Gå til innhold

Hvor lenge brukte du progesterontilskudd?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på Lutinus da jeg ble gravid pga mange aborter. Gynekologen sa jeg skulle bruke det til uke 10 eller 12. Hvor lenge brukte dere det?

Anonymkode: 85ee6...5af

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte på Lutinus da jeg ble gravid pga mange aborter. Gynekologen sa jeg skulle bruke det til uke 10 eller 12. Hvor lenge brukte dere det?

Anonymkode: 85ee6...5af

Jeg skulle bruke det til uke 12, men kom ikke lenger enn til litt over uke 6. Synes likevel det var litt rart du fikk Lutinus. Har blodprøver vist at du har lave prigesteronverdier? 

Anonymkode: 8236e...2aa

Skrevet

Jeg har brukt til uke 7 fleste gang og uke 14 andre gang. Beholdt begge gangene, men siste var et fryseforslk og da bruker man ofte progesterontilskudd litt lenger. 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle bruke det til uke 12, men kom ikke lenger enn til litt over uke 6. Synes likevel det var litt rart du fikk Lutinus. Har blodprøver vist at du har lave prigesteronverdier? 

Anonymkode: 8236e...2aa

Er ikke det ganske vanlig? Nei, har aldri tatt blodprøver. To forskjellige gynekologer ved sykehuset har skrevet det ut til meg, just in case. De sier det ikke kan skade.

Hi

Anonymkode: 85ee6...5af

Skrevet
5 minutter siden, Optatium skrev:

Jeg har brukt til uke 7 fleste gang og uke 14 andre gang. Beholdt begge gangene, men siste var et fryseforslk og da bruker man ofte progesterontilskudd litt lenger. 

Så rart at man gjør det så forskjellig. Jeg begynte ikke før i uke 8, og da hadde du allerede sluttet første gang.

Hi

Anonymkode: 85ee6...5af

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det ganske vanlig? Nei, har aldri tatt blodprøver. To forskjellige gynekologer ved sykehuset har skrevet det ut til meg, just in case. De sier det ikke kan skade.

Hi

Anonymkode: 85ee6...5af

Jeg har mistet mange ganger og har aldri blitt tilbudt progesterontilskudd. Jeg fikk det fordi jeg satte meg på bakbena og insisterte på å få prøve det da jeg ble gravid på ny, etter å ha lest om andre som bruker det på forum. Jeg fikk beskjed om at så lenge jeg har regelmessig menstruasjon/syklus så var det ikke behov for det. Det var ment til de som har uregelmessige sykluser og ved ivf eller noe slikt.

Som sagt så insisterte jeg og jeg fikk det, men fikk da Cyclogest og ikke Lutinus da Lutinus er støttet av helfo. Med andre ord; de som ikke har behov for det må betale selv og får derfor Cyclogest. Dette er altså det jeg ble fortalt. Cyclogest er uansett «sterkere» enn Lutinus, men mistet for det.

Er du blitt utredet?

Anonymkode: 8236e...2aa

Skrevet

Hm, det er ingen som har spurt om min syklus. Nei, da er det kanskje rart at jeg har fått det. Jeg betaler selv da, og det er dyrt. 500 eller 700 i uka, hvis jeg ikke husker feil. Første gang jeg prøvde det mistet jeg 7+2, andre (denne) gang begynte jeg ikke før i uke 8 fordi jeg egentlig ikke så behovet for det. Men på ultralyden 8+0 sa gynekologen at han anbefalte det siden det ikke kan skade, så da begynte jeg igjen.

Har tatt utredning to ganger uten resultat. Obduksjonen av babyen jeg mistet halvveis i svangerskapet ga heller ingen svar.

Hi

Anonymkode: 85ee6...5af

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så rart at man gjør det så forskjellig. Jeg begynte ikke før i uke 8, og da hadde du allerede sluttet første gang.

Hi

Anonymkode: 85ee6...5af

Jeg har hatt prøverør da, er sikkert derfor. Har brukt flere ulike typer progesterontilskudd og aldri betalt mer enn egenandel for det, sånn til deg over her som skriver at det er stor forskjell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...