣 Av og til så ønsker jeg meg ei liten bil 🙈 Anonymkode: ed3d5...635
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #2 Skrevet 15. juli 2020 Si NEI, beklager jeg er opptatt. Anonymkode: 8a2b3...768
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #3 Skrevet 15. juli 2020 Fortell dem at de fleste butikker tilbyr hjemkjøring eller leie av tilhenger Anonymkode: 55a0f...812
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #4 Skrevet 15. juli 2020 Kan det virkelig være et problem? Er det ikke venninnene dine? Anonymkode: a3c40...5bd
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #5 Skrevet 15. juli 2020 Det er jo ingen som nekter deg å kjøpe deg en liten bil Anonymkode: 27f45...5b6
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #6 Skrevet 15. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan det virkelig være et problem? Er det ikke venninnene dine? Anonymkode: a3c40...5bd Regner med du har liten bil. Vi har stor bil, 9 seter og stort bagasjerom. Vi kjøpte ikke bilen for å bli automatisk flyttehjelp/«skal på shoppping» hjelp etc., men det virker som en selvfølge for folk flest. Venner eller ikke, det er vanvittig slitsomt å måtte nærmest ukentlig forsvare at vi faktisk ikke alltid kan stille opp og heller ikke ønsker å låne vekk bilen vår (som er eneste vi har.) I lang tid har vi selv måttet leie varebil/henger etc. ved flytting, sånt må man ta med i beregningen. Man skal ikke måtte automatisk bli en hjelper når man har stor bil, eller ha en «særs god grunn» til å si nei. Det holder nemlig ikke rett og slett bare ikke orke. Anonymkode: 99076...15c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Regner med du har liten bil. Vi har stor bil, 9 seter og stort bagasjerom. Vi kjøpte ikke bilen for å bli automatisk flyttehjelp/«skal på shoppping» hjelp etc., men det virker som en selvfølge for folk flest. Venner eller ikke, det er vanvittig slitsomt å måtte nærmest ukentlig forsvare at vi faktisk ikke alltid kan stille opp og heller ikke ønsker å låne vekk bilen vår (som er eneste vi har.) I lang tid har vi selv måttet leie varebil/henger etc. ved flytting, sånt må man ta med i beregningen. Man skal ikke måtte automatisk bli en hjelper når man har stor bil, eller ha en «særs god grunn» til å si nei. Det holder nemlig ikke rett og slett bare ikke orke. Anonymkode: 99076...15c Hvorfor regner du med det? Jeg har stor stasjonsvogn og tilhenger og vi sier ja de gangene det passer at vi hjelper til og nei de gangene det ikke passer. Det er vennene våre og tåler å få et nei. Anonymkode: a3c40...5bd
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #8 Skrevet 15. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regner med du har liten bil. Vi har stor bil, 9 seter og stort bagasjerom. Vi kjøpte ikke bilen for å bli automatisk flyttehjelp/«skal på shoppping» hjelp etc., men det virker som en selvfølge for folk flest. Venner eller ikke, det er vanvittig slitsomt å måtte nærmest ukentlig forsvare at vi faktisk ikke alltid kan stille opp og heller ikke ønsker å låne vekk bilen vår (som er eneste vi har.) I lang tid har vi selv måttet leie varebil/henger etc. ved flytting, sånt må man ta med i beregningen. Man skal ikke måtte automatisk bli en hjelper når man har stor bil, eller ha en «særs god grunn» til å si nei. Det holder nemlig ikke rett og slett bare ikke orke. Anonymkode: 99076...15c Tror heller det er omgangskretsen det er noe galt med da som forventer det hele tiden, Jeg har ingen 9 seter, men en stor SUV og har aldri vært i nærheten av ukentlige forespørseler å låne bilen Anonymkode: 27f45...5b6
sug lut Skrevet 15. juli 2020 #9 Skrevet 15. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regner med du har liten bil. Vi har stor bil, 9 seter og stort bagasjerom. Vi kjøpte ikke bilen for å bli automatisk flyttehjelp/«skal på shoppping» hjelp etc., men det virker som en selvfølge for folk flest. Venner eller ikke, det er vanvittig slitsomt å måtte nærmest ukentlig forsvare at vi faktisk ikke alltid kan stille opp og heller ikke ønsker å låne vekk bilen vår (som er eneste vi har.) I lang tid har vi selv måttet leie varebil/henger etc. ved flytting, sånt må man ta med i beregningen. Man skal ikke måtte automatisk bli en hjelper når man har stor bil, eller ha en «særs god grunn» til å si nei. Det holder nemlig ikke rett og slett bare ikke orke. Anonymkode: 99076...15c Dere har rare venner.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #10 Skrevet 15. juli 2020 Vi har stor bil, eneste som spør om hjelp er mine foreldre når de skal frakte store ting, de har ikke hengerfeste på bilen. Anonymkode: 8fe00...f33
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #11 Skrevet 15. juli 2020 Vet hva du mener. Har også stor bil. Har begynt å kjøre rundt med masse i bagasjerommet, slik at jeg kan si at nei, dessverre, kan jeg ikke hente stolen din på Ikea, har bagasjerommet fullt og har ikke tid til å rydde ut av bilen. Å ellers si nei, førte til sure miner hos dem som spurte, og jeg følte meg også litt slem. Nå lurer jeg på en måte både meg selv og de andre, med at bilen allerede er full. Joda, jeg hjelper gjerne venner. Men det blir i meste laget, når man må være flyttebyrå for både nye møbler og skrot som skal på søppelfyllinga, i tide og utide. Anonymkode: 795ee...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå