Gå til innhold

Du som lysner/bleker håret selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dårlig råd etter Corona krisen og måtte farge håret selv. Er mørk blond.

Ville bli lyse blond, og farget det selv. Det ble ikke vellykket - for mye gulrot...

Når kan jeg farge det på nytt? Bør jeg det? Bør jeg bleke det for å få det finere?

(Og jeg har ikke råd til frisørtime...) 

Har prøvd lilla sjampoo, men det hjalp ikke noe særlig.

Anonymkode: 57113...6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bruke en farge som er askefarget. Den tar bort alt det gule og oransje. 

Anonymkode: 47b5a...c0c

Skrevet

Søkte på de en gang i tiden. Tør ikke det selv. 
Hun kjøpte steiper. Stripet det, ble gult, lyst og jævlig. Det var etappe en. Så tok hun i en ny minicolour eller lignende i medium lys adkeblond. Resultatet ble innestå været. Du må kjøpe to pakker fremfor en. Men billigere enn frisør.

Anonymkode: 9dc4d...c13

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Søkte på de en gang i tiden. Tør ikke det selv. 
Hun kjøpte steiper. Stripet det, ble gult, lyst og jævlig. Det var etappe en. Så tok hun i en ny minicolour eller lignende i medium lys adkeblond. Resultatet ble innestå været. Du må kjøpe to pakker fremfor en. Men billigere enn frisør.

Steike, mye skrivefeil. Sitter i sola, på mobil. En is i ene hånda og kaffe i andre🤪

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dårlig råd etter Corona krisen og måtte farge håret selv. Er mørk blond.

Ville bli lyse blond, og farget det selv. Det ble ikke vellykket - for mye gulrot...

Når kan jeg farge det på nytt? Bør jeg det? Bør jeg bleke det for å få det finere?

(Og jeg har ikke råd til frisørtime...) 

Har prøvd lilla sjampoo, men det hjalp ikke noe særlig.

Du lot ikke stoffet sitte i lenge nok. Brunt og mørkblondt hår går via rødt når man bleiker, så hvis man avbryter prosessen for tidlig, blir håret rødt. Ta ny runde.

Anonymkode: a9ba3...790

Skrevet

Du kan farge det nå, det går fint. La fargen sitte i 45 min i stedet for 30 min neste gang

Anonymkode: 3f31b...a33

Skrevet

Fargene du får i butikken er ment å lysne bare et par grader, så velger du en mye lysere tone, vil du ikke få et godt resultat. Jeg bruker L’Oréal, lysner bare to grader og velger en farge mot askeblond. Første tallet er dybde. Jeg bruker 10 og er i utgangspunktet veldig lys. Tallet etter punktum er nyanse. Denne er viktig, 0,1 er nyansen mot aske. 0,6 er mot lilla. 

Ville tro resultatet er bedre ved å bruke Highlights i starten. Så må du ta tiden til hjelp og lysne det gradvis i samarbeid med solen. 

Å rette opp gulrotfargen er vanskelig. Du har i grunnen to valg, rette opp igjen med en mørkere farge og siden bruke Highlights, eller så må du gå fullt inn med 11 eller 12 for å bleke. Resultatet her kan ingen garantere og det sliter på håret. Oransje utlignes av blått, så usikker på om du bør gå for 0,1 eller 0,6 her, eventuelt 0,9. 

Anonymkode: 60902...edd

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fargene du får i butikken er ment å lysne bare et par grader, så velger du en mye lysere tone, vil du ikke få et godt resultat. Jeg bruker L’Oréal, lysner bare to grader og velger en farge mot askeblond. Første tallet er dybde. Jeg bruker 10 og er i utgangspunktet veldig lys. Tallet etter punktum er nyanse. Denne er viktig, 0,1 er nyansen mot aske. 0,6 er mot lilla. 

Ville tro resultatet er bedre ved å bruke Highlights i starten. Så må du ta tiden til hjelp og lysne det gradvis i samarbeid med solen. 

Å rette opp gulrotfargen er vanskelig. Du har i grunnen to valg, rette opp igjen med en mørkere farge og siden bruke Highlights, eller så må du gå fullt inn med 11 eller 12 for å bleke. Resultatet her kan ingen garantere og det sliter på håret. Oransje utlignes av blått, så usikker på om du bør gå for 0,1 eller 0,6 her, eventuelt 0,9. 

Anonymkode: 60902...edd

Butikkfargen bruker 9% vannstoff som frisøren også gjør. Derfor skal man få lysnet like mye som hos frisør. Forskjellen er den profesjonelle hjelpen man får av frisøren, og frisøren mulighet til å blande og mikse i farger.

12% vannstoff brukes kun ved bleking, og er absolutt ikke bra for håret og det selges derfor ikke i butikkene. 

Fargekodene i butikken følger ikke alltid de kodene som er hos frisøren. 10.1 kan være en helt annen farge, men det er korrekt at det i salong er askfarge. 

L’oreal og Nutrisse sine lysfarger følger skalaen til frisør etter hva jeg har sett.

Anonymkode: 3f31b...a33

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar. Supert med hjelp. 

Noen her som kan skrive hvilken butikkfarge de bruker (navn og nummer) hvis de har mørkeblondt hår/veldig mørkt (ser svart ut, men er vel bare veldig musegrå...) hvis de klarer å få en fin farge ved å farge det selv hjemme? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...