Gå til innhold

Å flytte med ungdom...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bor på landet. Det meste fungerte bra da barna var yngre.., da alle deltok på fotball feks. Men nå som de er ungdom faller mer og mer fra hverandre. Nå har de feks ikke fotballag, svømmehallen er stengt pga ødeleggelse av slitasje, det er manko på gymsaler, de kommer seg ikke til nærmeste by på egenhånd pga dårlig kollektivtilbud... Listen er lang! Jeg angrer nå som en hund på at vi søkte det rolige og lykkelige livet på landet! Jeg vil flytte! Er ganske sikker på at vi vil få det bedre ande steder, men ungdommen vil jo ikke 😔 Har du flyttet med ungdom? Hvordan gikk det? Min erfaring fra egen oppvekst er dårlig, men det er nok også grunnet at vi flyttet fra/til min mors nye partnere med barn. Min mann har aldri flytta før han ble «voksen», så han er mildt sagt skeptisk.

Erfaringer? 🤷‍♀️

Anonymkode: a9b09...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første tanke er at du kanskje overfører noen av dine egne følelser fra da du var ung til nåtiden?

Uansett, du begrunner flytting ut fra manglende tilbud i nærmiljøet. Men hverken ungdommen eller mannen din ønsker å flytte, de trives og vil bli boende, virker det som.

Jeg synes ikke det er riktig å rive opp ungdom fra hjemstedet bare fordi én i familien ønsker å flytte, ikke når alle andre har det bra der og vil bli boende. Tross alt betyr ofte venner og andre nære mer enn mange tilbud.

 

Anonymkode: 40a2c...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du begrunner flyttingen med manglende tilbud for ungdom. Men det virker jo som om ungdommene trives. Da hadde jeg blitt boende, og heller vurdert å flytte når ungdommene flytter ut, hvis det er sånn at det egentlig er du som ønsker deg til et større sted. 

Anonymkode: 4928e...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ungdommen bli så bli. Jeg flyttet med dem, bare 10 min med bil, for å kunne få kjøpt istedenfor å leie. Bare den korte kjøreavstanden skaper likevel utfordringer for ungdommen. Angrer ikke på at jeg fikk kjøpt men er daglig trist fordi jeg tok dem vekk for der de har vokst opp.

(Selv om det kun er 10 min med bil så er det likevel to forskjellige busser som ikke korresponderer så offentlig transport tar nærmere en time.)

Anonymkode: af9d1...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommen irriterer seg, men vil ikke flytte. Jeg tenker de ikke vet bedre og antagelig frykter det ukjente, men vil få det bedre. 🤷‍♀️
hi

Anonymkode: a9b09...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...