Gå til innhold

Min svigerinne sminker seg helt forferdelig, men ingen sier noe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit nok at alle må få lov til å gjøre som man vil, men jeg fatter ikke hvorfor ingen av hennes nærmeste sier noe. Jeg er ikke nær henne, så jeg kommer ikke til å si noe. 

Hun er opptatt av instagramtrender og å bruke mye sminke, men hun bruker det helt feil. Hun bruker shimmer/highlight under hele øynene (der hvor consealeren skal), slik at alle de små rynkene blir 10 ganger mer synlige. Hun er i midten av 30 årene. Hun ser helt gal ut. Ser ut som hun er svett hele dagen. 

Hennes mor, søster, mann og hennes mange gode venninner sier ingenting. Så denne svigerinna mi tror jo hun har peiling. Stakkars dame. 

Anonymkode: 4f903...04c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Greit nok at alle må få lov til å gjøre som man vil, men jeg fatter ikke hvorfor ingen av hennes nærmeste sier noe. Jeg er ikke nær henne, så jeg kommer ikke til å si noe. 

Hun er opptatt av instagramtrender og å bruke mye sminke, men hun bruker det helt feil. Hun bruker shimmer/highlight under hele øynene (der hvor consealeren skal), slik at alle de små rynkene blir 10 ganger mer synlige. Hun er i midten av 30 årene. Hun ser helt gal ut. Ser ut som hun er svett hele dagen. 

Hennes mor, søster, mann og hennes mange gode venninner sier ingenting. Så denne svigerinna mi tror jo hun har peiling. Stakkars dame. 

Og du føyer deg inn i rekken av de som ikke vil si noe. Ærlig talt, hvor vanskelig kan det være!? 

Anonymkode: 38370...0d0

Skrevet

Gjorde det godt? Får du en bedre dag nå?

Anonymkode: a6fc9...310

Skrevet

Hvorfor si noe? Synes det er litt smålig å rakke ned på henne jeg. 
Ja jeg ser også noen som kjører «full kvelds make-up» på dagtid. Deres valg. 
Du er da ikke ansvarlig for å oppdra en dame på over 30 år? Det kan umulig være så plagsomt for deg?

Tenker at du bare liker å føle deg litt bedre enn henne jeg. 

Anonymkode: bf98b...20f

Skrevet

Hvorfor si noe? Synes det er litt smålig å rakke ned på henne jeg. 
Ja jeg ser også noen som kjører «full kvelds make-up» på dagtid. Deres valg. 
Du er da ikke ansvarlig for å oppdra en dame på over 30 år? Det kan umulig være så plagsomt for deg?

Tenker at du bare liker å føle deg litt bedre enn henne jeg. 

Anonymkode: bf98b...20f

Fordi hvis det hadde vært meg, hadde jeg håpt noen hadde fortalt meg det. 

Men jeg kan ikke si noe, fordi vi ikke er nære nok. 

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden du ønsker å få vite ting for å kunne rette på dem kan jeg fortelle deg at du virker veldig overfladisk og utseendefokusert. Lær deg å godta at andre har annen smak og gjør andre valg enn deg. Det gjør dem på ingen måter dårligere enn deg og det er ingen grunn til å synes synd på dem av den grunn. Gjør du det vil jeg tro du blir bedre likt.

Anonymkode: 1ef7d...de6

Skrevet (endret)

Men så fint, da skal vi fortelle deg når du er stygt sminket, når du har ukledelig sveis, når du har feil meninger, når vi synes kjolen din er stygg og når du er for feit. Det må jo være greit, vi gjør deg en tjeneste.

Endret av sug lut
Skrevet

Smaken er som baken, og hun har nok speil. 

Hun ser seg i speilet og synes hun er fin, det er bra nok for de som er nære henne, hvorfor er det ikke bra nok for deg? 

Anonymkode: f6a41...63f

Skrevet

Kanskje det bare er du som synes sminken er forferdelig

Anonymkode: ff639...e48

Skrevet

Jeg synes det er litt underholdning når voksne folk har bomma totalt på makeup🙈😂

Anonymkode: b7d7c...588

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er litt underholdning når voksne folk har bomma totalt på makeup🙈😂

Anonymkode: b7d7c...588

Det synes tydeligvis alle i denne damens omgangskrets også, siden ingen gir henne et hint om at hun ikke ser ut i måneskinn🤨

Anonymkode: 38370...0d0

Skrevet

Takk for svar, alle. Da tar jeg til takke med en helsikkens god latter Inni meg de neste gangene jeg ser henne.  

😂

HI

Skrevet

Takk for svar, alle. Da tar jeg til takke med en helsikkens god latter Inni meg de neste gangene jeg ser henne.  

😂

HI

Wow, sjarmerende 🤮

Anonymkode: ff639...e48

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂

HI

Da er du jo bare et bedritent menneske.

Skrevet

Det skinner ganske greit gjennom at det ikke er sminken hennes du først og fremst har problemer med. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh... Hun er nære nok jo. Tullejente. 

Anonymkode: be0dc...196

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh... Hun er nære nok jo. Tullejente. 

For alt du vet treffer jeg denne svigerinna ei gang i året på julaften. Merkelig at du kan si at vi er nære nok. 

