Anonym bruker Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 Skriv «matbudsjett» på denne måten fordi jeg ikke har noe budsjett, jeg handler det jeg vil og trenger (+litt til) så ofte som jeg må. Vi er 6 i familien (3 voksne, 2 barn og en ungdom), samboer er borte på jobb halve året, og største barnet (voksen) er til sin far og borte ca 1/3 av tiden, og hele sommeren. Ser jeg bruker i overkant av 10000 på mat i mnd, noe som er helt vanvittig, og jeg kaster myyye mat også. Noen tips til handleliste, og matplan for ei uke? Evt andre tips? Trenger i tillegg sunnere vaner enn jeg har nå, både på matvaner og handlevaner 😅. Anonymkode: 96c50...510
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Synes ikke 10.000 i mnd for tre voksne, en ungdom og to barn, er mye. Anonymkode: 49de3...e30
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 Synes da det var helt innenfor. Vi er også 6, to voksne, tre tenåringer og en i barneskolen. Vi har et budsjett på 13.000 i måneden, men det blir alltid tomt noen dager før neste påfyll (vi har en egen konto, med eget kort som brukes i matbutikk) Anonymkode: ed38f...5f6
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 Kaste mat er bare tull. Spis opp det du har i skapet. Hold det ryddig og oversiktlig. Lag mat etter hvilke ingredienser du har. Bruk handleliste. Anonymkode: 55237...803
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 Jeg tenker at 10000 i mnd er greit innafor på matbudsjett. Vi er 5 i familien (hele tiden) og bruker ca 9000 i mnd, og tenker sjelden pris når vi handler. Det du har en del å hente på, er planlegging og bruke opp all maten du kjøper. Da vil du nok spare litt penger på å kjøpe mindre også. Følg med på hva du kaster i en uke, så ser du hvordan du kan planlegge bedre. Anonymkode: c5aac...13e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 Jeg synes heller ikke det er mye. Til sammenligning er vi to voksne, tre tenåringer og en på mellomtrinnet, og bruker fort 15 000 - 16 000 kr i mnd på matbutikken. Tips, som vi faktisk følger selv om det kanskje ikke virker sånn med våre summer: Skriv middagslister for en uke av gangen og handle inn alt du kan på én dag. Så får du færre handleturer i uken, og spesielt etter jobb når du er sulten. La ungdommene/barna spise middagsrester som kvelds eller lunsj dagen etter hvis de vil, eller du kan. Pass på å planlegge slik at du får brukt opp matvarer. Hvis du f.eks. bruker et halvt salathode en dag, lag noe der du kan bruke andre halvparten dagen etter eller i hvert fall før det blir slapt og ekkelt. Anonymkode: 958fd...859
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 Sjekk 50% boksene aktivt, det kan være mye bra der. Anonymkode: f0f86...cfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå