Gå til innhold

Må far godta dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og far ble skilt for 10 år siden, da var barna 1 og 3 år. Jeg har foreldreansvaret alene, men far har samvær 6 timer i uka og det er alt.

For 4 år siden traff jeg er ny mann, vi ble gift etter 2 år og har nå en herlig liten en på snart 1år, og vi ønsker og flytte til mitt hjemsted, vi bor nå der jeg flyttet med eksen for 14 år siden, min nye mann er ca 1 time fra der jeg bodde, så nå ønsker vi og flyttet dit og det er 9 timer unna barnefaren.

Han vet om planene våre, men truer både med rettsak og det ene og det andre, kommer han noe vei når jeg har hovedomsorgen og aleneansvar for guttene? De skal selvsagt besøk pappan sin i feriene, ønsker ikke og nekte far og se barna sine.

Guttene synes det er veldig spennende og flytte så de gleder seg, han største blir en del mobbet her, så han ser veldig frem til det.

Anonymkode: 68727...dc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna er 11 og 13 nå, og har vel selv noe de skulle ha sagt?

Skrevet

Far kan ikke gå til retten for å nekte deg å flytte, men han kan gå til retten og forlange hovedomsorg fordi han mener det vil være bedre for barna å bli igjen hos han der de har slått rot enn å bli med deg på flyttelasset. Får han medhold i det tror du?

Ellers er ihvertfall eldste som er over 12 år istand til selv å mene noe om hvor han vil bo, hans mening vil bli vektlagt i en eventuell rettssak.

Det er du som har hovedomsorgen som bestemmer hvor dere skal bo, men du skal vel gi far beskjed 6 uker før dere flytter og han kan da gå rettens vei og kreve hovedomsorgen flyttet over til han fordi det er veldig feil av deg å ta barna med vekk fra familie, venner, fritidsaktiviteter osv der de bor. Men om barna ønsker å flytte med deg ser jeg ikke at han har noen sak i det hele tatt.

Anonymkode: fd985...464

Skrevet

Takk for svar

Størstemann ønsker og flytte fordi han blir mobbet og han på 11 år synes det blir fint et annet sted, han er knyttet mye mer knyttet til meg og bonuspappan enn faren sin

Anonymkode: 68727...dc3

Skrevet

Jeg flyttet med barnet fra østlandet til vestlandet da barnet var 11 år. Barnet ønsket også dette. Far hadde på papiret samvær annenhver helg, i realitet mindre. Siden jeg flyttet tilbød jeg å betale alle kostnader (fly tur/retur ) knyttet til samvær og at jeg skulle sørge for samvær som før. For meg har det en selvfølge å forsikre både far og sønn om dette. Da vi bor like ved flyplassen var det ikke så stress med samvær. Flytur på knappe 40 min. 

Anonymkode: ef36e...972

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...