HI

Skrevet

Man skal passe seg for å sette seg ned og være smaksdommer overfor andre mennesker. Vi er alle ulike, og siden svigerinnen din formodentlig har tilgang til speil og i tillegg legger ut selfier, kan du føle deg helt trygg på at hun vet akkurat hvordan hun ser ut. Siden hun ikke endrer sin sminkestil, kan du nok også være ganske sikker på at hun selv synes det er pent sånn. Hvorfor skal da du eller noen andre si noe? Det er veldig vanlig å synes at andre har dårlig smak rundt noe, men det hadde blitt svært utrivelig å leve hvis alle skulle gått rundt uten sosiale antenner og snakket "rett fra levra" og trykket sin personlige mening om smak på alle rundt seg. Selv om 99 % av alle kvinner antagelig er enig med deg om at slik sminke du beskriver ser heslig ut, betyr der faktisk ikke noe verdens ting så lenge hun selv er fornøyd. 

Anonymkode: 52916...a14

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man skal passe seg for å sette seg ned og være smaksdommer overfor andre mennesker. Vi er alle ulike, og siden svigerinnen din formodentlig har tilgang til speil og i tillegg legger ut selfier, kan du føle deg helt trygg på at hun vet akkurat hvordan hun ser ut. Siden hun ikke endrer sin sminkestil, kan du nok også være ganske sikker på at hun selv synes det er pent sånn. Hvorfor skal da du eller noen andre si noe? Det er veldig vanlig å synes at andre har dårlig smak rundt noe, men det hadde blitt svært utrivelig å leve hvis alle skulle gått rundt uten sosiale antenner og snakket "rett fra levra" og trykket sin personlige mening om smak på alle rundt seg. Selv om 99 % av alle kvinner antagelig er enig med deg om at slik sminke du beskriver ser heslig ut, betyr der faktisk ikke noe verdens ting så lenge hun selv er fornøyd. 

Anonymkode: 52916...a14

Jada, jeg skjønner hva du mener. Poenget mitt var mer ment som at hun gjør det ikke bare heselig, hun gjør det helt feil. Da mener jeg ikke at fargen ikke kler henne og andre ting som har med smak og preferanser å gjøre. Det er som om hun hadde brukt øyenskygge under øynene istedenfor over. Shimmeret hun bruker under øynene fremhever rynkene og også de hun ikke har fått enda, og får henne til å se 20 år eldre ut. Jeg vil anta hun ikke ser dette i lyset på badet, men at det er svært fremtredende ute i dagslys. 

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jada, jeg skjønner hva du mener. Poenget mitt var mer ment som at hun gjør det ikke bare heselig, hun gjør det helt feil. Da mener jeg ikke at fargen ikke kler henne og andre ting som har med smak og preferanser å gjøre. Det er som om hun hadde brukt øyenskygge under øynene istedenfor over. Shimmeret hun bruker under øynene fremhever rynkene og også de hun ikke har fått enda, og får henne til å se 20 år eldre ut. Jeg vil anta hun ikke ser dette i lyset på badet, men at det er svært fremtredende ute i dagslys. 

HI

Og dette gjør at du får en helsikkens latter av henne? 

Du fremstår svært utrivelig. 

Anonymkode: a6fc9...310

Skrevet

Det er ikke lett med sminke..  Jeg har en litt eldre venninne som bruker masse foundation, og det ser virkelig ikke bra ut i dagslys. Hun har rynker som damer på hennes alder, men foundation fremhever hver eneste rynke.

Dette klarer jeg ikke å ta opp...

Anonymkode: 81b05...b2f

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke lett med sminke..  Jeg har en litt eldre venninne som bruker masse foundation, og det ser virkelig ikke bra ut i dagslys. Hun har rynker som damer på hennes alder, men foundation fremhever hver eneste rynke.

Dette klarer jeg ikke å ta opp...

Anonymkode: 81b05...b2f

Ta et "sommerbilde" av henne utendørs og send til henne, si det var et fint bilde også ser hun nok selv hvordan sminken ser ut i dagslys 😉

Anonymkode: f6a41...63f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For alt du vet treffer jeg denne svigerinna ei gang i året på julaften. Merkelig at du kan si at vi er nære nok. 

HI

Da kan det umulig plage deg så mye at hun sminker seg rart.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, jeg kjøper ikke at du synes det er synd i denne damen og at du synes det er synd ingen sier fra til henne.

Jeg tror det at hun sminker seg på en måte som du synes er fælt får deg til å føle deg bedre selv, at du egentlig nyter å føle deg bedre enn henne.

For hvis du brydde deg, hvis du hadde empati med henne, hvis du mente at hennes nærmeste burde sagt fra slik at hun slipper å "se helt gal ut"... da hadde du også hatt ryggrad nok til å si fra, selv om du ikke står henne veldig nært.

Du bekreftet inntrykket jeg har av deg når du svarte følgende:

"Takk for svar, alle. Da tar jeg til takke med en helsikkens god latter Inni meg de neste gangene jeg ser henne.  😂 HI"

Du liker å føle deg bedre enn henne.

Stusselig!

Anonymkode: facdd...2f8

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Hun er jo familie! Men hvis du ser henne bare én dag i året, er det VELDIG rart å bry seg om sminken hennes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...