Gå til innhold

Steinerskolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du erfaring fra steinerskolen, enten som at du selv var elev, som forelder eller ansatt? Skal begynne å jobbe på steinerskolen nå og er spent. Foruten overraskende dårlig lønn, de følger eget lønnssystem, ikke tariff, har jeg troen på hvordan undervisningen bygges opp mm. 

Fortell, fortell og legg gjerne til hvilken steinerskole, altså hvor i landet, du har erfaring fra. 

Takk:-)

Anonymkode: b3e80...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet på Steinerskole i trøndelagsområdet. Jeg likte meg ikke, jeg syntes pedagogikken var veldig "vidløftig" og vanskelig å sette seg inn i. Det var veldig åpent for personlig tolkning, slik at ingen av lærerne gjorde det likt. Samtidig var det heller ingen åpning for å "tenke ut av boksen", og jeg følte nesten at det var et sektlignende personalmiljø, der du enten er ihugga steinerpedagog, eller så er du en utenforstående. Lønnen var heller ikke noe å skryte av. Om elevene faktisk fikk den undervisningen de har krav på, er jeg også meget usikker på.

Jeg har tatt videreutdanning i Montessoripedagogikk og jobber nå på en liten montessoriskole. Denne pedagogikken passer meg mye bedre, og jeg tjener faktisk bedre enn på en kommunal skole, siden det er så mangel på utdannede montessoripedagoger.

Anonymkode: 3aefb...971

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...