Gå til innhold

Må dra til Spania

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da det ble lov å reise, har jeg bestemt meg for å dra i en begravelse. Jeg kommer til å ha fri to uker etter hjemkomst, «i tilfelle». Det jeg lurer på er om noen av dere har vært i utlandet i det siste? Kan jeg teste meg ved hjemkomst? Dersom testen er negativ, kan jeg da slappe av eller kan jeg fremdeles være smittet? Bør jeg fortsatt isolere meg, om jeg får negativ test ved hjemkomst?

Anonymkode: 8c950...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller testet 2 uker etter karantene hvis det er det du har planer om. En test slår neppe ut positivt dagen etter hjemkomst.

Men, jeg hadde tatt to uker hjemme etter hjemkomst! Da er du ansvarlig.

Anonymkode: e44c5...a25

Skrevet

Følg helsedirektoratet sine retningslinjer, så trenger du ikke lage ditt eget opplegg. 

Anonymkode: e79e0...f45

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ville heller testet 2 uker etter karantene hvis det er det du har planer om. En test slår neppe ut positivt dagen etter hjemkomst.

Men, jeg hadde tatt to uker hjemme etter hjemkomst! Da er du ansvarlig.

Anonymkode: e44c5...a25

To uker hjemme etter ankomst er i utgangspunktet planen, ja. Vet bare at karantenen de siste ukene har vært 10 dager, og da blir jeg litt usikker på hvordan gjøre dette rett. Derfor jeg lurte på å muligens ta en test på Volvat eller noe, noen dager/ ei uke etter hjemkomst. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Følg helsedirektoratet sine retningslinjer, så trenger du ikke lage ditt eget opplegg. 

Anonymkode: e79e0...f45

Joda, det kommer jeg til å gjøre. Er bare denne følelsen av å gjøre noe ulovlig... Naboen er sykepleier, og har allerede vært ute med «Jeg jobber for deg, og du drar til Syden-kortet». Så isolerer meg nok uansett.

Skrevet

Du får nok ikke testa deg «bare fordi». Mannen skal til Sverige og jobbe og han får ikke teste når han kommer hjem med mindre han får symptomer. Men må være i fritidskarantene i 10 dager 

Anonymkode: c1396...018

Skrevet

Testene slår ikke ut positivt før du blir syk, så å ta en test i inkubasjonstiden er meningsløst. 

Anonymkode: f7362...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...