Gå til innhold

Hytteeiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe oss et feriested. I den forbindelse lurer jeg på hvor ofte dere bruker deres feriested (ca antall ganger per år), hvor mye dere måtte ta opp i lån for å kjøpe og hvor lang tid dere bruker dit. 

Anonymkode: 7c3b6...eed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker MYE. Antallet har jeg ikke oversikt over. 1 time å kjøre. Lånt 2,2 mill. Vi er gjeldsfrie ellers. 

Anonymkode: 5a902...49c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker MYE. Antallet har jeg ikke oversikt over. 1 time å kjøre. Lånt 2,2 mill. Vi er gjeldsfrie ellers. 

Anonymkode: 5a902...49c

Så kort reisetid er genialt! Vi ville nok brukt omkring åtte timer hvis vi kjøper der vi ønsker. Takk for svar 😊 Hi

Skrevet

2 timer en vei til hytta. Bruker den 25% av alle helger samt høstferie, vinterferie, juleferie og påskeferie. I sommerferien er vi der 2 uker, i år blir det 4 uker. Vi har en fjellhytte som gir mulighet for helårsbruk. Lån på hytta er 2 millioner. Verdien på hytta er 3,5 mill. 

Anonymkode: 2229d...11f

Skrevet

2 timer en vei til hytta. Bruker den veldig mye, alle skoleferier - veldig ofte i helgene. I sommer skal vi være der 2 uker. Fjellhytte midt i populær slalomdestinasjon. Lån på 4 mill, verdi på hytte 6 mill 😊 beste investeringen vi har gjort. 

Anonymkode: 0d4d1...7c2

Skrevet

Vi kjøpte hytte i Kragerø for to år siden. Vi bruker to timer hit.

vi bruker det så mye vi kan, hele sommeren. Og så mange helger som mulig. Vi bruker den også om vinteren. Det er nydelig og se utover en stille skjærgård og nyte roen på vinteren. Er her i alle ferier.

vi lånte 1,8 millioner.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så kort reisetid er genialt! Vi ville nok brukt omkring åtte timer hvis vi kjøper der vi ønsker. Takk for svar 😊 Hi

Åtte timer er veldig mye. Da blir det jo ikke til at man drar dit for en helg. Tror jeg ville sett etter noe mye nærmere. 

Anonymkode: 65a8e...1b2

Skrevet

Vi har i underkant av 2 timer å kjøre til vår hytte som ligger «på fjellet». Vi lånte litt over 2 millioner da vi kjøpte for noen år siden. Vi er her så mange helger i vi kan (2-4 helger/mnd) i skisesongen, og i vinterferie, høstferie og påskeferie såfremt vi har fri fra jobb. Om sommeren er vi her 1-2 uker, og ellers i året er vi her gjerne 0-2 helger/mnd litt etter været og hva som skjer eller trengs å gjøres hjemme. 

Vi hadde aldri kjørt 8 timer for å være en helg på hytta. Med flere små barn føler jeg at de 2 timene vi har er «smertegrensen» ift kjørelengde. Om hytta var så langt unna, hadde den kun blitt brukt i ferier hvor vi kunne være en uke på hytta. 

Anonymkode: 03975...4af

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Åtte timer er veldig mye. Da blir det jo ikke til at man drar dit for en helg. Tror jeg ville sett etter noe mye nærmere. 

Anonymkode: 65a8e...1b2

Hytta ligger i et annet land, derfor tar det litt tid å komme dit 😊

Hi

Skrevet

Bruker hytta mye da vi kun bruker en halvtime på å komme dit.

har ikke lån på hytta,

Anonymkode: 23ca9...e92

Skrevet

Det viktigste kriteriet da vi kjøpte hytte var max reisetid 2 t hjemmefra (Oslo). Tar litt over 2 t med kollektiv, under en time med bil (som jeg ikke har, men om noen få år tar ungene lappen). Skulle vi kjørt så langt som åtte timer måtte den enten vært mye billigere (typ et lite torp i Sverige), eller den må kunne leies ut for å dekke kostnadene. 

Betalte 1,5 mill. for vår, en helt ny helårshytte med alle fasiliteter. Den er ikke ferdig enda, og må nok bruke 150000 kr til etter overtakelse, men tenker at 1-2 helger i mnd. pluss deler av feriene er greit. Om 2-3 år kan ungene dra dit alene med venner også, og den kan leies ut om vi ser vi bruker den for sjelden.

Anonymkode: 1dc23...f77

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Vi vurderer å kjøpe oss et feriested. I den forbindelse lurer jeg på hvor ofte dere bruker deres feriested (ca antall ganger per år), hvor mye dere måtte ta opp i lån for å kjøpe og hvor lang tid dere bruker dit. 

bruker hytta veldig mye. hver ferie og helg

Anonymkode: eb3c0...c29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...