Anonym bruker Skrevet 12. juli 2020 #1 Skrevet 12. juli 2020 Jeg skal fylle ut AAP melde kort. Siden dette er ferie som jeg har opparbeidet i fjor, skal jeg ikke krysse av for ferie. det har jeg spurt om og fått svar på. men jeg skriver 0 timer på jobb blir det da riktig,? Anonymkode: 1b96d...b4f
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2020 #2 Skrevet 12. juli 2020 Du opparbeider deg ikke ferie! du opparbeider deg feriepenger utfra hva du arbeidet i fjor. Feriepenger er uavhengig av ferieretten. Anonymkode: 24a83...e28
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2020 #3 Skrevet 12. juli 2020 Du må fylle ut på meldekortet at du skal ha ferie. Hvis ikke får du penger fra nav de dagene, og det kan komme krav om tilbakebetaling hvis det blir oppdaget. Meldekortet skal fylles ut korrekt uavhengig av hva du avtaler med din arbeidsgiver. Anonymkode: 50a09...5ef
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2020 #4 Skrevet 12. juli 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du opparbeider deg ikke ferie! du opparbeider deg feriepenger utfra hva du arbeidet i fjor. Feriepenger er uavhengig av ferieretten. Anonymkode: 24a83...e28 Selvfølgelig, men jeg jobbet i hele fjor, året før og året før det.... når jeg tenker etter i ca 20 år har jeg jobbet. Min arbeidsgiver er stengt i juli og vi må ta fridagene/ferien vi tjener opp i løpet av et år i juli. Og til jul da bruker vi det som kalles 5. Ferie uke. sånn er det hos oss. Jeg må ta fri når jobben har stengt. Anonymkode: 1b96d...b4f
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2020 #5 Skrevet 12. juli 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må fylle ut på meldekortet at du skal ha ferie. Hvis ikke får du penger fra nav de dagene, og det kan komme krav om tilbakebetaling hvis det blir oppdaget. Meldekortet skal fylles ut korrekt uavhengig av hva du avtaler med din arbeidsgiver. Anonymkode: 50a09...5ef Dette var svaret jeg fikk. For jeg har ikke ferie jeg er hjemme og tilgjengelig for nav i løpet av timen om de ringer. jeg er syk og akkurat nå er det nav som betaler en del slik at jeg kan være hjemme og bli frisk slik at jeg kan gå tilbake i 100%. Jobben Min har stengt så alle som jobber er tvunget til å å bruke feriedagene vi opparbeidet i fjor. Derfor har jeg ferie fra arbeidsgiver men ikke fra nav. spøsmålet som jeg spurte på en klønete måte var. Skal jeg skrive at jeg har jobbet 0 timer? Anonymkode: 1b96d...b4f
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2020 #6 Skrevet 12. juli 2020 Jeg fikk beskjed om å ikke føre opp arbeid (jobber vanligvis 50%), og ikke føre ferie. Synes det er rart, for da vil jeg få full pott på aap samtidig som jeg får lønn fra arbeidsgiver. Anonymkode: 63927...eac
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2020 #7 Skrevet 12. juli 2020 Du skal ikke skrive at du har ferie. Du skal skrive at du har jobbet 0 timer. Da får du feriepenger fra arbeidsgiver og aap fra nav, på den måten får du en større utbetaling enn vanlig, men det er fordi det er juli og ferietid. Man får ikke feriepenger av aap, det er derfor de gjør det sånn. Anonymkode: 86be8...218
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå