mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. juli 2020 Forfatter #26 Skrevet 14. juli 2020 6 minutter siden, uhhuhher skrev: Blir du liggende å tenke mye når du er våken? Øv på enkle avspenningsteknikker/pusteteknikker. Det å fokusere på pusten sin, dvs lytte til sin egen pust, kan være effektivt, men krever litt øvelse. Lytt til pusten, og hver gang du merker at du har begynt å tenke på noe, går du tilbake til å lytte til pusten. Evt kan du telle sauer eller bruke et eller annet mentalt bilde som du konsentrerer deg om å holde fokus på. I perioder har je ommøblert leiligheten i hodet mens jeg prøver å sovne.😊 Jeg har også hatt nytte av Valerina Natt eller Forte i perioder. Ser du ikke har problemer med å sovne, men det kan jo hende de hjelper med å holde seg sovende også. Fås på apotek. Heldigvis ikke plaget med tankekjør og slikt. Jeg prøver å tømme hodet og bare slappe av. Sånn sett så stresser jeg ikke meg opp. Ligger bare våken. Noen ganger står jeg opp og tar en varm dusj og etter det får jeg ofte sove igjen. Merkelig opplegg
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #27 Skrevet 14. juli 2020 Jeg har gått på et mini søvnkurs. Jeg gjør yoga pustevansker eller hører på yoga bølgeskvulp bår jeg legger meg. Det kan du få med en beroligende stemme som også snskker deg i søvne. Jeg fikk beskjed om å stå opp når jeg våknet på natten. Sette meg i rolig belysning og lese til jeg ble trøtt. Prøv å legg deg igjen. Funker det ikke, opp igjen å lese mer. Og det viktigste er å legge seg på samme tid hver kveld, så fremt det er mulig. Anonymkode: 95ab0...d32
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. juli 2020 Forfatter #28 Skrevet 14. juli 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har gått på et mini søvnkurs. Jeg gjør yoga pustevansker eller hører på yoga bølgeskvulp bår jeg legger meg. Det kan du få med en beroligende stemme som også snskker deg i søvne. Jeg fikk beskjed om å stå opp når jeg våknet på natten. Sette meg i rolig belysning og lese til jeg ble trøtt. Prøv å legg deg igjen. Funker det ikke, opp igjen å lese mer. Og det viktigste er å legge seg på samme tid hver kveld, så fremt det er mulig. Anonymkode: 95ab0...d32 Jeg har prøvd dette med å stå opp og det som hjelper er en varm dusj.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #29 Skrevet 14. juli 2020 Mitt ene barn har hatt nytte av dette i ulike perioder. Hun har en hudsykdom så om hun ikke er ordentlig trøtt når hun kommer i senga så blir hun liggende å klø hele natta. Om teen i seg selv har noen virkning er usikker, men hun sier hun faller bedre til ro når hun er litt småstressa i kroppen, hun girer litt ned når hun setter seg ned med teen. Det som er viktig er at du tar en tee som ikke inneholder koffein, noe de fleste har. Nype og komomille har det ikke (husker ikke merket vi har i butikken, men det er ikke lipton og tweens eller hva de heter) det er også noe godnattesom ikke har det, men titt veldig nøye på det står ikke koffein på den. (Det står ikke det på de fleste, for dette er en naturlig ingridiens) Anonymkode: d89eb...80b
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #30 Skrevet 14. juli 2020 9 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg aner virkelig ikke. Det føles ut som at kroppen har en tidsinnstilling som gjør at jeg våkner i ett to tiden.. Jeg legger meg heller ikke for tidlig da jeg er stup trøtt og sover etter kort tid. Når jeg våkner kan jeg ligge våken i 2-3 timer.. Overgangsalder? Anonymkode: bb732...2c1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. juli 2020 Forfatter #31 Skrevet 14. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Overgangsalder? Anonymkode: bb732...2c1 Ikke sett noen tegn til det. Hadde full helsekontroll for noen uker siden.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #32 Skrevet 14. juli 2020 2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ikke sett noen tegn til det. Hadde full helsekontroll for noen uker siden. Kanskje du bare har dårlig samvittighet for noe? Anonymkode: bb732...2c1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. juli 2020 Forfatter #33 Skrevet 14. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du bare har dårlig samvittighet for noe? Anonymkode: bb732...2c1 Ikke hva jeg vet. Som nevnt tidligere i tråden så sliter jeg ikke med tankekjør av noen art. Det eneste som er endret seg er at det er uvanlig mye jobb om dagen både på meg og mannen. Ellers er det meste helt topp
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #34 Skrevet 14. juli 2020 14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ikke hva jeg vet. Som nevnt tidligere i tråden så sliter jeg ikke med tankekjør av noen art. Det eneste som er endret seg er at det er uvanlig mye jobb om dagen både på meg og mannen. Ellers er det meste helt topp Da er det jo stress. . Anonymkode: bb732...2c1
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #35 Skrevet 14. juli 2020 Nyt våkentiden om natten. Legg klar en bok eller se en teit serie. Hvis du vil sovne fort anbefaler jeg å sette på en sjakksending. Det er fasinerende men samtidig så ensformig at det er lett å sovne til. Anonymkode: 00645...b72
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. juli 2020 Forfatter #36 Skrevet 14. juli 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nyt våkentiden om natten. Legg klar en bok eller se en teit serie. Hvis du vil sovne fort anbefaler jeg å sette på en sjakksending. Det er fasinerende men samtidig så ensformig at det er lett å sovne til. Anonymkode: 00645...b72 Hadde jeg hatt ferie så hadde det vært greit nok å nyte natten men med lange arbeidsdager så hadde det vært greit med en god natts søvn 🙂
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #37 Skrevet 14. juli 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Hadde jeg hatt ferie så hadde det vært greit nok å nyte natten men med lange arbeidsdager så hadde det vært greit med en god natts søvn 🙂 Hvis du er trøtt om morgenen så prøv sjakkmetoden. Anonymkode: 00645...b72
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #38 Skrevet 14. juli 2020 10 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Er ikke det for innsovning? Det er i så fall ikke det som er min utfordring.. Jeg sovner igjen veldig fort når jeg bruker de, hvis ikke kan jeg ligge våken i timesvis Anonymkode: 10529...760
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juli 2020 Forfatter #39 Skrevet 15. juli 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg sovner igjen veldig fort når jeg bruker de, hvis ikke kan jeg ligge våken i timesvis Anonymkode: 10529...760 Jeg skal snakke med legen min når jeg skal dit over sommeren. Håpet er at problemet er mindre innen da:)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2020 #40 Skrevet 15. juli 2020 Circadin, det slippes litt og litt og hjelper mot oppvåkning. Melatonin som en annen nevnte hjelper til med innsovning. Anonymkode: 77655...cc0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juli 2020 Forfatter #41 Skrevet 15. juli 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Circadin, det slippes litt og litt og hjelper mot oppvåkning. Melatonin som en annen nevnte hjelper til med innsovning. Anonymkode: 77655...cc0 Takk for tipset ☀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå