Gå til innhold

Har så vondt i ryggen at jeg nesten spyr.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var i en bilulykke i 2017, fikk veldig vondt i nedre del av ryggen, gikk et halvt år til fysioterapeut, ble bra. Kjente på litt ryggsmerter i slutten av graviditet midt i 2018, men det kan like godt være svangerskapsrelatert. De siste 2-3 mnd har ryggen min vært forferdelig. Ikke hver dag, men oftere og oftere. Hver bevegelse gjør forferdelig vondt på venstre side av korsryggen. Det eneste jeg har funnet ut som hjelper er å ta smertestillende og legge seg (sove en natt, altså ikke bevege seg). Føler jeg bør sjekke opp i det igjen, men hva skal jeg gjøre? Kontakte fysioterapeut eller kiropraktor? Er så teit, for jeg begynner snart i jobb igjen etter snart 2 år i foreldrepermisjon, så jeg hadde jo ikke lyst å begynne igjen med å være borte pga behandling/legetime..

Anonymkode: 4a216...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du har pådratt deg en betennelse og trenger antibiotika. Du må jo kontakte legen din. Ryggsmerter er noe skikkelig dritt og håper du får hjelp fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør til legen for en skikkelig sjekk først og fremst, og finne ut hva smertene skyldes. Ikke vent.

Anonymkode: aa08c...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryggskade etter en bilulykke. Ingen alvorlige skader, bløtdelsskader kalles det. Problemet mitt er at jeg går fort betennelse. Fysio hjelper men da må jeg gå fast og det har jeg ikke råd til. Løfting av barn var spesielt utfordrende. Hadde mye vondt av det. Særlig uvanen med å bære på hoften, da belastet jeg helt feil. Når ryggen begynner å verke så går jeg litt på skakka for å avlaste (helt ubevisst) og da setter betennelsen seg med en gang. Det som hjelper her er å ta sterke smertestillende og sove/hvile. Når jeg kjenner det murrer tar jeg tramadol i to dager. Det gir ryggen ro til å hente seg inn. 
 

Anonymkode: 1d09f...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, prekæs skrev:

Kanskje du har pådratt deg en betennelse og trenger antibiotika. Du må jo kontakte legen din. Ryggsmerter er noe skikkelig dritt og håper du får hjelp fort.

Antibiotika pga. ryggsmerter kommer langt ned på lista over gode forslag. Gå til en kiropraktor eller manuellterapeut. Finn ut hva som er galt. Gjør noe med det. Som oftest en kombinasjon av trening og behandling. Medisiner fjerner ikke grunnen til at du har sånne smerter, men kan være til hjelp i starten (i kombinasjon med det andre). 

Anonymkode: 32967...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Antibiotika pga. ryggsmerter kommer langt ned på lista over gode forslag. Gå til en kiropraktor eller manuellterapeut. Finn ut hva som er galt. Gjør noe med det. Som oftest en kombinasjon av trening og behandling. Medisiner fjerner ikke grunnen til at du har sånne smerter, men kan være til hjelp i starten (i kombinasjon med det andre). 

Anonymkode: 32967...651

Selvfølgelig skal det tenkes forebyggende, men når skaden først har skjedd kan medisiner hjelpe tilbake til normalen, for så å ta det derfra. Ingen kiropraktor hadde fått rørt min tidligere vonde hofte da den var på det vondeste i hvert fall. I ettertid tenker jeg selvsagt på hvorfor den ble slik og forsøker ta hensyn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...