Anonym bruker Skrevet 13. juli 2020 #1 Skrevet 13. juli 2020 Jeg har vokst opp i et hjem der alkohol var forbudt. Mitt første møte med alkohol var derfor som 17 åring alene. Har aldri turd å drikke med andre, men kjente jo alkoholen gav en følelse som fikk meg til å slappe av, og ikke alltid ha kontroll. Etter dette, får jeg fortsatt ikke til å drikke sammen med andre. Holder det skjult. Men drikker av og til alene, bare for å kjenne rusen og for å slappe av. Tørr ikke innrømme det til noen, for alle tror jeg er avholden. Selv min nye kjæreste som nå aldri drikker fordi han fikk "nok" av det som ung. Jeg føler jeg aldri fikk "rast" i fra meg. Er fortsatt rebelsk i en alder av 35 år. Drikker aldrig sammen med noen, men om jeg er alene kan jeg drikke meg snydens.elsker følelsen av å miste kontroll,men lyver for andre slik at de tror jeg er avholds. Drikker kanskje 1 gang i mnd, men da alene, og skjuler det for andre. Det kan da ikke være bra. Føler meg som en alkoholiker. Men mitt forhold til alkohol er som en 15 -16 åring. Klarer ikke å komme forbi det. Skjemmes, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å komme forbi det. Anonymkode: 3e130...bfd
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. juli 2020 #2 Skrevet 13. juli 2020 Nei. Men du har et trøblete forhold til skam.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Skrevet 13. juli 2020 Problemet er ofte at en som sier han drikker en gang i mnd veldig ofte drikker mer. Basert på de fakta du presenterer virker det ikke sunt. Du lyver for din samboer og andre, når du i realiteten drikker deg snydens for å kjenne på rusen. Anonymkode: 2fc4f...8b6
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2020 #4 Skrevet 13. juli 2020 Du er ikke alkoholiker. Men jeg gjør som deg. Kan drikke meg drita alene. Men jeg drikker også med venner, men blir da aldri drita... Anonymkode: 39b02...1af
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #5 Skrevet 14. juli 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er ofte at en som sier han drikker en gang i mnd veldig ofte drikker mer. Basert på de fakta du presenterer virker det ikke sunt. Du lyver for din samboer og andre, når du i realiteten drikker deg snydens for å kjenne på rusen. Anonymkode: 2fc4f...8b6 Drikker ikke oftere, da eg ikke har anledning. Drikker kun når jeg er alene. Men tenker på på å drikke ofte. Anonymkode: 3e130...bfd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #6 Skrevet 14. juli 2020 Du e nok ikke alkoholikker, men du kan veldig fort bli det. Det første du bør gjøre er å fortelle det til samboeren din. Sammen kan dere finne bedre måter å slippe kontrollen og slappe av på. Å bruke alkohol slik du gjør kan fort bli et stort problem. Hvis livet ditt endrer seg bare litt, slik at du får mulighettil å drikke ofte, kan du ende som tung alkoholikker veldig raskt. Nå har du mulighet til å endre bruksmønsteret ditt. Det skal ikke mye til før det blir mye vanskeligere. Det kan også være lurt og godt å ringe en "rustelefon". De kan gi deg gode råd. https://avogtil.no/trenger-du-noen-a-snakke-med-om-alkoholbruk/ Anonymkode: d07cf...50e
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #7 Skrevet 14. juli 2020 Nei, det er det ikke Anonymkode: c481e...e94
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2020 #8 Skrevet 14. juli 2020 Sier som en over, nei, du er ikke alkoholiker, men du kan nok veldig raskt bli det. Du drikker for rusen sin del, du drikker i smug og lyver om drikkingen din. Dvs. at du har flere punkter som ofte må være på plass for å bli alkoholiker. De fleste alkoholikere drikker for rusen sin del, de begynte gjerne bare for gøy, eller fordi de følte de "trengte å slappe av", brukte det for å håndtere egne følelser. Og de fleste lyver om omfanget av drikkingen, både hyppighet og mengde de drikker. Og de skjuler alkoholforbruket sitt, mange drikker i skjul. Men tror også det ligger noe i det Lektor Doppler sier, at du har et trøblete forhold til skam. Du har fått inn holdninger i oppveksten som er med på å gjøre at du føler skam av ikke være avholdsperson. Jeg tror det er noe du må ta tak i. Det er mye bedre at du innrømmer at du ikke lenger er avholds og at du heller drikker normale, mindre mengder med alkohol en gang iblant, enn at du går på fylla alene og i skjul. Stopp dette nå mens du fremdeles kan. Anonymkode: 62f33...6d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå