Gå til innhold

Uten partner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen her som lever godt uten å ha en partner? Som ikke har hatt det på flere år? 

Har du barn? 

Er du introvert eller ekstrovert? 

Hvordan begrunner du det ovenfor omverdenen at du lever godt uten en partner? 

Jeg har ikke levd lenge uten en partner. Bare 2,5 år. Har barn, alene. Er introvert - ekstrovert. Altså, kjernefamilien er det som lader mine batterier. Det er det som er viktigst for meg. Det er det jeg ønsker å bruke tid på! Jeg er sosial i sammenhenger som gagner barna! Jeg er sprudlende og en energiball uten like når jeg er ute, men det tapper meg for energi. Men for barna gjør jeg alt! 

Sliter med at omverdenen spør meg om hvorfor eller når jeg skal finne meg en god partner. Er lei av å forklare og finner ingen god forklaring utenom mine dårlige erfaringer med en partner i livet. 

Anonymkode: 11cde...f8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært alene i seks år, vet ikke om det er lenge "nok". Jeg har en sønn på 11 år. Har vært alene med han hele veien, hadde kjæreste i bare et par år (og det var ikke spesielt gøy eller koselig, bare forventninger og dramatikk).

Jeg trives godt alene. Har alltid vært en person som trives i godt selskap, ler og prater, men henter energi når jeg er alene. Jeg leser, strikker, gjør husarbeid. Trives med å ha tingene mine for meg selv, innrede stua sånn som jeg selv vil, dra på besøk eller være hjemme når jeg vil, styre økonomien som jeg vil. Jeg og sønnen min har en veldig god dynamikk, som jeg ikke vil risikere for noe eller noen.

Folk pleier å si til meg, "hvordan kan du være singel, du er jo så vakker og flott". Da flirer jeg og sier at jeg ikke orker sånt tull. Blir bare bråk med de mannfolka!

Anonymkode: 0cfed...52d

Skrevet

Trenger du egentlig å forklare så mye?

"Ingen grunn til å mase og spørre, når det dukker opp en god mann som jeg ønsker å ha et forhold til skal du nok få vite det."

"Alt til sin tid, men foreløpig har jeg det veldig fint alene med barna. Han dukker vel opp en dag, da får du vite."

Anonymkode: feb76...bd8

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sliter med at omverdenen spør meg om hvorfor eller når jeg skal finne meg en god partner. Er lei av å forklare og finner ingen god forklaring utenom mine dårlige erfaringer med en partner i livet. 

Anonymkode: 11cde...f8e

Trenger du å «forklare» det da? Er det ikke bare å si «jeg ønsker ingen partner. Neste tema, takk.»

Skrevet

Jeg har vært singel i 7 år nå, men bodd alene med barna i 12 år. Hadde en kjæreste i nesten 3 år, og vi hadde det veldig fint, da han jobbet en del, trente mye og hadde venner. Så vi møttes jo ikke så ofte, så jeg hadde jo godt tid til barna mine. Men det ble jo slutt, da han både ville bo med meg, og gjerne få barn med meg. 

Jeg har jo datet noen i løpet av årene. Men finner ingen som ønsker det samme som meg. Enten vil de bare pule, ellers vil de ha et seriøst forhold hvor man bor sammen. Nå er det 2,5 år siden jeg har vært på date, og det har vært skikkelig deilig. Bare kunne bruke den tiden på meg selv og barna. 

Nå er yngste 13 år, og det eneste jeg har tenkt er at det er nok fint å finne noen etterhvert. For plutselig sitter jeg her uten barna. Og da vil jeg jo ha mer tid til en kjæreste.

Anonymkode: 80235...964

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...