Anonym bruker Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 Jeg er innflytter i en stor bygd utenfor Oslo. Her er det utrolig mange voksne som åpent viser at de kun er interessert i omgang med barndomsvenner og deres barn. Mine barn har mange venner så vi holdes ikke utenfor men det er så åpenlyst at initiativ fra folk utenfra ikke sluttes opp om, men vi er velkomne til å delta på deres initiativ da. Nå som mange er hjemme i ferien inviterte jeg til noe felles med klassen. En hyggelig greie. To svarte og ble med (begge innflyttere) så har noen av bygdas faste invitert på noe tilsvarende til uka, 15 har svart de kommer. Og vi er selvsagt velkommen vi også da. Samme med feks foreldremøte. Tar innflyttere opp noe, alltid null respons. Tar en av «den gamle venninnegjengen» opp noe så flyter diskusjonen. Nå har det bare blitt slik at vi innflyttere kjører egen løp og orker ikke mer. Det triste er jo at barna som har venner i flere leire opplever det som vanskelig å opprettholde vennskap på tvers av denne grupperingen. Nå er eldste i tredje og jeg kjenner jeg har resignert. Er dette normalt? Anonymkode: e6b7c...a99
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Ingen anelse. Har ikke tenkt å få greie på det heller. Jeg skal ikke være venninne med dem bare fordi jeg fødte barn samme år som dem... Anonymkode: 16831...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå