Gå til innhold

Hjemme hos dere🏡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser det ut hjemme hos dere, inne i huset?Hvilke farger har dere?Hvilken stil?

Anonymkode: 130b4...e3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at det er en lun og varm atmosfære. I alle fall trives jeg veldig godt. Egentlig er jeg ikke veldig opptatt av interiør, men med tiden har det samlet seg opp en del ting jeg liker veldig godt. 

Vi har malte overflater, der primærfargene er refleksjon (off-white). Fargen er kombinert med kjøkken skap og spisestue i almond beige, og en aksentvegg i stua i fargen smoked oak. 
Gulvet er korkvinyl i en gråbrun farge. Mesteparten av møblene er hvite, men sofaen er mørke brun. Jeg elsker brun- og jordtoner. Fargepaletten er nok så monokrom, men jeg unngår svart, grått og kald hvit. Det meste av pynt og puter er i nøytrale natur-, hvit- og beigefarger, men litt gult og rosa som fargeklatter rundt om. Det er store malerier på veggen, men de er mye i den fargepaletten jeg liker.

Her er det ingen gitt stil, og vi liker godt å blande ymse. Vi er ikke stramt minimalistiske, men vi har heller ikke mye dill. Det er en god blanding av gammelt og nytt, umoderne som er fikset opp, klassiske ting og moderne (gjerne billige) nye ting. Kjøkkenet er malt i stedet for at vi byttet det ut, men vi har byttet benkeplate, vask og blandebatteri. Spisestuen er pusset opp, men arvet og laget av en møbelsnekker i familien. Vi har sikkert alt for mye fra IKEA, men vi ha også ispedd Arne Jacobsen, Marimekko, String og Wegner. 

Anonymkode: 63ea3...c68

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil si at det er en lun og varm atmosfære. I alle fall trives jeg veldig godt. Egentlig er jeg ikke veldig opptatt av interiør, men med tiden har det samlet seg opp en del ting jeg liker veldig godt. 

Vi har malte overflater, der primærfargene er refleksjon (off-white). Fargen er kombinert med kjøkken skap og spisestue i almond beige, og en aksentvegg i stua i fargen smoked oak. 
Gulvet er korkvinyl i en gråbrun farge. Mesteparten av møblene er hvite, men sofaen er mørke brun. Jeg elsker brun- og jordtoner. Fargepaletten er nok så monokrom, men jeg unngår svart, grått og kald hvit. Det meste av pynt og puter er i nøytrale natur-, hvit- og beigefarger, men litt gult og rosa som fargeklatter rundt om. Det er store malerier på veggen, men de er mye i den fargepaletten jeg liker.

Her er det ingen gitt stil, og vi liker godt å blande ymse. Vi er ikke stramt minimalistiske, men vi har heller ikke mye dill. Det er en god blanding av gammelt og nytt, umoderne som er fikset opp, klassiske ting og moderne (gjerne billige) nye ting. Kjøkkenet er malt i stedet for at vi byttet det ut, men vi har byttet benkeplate, vask og blandebatteri. Spisestuen er pusset opp, men arvet og laget av en møbelsnekker i familien. Vi har sikkert alt for mye fra IKEA, men vi ha også ispedd Arne Jacobsen, Marimekko, String og Wegner. 

Høres kjempefint ut🥰

Vi vurderer å male kjøkkenet, men er usikre om vi greier å få et godt resultat.Var det vanskelig?Kom gjerne med tips😊

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres kjempefint ut🥰

Vi vurderer å male kjøkkenet, men er usikre om vi greier å få et godt resultat.Var det vanskelig?Kom gjerne med tips😊

Jeg er ikke helt fan av p rive ut ting som har holdt seg bra, så jeg vil absolutt anbefale å male. 
Vi vurderte å ta det med til lakkeringsverksted, men endte med å male selv. Brukte liten og fin rulle og pensel (dessverre profilerte dører, noe jeg ikke liker). Jeg malte kjøkkenet med trestjerners gulvmaling, halvblank. Spisestue er malt i den helt matte gulvmalingen. Den har en nydelig finish, men med fett som akkumuleres på kjøkkenet, bør man bruke halvblank. Gulvmalingen gir en slitesterk overflate. Hvis man tilsetter litt floetrol i malingen, kan man redusere striper etter penselstrøk. Viktigste er at man ikke tar snarveier. Ta ned dører og mal flatt. Puss godt ned lakk. Er det heltre, så grunn med kvist- og sperregrunning. Mal heller 3-4 tynne strøk med maling, enn 1-2 tykke strøk. Fjern hengsler/beslag og knotter, slik at det ikke blir maling på dette. Dessuten er det lettere å få et pent resultat uten dette på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...