Gå til innhold

Brudd, motgang, avslutte..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nok en gang er jeg i et vondt brudd, og håp, drømmer og fremtiden er på ny blitt knust.
 Det er vondt.

Samtidig har jeg opplevd mye, mye vondt og vanskelig i livet mitt, mange ekstreme ‘uvanlige’ ting, som igjen har gitt ringvirkninger.
 

Nå om dagen så bryter jeg ut av et smått voldelig psykisk forhold, og det stormer ellers og. Og tanken har slått meg mer enn 2 gang siste uken at hadde det ikke bare vært bedre å bare avslutte.. Slippe alt dette. 
 

Jeg vet ikke helt hva jeg bør gjøre. 
 

ringe lege osv osv gjør jeg ikke, legen min vet om situasjon, det har ikke hjulpet noe mer enn at han nå gir meg mer beroligende, som igjen skapt meg ett nytt problem. ..Venner og familie har jeg heller ikke akkurat nå som kan stille opp nå..

Men tankene mine er blitt mørke og tildels påtrengende, vet ikke hvor mye mer jeg makter. Trenger råd/hjelp

Anonymkode: d349b...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender deg en stor klem 💕

Og dersom forholdet du nå har gått utav har vært voldelig/psykisk er det faktisk en positiv ting at du har kommet deg utav det! 

Hold ut, ting kan og vil bli bedre! Gjerne ikke i morgen eller neste uke, men med tiden. Skriv gjerne dagbok; om du skriver noe negativt/vanskelig, så avslutt i det minste med tre positive punkter på slutten! Noe du er fornøyd med ved deg selv, noe som har gjort deg glad (kan være så enkelt som at du har kjent solen varme deg i fjeset, at du fikk et smil fra en ukjent på butikken, at du fikk en snap du smilte av), at du leser i en spennende bok, at du har sovet godt om natten, unt deg selv en god is osv. 

Igjen - stå på, redd deg selv! 

Anonymkode: c2270...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ringe kriseteamet i kommunen din. Krisetelefon også. Mental Helses Hjelpetelefon
Telefon 116 123 (hele døgnet)
Ringer du hjelpetelefonen og taster 2 kommer du til Foreldresupport

De kan komme hjem til deg på kort tid. Når legen din ikke gjør mer, må andre inn. 

Det er vondt med brudd, uansett årsak. Men det er et skritt i riktig retning da dette forholdet ikke er bra for deg. Om du har barn, desto viktigere. Du må ta vare på deg selv for å ta vare på de. 

Jeg har ikke vært i et voldelig forhold, men et brutalt brudd, og mange år med uvanlig konflikter med eksen og dama han forlot meg for. Og nå store problemer med eksen til min samboer. Det er i slike situasjoner man finner ut hvor sterk man er. Og hvor grensene går. 

Du fortjener så uendelig mye bedre enn hva livet har gitt til nå. Vet det gjør vondt å høre, og du helt sikkert ikke tror på det. Men det er sant. Barna dine trenger deg, du er den viktigste i live dems. Tenk at du tar vare på deg selv fordi de fortjener det, de fortjener deg trygg og god. Da har de det som best også. 

 

https://psykiskhelse.no/hjelpetelefoner-og-nettsteder

Anonymkode: e7a2f...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...