Gå til innhold

Dersom man studerer til hudpleier


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får man da et fagbrev fra for eksempel Hudpleieakademiet (hvis man studerer der)?

Anonymkode: 62f7e...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du får ikke noe fagbrev. 

Du går et par år på skole og har opplæring i bedrift etterpå. Så blir du hudpleier, men det er ikke et fagbrev. 

Anonymkode: c25d6...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å studere er vel å ta litt i. Du utdanner deg, men noen student kan du ikke kalle deg. 

Anonymkode: 3040f...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man studerer vel ikke akkurat. Da går man på et universitet eller en høgskole og opparbeider seg studiepoeng og helst en bachelor- eller mastergrad. Men samfunnet trenger minst like mange uten en slik utdannelse. Så fagbrev eller ei, jeg ønsker å gå til en hudpleier med kompetanse og engasjement, uavhengig av utdanning. 

Anonymkode: 442a8...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det som står over her at du ikke får noe fagbrev. Det stemmer ikke at du har opplæringstid i salong etter endt studie. Den praktiske delen går hånd i hånd med fagene dine. Det stemmer heller ikke at du ikke studerer når du skal bli Hudpleier!  Mener nå jeg da.

Du må kunne mye anatomi og alt om huden. Du må pugge musklene i ansiktet på norsk, latinsk og kunne funksjonen og hvilke musklet de grenser til. Du må kunne gjenkjenne hudsykdommer og hvilke hudsykdommer du selv kan gjøre noe med, og når du må henvise til lege. Du må kunne drøssevis av hudpleie serier og alle  produktenes innhold, og hvordan de fungerer/reagerer. 

Du må lære deg salgsteknikker, og bedriftslære (hvordan bygge en kundekrets). Du må igjennom mye etikk og kundebehandling. Du må igjennom mikrobiologi og hvordan behandle uten fare for smitte til klient fra deg og omvendt. 

Du lærer mange massasje teknikker. Manicure. Pedicure. Kroppsbehandlinger. Voksteknikker. Fargr vipper og bryn. Vippebøy. Syrebehandlinger. +++

Helt klart at du kan surfe igjennom dette studie og få deg en jobb på et lager på en matbutikk. Men om du skal bli en Hudpleier som tjener penger, så må du jobbe hardt med dine studier. Du bør kurse ved siden av studiene dine. Ta alt innen produktserier og bygg på i den retningen du ønsker å jobbe - massasje, negler, hudsykdommer etc. 

Finn deg jobb før du er ferdig utlært, om mulig! Ikke start selv om du ikke har 4 år ish på å jobbe knallhardt og lange/sene dager. Jeg ville ikke startet opp om jeg hadde hatt barn eller en partner. Dette er en tøff bransje å starte opp i. 

Masse lykke til! Du går til en jobb med mange utfordringer og herlige kunderelasjoner!! 

Anonymkode: abbe5...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer det som står over her at du ikke får noe fagbrev. Det stemmer ikke at du har opplæringstid i salong etter endt studie. Den praktiske delen går hånd i hånd med fagene dine. Det stemmer heller ikke at du ikke studerer når du skal bli Hudpleier!  Mener nå jeg da.

Du må kunne mye anatomi og alt om huden. Du må pugge musklene i ansiktet på norsk, latinsk og kunne funksjonen og hvilke musklet de grenser til. Du må kunne gjenkjenne hudsykdommer og hvilke hudsykdommer du selv kan gjøre noe med, og når du må henvise til lege. Du må kunne drøssevis av hudpleie serier og alle  produktenes innhold, og hvordan de fungerer/reagerer. 

Du må lære deg salgsteknikker, og bedriftslære (hvordan bygge en kundekrets). Du må igjennom mye etikk og kundebehandling. Du må igjennom mikrobiologi og hvordan behandle uten fare for smitte til klient fra deg og omvendt. 

Du lærer mange massasje teknikker. Manicure. Pedicure. Kroppsbehandlinger. Voksteknikker. Fargr vipper og bryn. Vippebøy. Syrebehandlinger. +++

Helt klart at du kan surfe igjennom dette studie og få deg en jobb på et lager på en matbutikk. Men om du skal bli en Hudpleier som tjener penger, så må du jobbe hardt med dine studier. Du bør kurse ved siden av studiene dine. Ta alt innen produktserier og bygg på i den retningen du ønsker å jobbe - massasje, negler, hudsykdommer etc. 

