Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere huset utvendig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte skal man gjøre det? Vi har kjøpt hus for to år siden og faren min maser på oss hele tiden om at huset må vaskes en gang i året. 
 

Gjør dere det? Og hvor ofte?

 

Anonymkode: 34d3d...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca hver annet år. Gjerne 2 sider hvert år. Med noen avvik. Vask av hus er noe herk, men egentlig fort gjort når man bare kommer i gang. Ja, og så kommer det vel litt an på fargen. Hvite hus får fortere svarte prikker og blir "grodde" enn mørkere farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar spindelvev og slikt ved ytterdør og terrasse jevnlig, selve huset blir vel ikke vasket, med mindre vi skal male. Det er mørkt i fargen, og ser ikke ille ut, så ser ikke behovet.

Anonymkode: b0ccc...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vasker hinduer, men ellers ingen utvendig vask.

Anonymkode: 27d75...414

Hinduer er ellers flinke til å vaske seg selv 🤪😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket før da vi hadde hvitt hus. Hvert andre/tredje år. For sjeldent, det var en drittjobb, særlig der skogen var tett på huset og kledning gen ble grønn. 
 

Nå har vi ubehandlet kledning i lerk. Ca tre år gammel. Ikke sett behov for å vaske den. 

Anonymkode: e815f...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vasker hinduer, men ellers ingen utvendig vask.

Anonymkode: 27d75...414

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vasker hinduer, men ellers ingen utvendig vask.

Anonymkode: 27d75...414

Den nydeligste skriveleifen 🙌🏼

Vasker huset når det skal males. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til 2. etg hver vår. Høytrykksspyler tar det greit. Taket fikk vi renset for tre år siden. Det ser fortsatt bra ut. Vegger i 2. etg har vi aldri tatt tror jeg. 

Anonymkode: 759df...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ordner stort sett Vår Herre, men før maling tar vi en runde med høytrykksspyler. 

Anonymkode: df3a3...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i året. Til dere som stoler på Herren, han er ikke særlig god på husvask. Støv, pollen, og all mulig dritt forsvinner ikke i regnvær. Dessuten holder malingen mye bedre om man vasker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyler med høyttrykkspyler og kraftvask (tror jeg, ikke jeg personlig som styrer med dette) et par ganger i året, vasker med kost før beising. 

Anonymkode: 29f1c...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier aldri må nok ta frem vaskekosten etterhvert. Hvis ikke får dere et stygt, møkkete og høyst sannsynlig råte-/muggskadet hus.

Vi hadde frem til i våres ikke vasket huset på noen år. Det rant møkk av huset når vi endelig gjorde det i og huset ser 10 ganger freshere ut enn før vasken! Virkelig stor forskjell. 
Så ja, hus må vaskes. Vinduer har vel ikke noe med utvendig husvask å gjøre. Det er et eget vaskeprosjekt.

Anonymkode: 8bf9c...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man skal ikke spyle hus med høytrykkspyler.

Anonymkode: 8985d...227

Det kommer vel fort an på hvordan man gjør det, du. 

Anonymkode: df3a3...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spyler med høyttrykkspyler og kraftvask (tror jeg, ikke jeg personlig som styrer med dette) et par ganger i året, vasker med kost før beising. 

Anonymkode: 29f1c...081

Husk at kraftvask kun skal benyttes før du skal beise/male. Husvask ellers. Kraftvasken matter ned malingen/beisen slik at det er klart til neste strøk.

Anonymkode: a01ea...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, ante ikke at man måtte det. Vi kjøpte hus for fem år siden, og blir stadig overrasket over greier man må gjøre. Huset var nybygd for fem år siden, malt for fire år siden, og ikke vasket etter det. Det blir årets sommerprosjekt, det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husk at kraftvask kun skal benyttes før du skal beise/male. Husvask ellers. Kraftvasken matter ned malingen/beisen slik at det er klart til neste strøk.

Anonymkode: a01ea...fb7

Sikkert det som blir gjort, er som sagt ikke min oppgave i heimen.

Anonymkode: 29f1c...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Leverpostei skrev:

Omg, ante ikke at man måtte det. Vi kjøpte hus for fem år siden, og blir stadig overrasket over greier man må gjøre. Huset var nybygd for fem år siden, malt for fire år siden, og ikke vasket etter det. Det blir årets sommerprosjekt, det da. 

Jepp, det er alltid noe å drive med når man har hus. Sukk....

Men det går relativt fort med husvask altså. Med riktige redskap og rengjøringsmiddel.
Lykke til😎😊

Anonymkode: 8bf9c...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...