Gå til innhold

Hvordan leve med kronisk migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har det, hvordan fikser du å leve med det? Jeg synes det er vanskelig, alt surrer rundt migrenen og jeg er så sliten av å ha det sånn. Men hvordan klare å være positiv når det ikke er noe særlig å være positiv over, når livet består av smerter, medisiner og legebesøk stort sett. Jeg kjenner jeg er på vei i kjelleren, hvordan stoppe det, for det vil ikke gjøre meg noe bedrre. Jeg kjenner ikke igjen meg selv, og liker ikke den personen jeg har blitt.

Anonymkode: 879c8...b48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt utbytte av terapi. Blitt bedre på å akseptere at sånn er det akkurat nå når formen er ikke og sette pris på de dagene eller timene det er bra. Mindre fokus på hva som ikke går lenger. 

Men ja, det suger. 

Anonymkode: 5c257...78f

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt utbytte av terapi. Blitt bedre på å akseptere at sånn er det akkurat nå når formen er ikke og sette pris på de dagene eller timene det er bra. Mindre fokus på hva som ikke går lenger. 

Men ja, det suger. 

Anonymkode: 5c257...78f

Takk for svar, ja, det virkelig suger :(

Hi

Skrevet

Har du vært hos nevrolog? Jeg har hatt migrene i alle år, men siste tiden har det vært kronisk. Bruker medisiner ved anfall (1-2 ganger i døgnet), men håper på at jeg kan få noe forebyggende som er effektivt. Er henvist til nevrolog. 

Anonymkode: 376db...345

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du vært hos nevrolog? Jeg har hatt migrene i alle år, men siste tiden har det vært kronisk. Bruker medisiner ved anfall (1-2 ganger i døgnet), men håper på at jeg kan få noe forebyggende som er effektivt. Er henvist til nevrolog. 

Ja, det har jeg. Har prøvd det meste som er å prøve snart tror jeg. Pass på at du ikke bruker for mye anfallsmedisiner, det kan gjøre vondt verre.

Hi

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det har jeg. Har prøvd det meste som er å prøve snart tror jeg. Pass på at du ikke bruker for mye anfallsmedisiner, det kan gjøre vondt verre.

Hi

Har du blitt henvist til smerteklinikk? Be legen din henvise deg i såfall. 

Anonymkode: a502f...a5f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du blitt henvist til smerteklinikk? Be legen din henvise deg i såfall. 

Det har jeg blitt, men fikk avslag fordi de ikke kunne hjelpe mot migrene, det var ikke den type smerte de drev med visst :(

Hi

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg blitt, men fikk avslag fordi de ikke kunne hjelpe mot migrene, det var ikke den type smerte de drev med visst :(

Hi

Så kjipt! Botox hjelper for mange, men det er kanskje forsøkt? 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kjipt! Botox hjelper for mange, men det er kanskje forsøkt? 

Jepp, det er og forsøkt. Tester nå aimovig, foreløpig uten effekt

Hi

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Jeg må ta medisiner når jeg får anfall, jeg har for mange barn til å ikke gjøre det🙈😁

Skrevet

Dytter litt :)

Skrevet

Nei, det er bare å overleve det. Jeg er for glad i livet til å avslutte det. Men med store smerter 24/7, migrene ca 25 - 30 dager i mnd, så er det veldig vanskelig. 

Å leve i nuet, qigong, prøve å nyte livet, grine en time på badet, så har jeg overlevd 15 år med dette faenskapet. 😂 Ingen medisiner hjelper, fikk hjerneskade og migrene etter en ulykke. Har hatt medikamenthodepine flere ganger, klart å være av medisiner i 3 mnd, men så baller det på seg igjen. 

Anonymkode: 8866c...b42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...