Finn deg jobb før du er ferdig utlært, om mulig! Ikke start selv om du ikke har 4 år ish på å jobbe knallhardt og lange/sene dager. Jeg ville ikke startet opp om jeg hadde hatt barn eller en partner. Dette er en tøff bransje å starte opp i. 

Masse lykke til! Du går til en jobb med mange utfordringer og herlige kunderelasjoner!! 

Anonymkode: abbe5...bd0

Det er uansett ikke et studie, det er en uspesifisert utdanning, som ikke engang fører fram til et fagbrev. 

Hudpleier er dessuten et yrke som krever økonomiske oppgangstider. I nedgangstider, der folk har mindre penger å bruke til ikke-nødvendigheter, er slike jobber blant de første som ryker. 

Anonymkode: 8bf9b...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er uansett ikke et studie, det er en uspesifisert utdanning, som ikke engang fører fram til et fagbrev. 

Hudpleier er dessuten et yrke som krever økonomiske oppgangstider. I nedgangstider, der folk har mindre penger å bruke til ikke-nødvendigheter, er slike jobber blant de første som ryker. 

Anonymkode: 8bf9b...2c1

Det er jeg ikke enig i! Jeg har jobbet med hudsykdommer i 8 år som hudpleier, og hadde aldri nedgangstid. Jeg jobbet ikke med rynker og fløff. Men jeg skjønner at du ikke har hatt en hudsykdom i ansiktet. 

Anonymkode: abbe5...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer det som står over her at du ikke får noe fagbrev. Det stemmer ikke at du har opplæringstid i salong etter endt studie. Den praktiske delen går hånd i hånd med fagene dine. Det stemmer heller ikke at du ikke studerer når du skal bli Hudpleier!  Mener nå jeg da.

Du må kunne mye anatomi og alt om huden. Du må pugge musklene i ansiktet på norsk, latinsk og kunne funksjonen og hvilke musklet de grenser til. Du må kunne gjenkjenne hudsykdommer og hvilke hudsykdommer du selv kan gjøre noe med, og når du må henvise til lege. Du må kunne drøssevis av hudpleie serier og alle  produktenes innhold, og hvordan de fungerer/reagerer. 

Du må lære deg salgsteknikker, og bedriftslære (hvordan bygge en kundekrets). Du må igjennom mye etikk og kundebehandling. Du må igjennom mikrobiologi og hvordan behandle uten fare for smitte til klient fra deg og omvendt. 

Du lærer mange massasje teknikker. Manicure. Pedicure. Kroppsbehandlinger. Voksteknikker. Fargr vipper og bryn. Vippebøy. Syrebehandlinger. +++

Helt klart at du kan surfe igjennom dette studie og få deg en jobb på et lager på en matbutikk. Men om du skal bli en Hudpleier som tjener penger, så må du jobbe hardt med dine studier. Du bør kurse ved siden av studiene dine. Ta alt innen produktserier og bygg på i den retningen du ønsker å jobbe - massasje, negler, hudsykdommer etc. 

Finn deg jobb før du er ferdig utlært, om mulig! Ikke start selv om du ikke har 4 år ish på å jobbe knallhardt og lange/sene dager. Jeg ville ikke startet opp om jeg hadde hatt barn eller en partner. Dette er en tøff bransje å starte opp i. 

Masse lykke til! Du går til en jobb med mange utfordringer og herlige kunderelasjoner!! 

Anonymkode: abbe5...bd0

Sikkert flere måter å nå målet på, men på vgs her er det 2 år på skole og 1 år med opplæring i bedrift. 

Har en sønn på 19 år og en venninne av han var ferdig utdannet hudpleier denne våren og fikk fast jobb der hun hadde siste året sitt som "lærling" 

https://utdanning.no/studiebeskrivelse/hudpleie

Min sønn er elektrikerlærling og må jobbe et år til før han får fagbrev. Men denne jenta jobbet bare et år og får et papir på at hun er hudpleier, men ikke noe fagbrev. 

Anonymkode: c25d6...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg ikke enig i! Jeg har jobbet med hudsykdommer i 8 år som hudpleier, og hadde aldri nedgangstid. Jeg jobbet ikke med rynker og fløff. Men jeg skjønner at du ikke har hatt en hudsykdom i ansiktet. 

Anonymkode: abbe5...bd0

Men så har vi heller ikke hatt økonomisk nedgang her til lands siden lenge før 2000-tallet. 😉

Anonymkode: 8bf9b...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker p bli hudpleier bør du gå et treårig videregående løp. Da får du ikke fagbrev men yrkeskompetanse. 
 

hudpleieakademiet er privat. Og dyrt. Det er et løp på 10 mnd uten opptakskrav, med en ukes utplassering i løpet av studiet. Dont do it!

Anonymkode: 1cd75...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer det som står over her at du ikke får noe fagbrev. Det stemmer ikke at du har opplæringstid i salong etter endt studie. Den praktiske delen går hånd i hånd med fagene dine. Det stemmer heller ikke at du ikke studerer når du skal bli Hudpleier!  Mener nå jeg da.

Du må kunne mye anatomi og alt om huden. Du må pugge musklene i ansiktet på norsk, latinsk og kunne funksjonen og hvilke musklet de grenser til. Du må kunne gjenkjenne hudsykdommer og hvilke hudsykdommer du selv kan gjøre noe med, og når du må henvise til lege. Du må kunne drøssevis av hudpleie serier og alle  produktenes innhold, og hvordan de fungerer/reagerer. 

Du må lære deg salgsteknikker, og bedriftslære (hvordan bygge en kundekrets). Du må igjennom mye etikk og kundebehandling. Du må igjennom mikrobiologi og hvordan behandle uten fare for smitte til klient fra deg og omvendt. 

Du lærer mange massasje teknikker. Manicure. Pedicure. Kroppsbehandlinger. Voksteknikker. Fargr vipper og bryn. Vippebøy. Syrebehandlinger. +++

Helt klart at du kan surfe igjennom dette studie og få deg en jobb på et lager på en matbutikk. Men om du skal bli en Hudpleier som tjener penger, så må du jobbe hardt med dine studier. Du bør kurse ved siden av studiene dine. Ta alt innen produktserier og bygg på i den retningen du ønsker å jobbe - massasje, negler, hudsykdommer etc. 

Finn deg jobb før du er ferdig utlært, om mulig! Ikke start selv om du ikke har 4 år ish på å jobbe knallhardt og lange/sene dager. Jeg ville ikke startet opp om jeg hadde hatt barn eller en partner. Dette er en tøff bransje å starte opp i. 

Masse lykke til! Du går til en jobb med mange utfordringer og herlige kunderelasjoner!! 

Anonymkode: abbe5...bd0

Sikkelig rakettforskning, altså.. 🤣

Anonymkode: cbb1e...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkelig rakettforskning, altså.. 🤣

Anonymkode: cbb1e...ebb

Hva er det med dere som må være så nedlatende? Blir du ikke flau over egen oppførsel? 

Jeg hadde skamma meg så intenst om barna mine satt som deg og rakka ned på andres utdanning og yrke. Det hjelper ikke å ha høyskole- og universitetsutdanning når man oppfører seg som deg. Du eier ikke et snev av dannelse. Gå tilbake på skolebenken og prøv på nytt!

Anonymkode: 94ac4...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkelig rakettforskning, altså.. 🤣

Anonymkode: cbb1e...ebb

Wow... Mulig du er høyt utdannet, men særlig dannet er du åpenbart ikke. 

Anonymkode: 82263...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkelig rakettforskning, altså.. 🤣

Anonymkode: cbb1e...ebb

Blir du ikke litt flau av deg selv? Selvfølgelig blir du ikke det, sånne som deg evner ikke det, my bad

Anonymkode: c1d6b...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg ikke enig i! Jeg har jobbet med hudsykdommer i 8 år som hudpleier, og hadde aldri nedgangstid. Jeg jobbet ikke med rynker og fløff. Men jeg skjønner at du ikke har hatt en hudsykdom i ansiktet. 

Anonymkode: abbe5...bd0

Hvilke hudsykdommer er det du mener deg å kunne kurere da? For min hudpleier hadde ikke engang hørt om den jeg har i ansiktet! 

Anonymkode: 45d0e...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...