Gå til innhold

Syreskadet på hotellet?!


FrkFrix

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er på ferie, og bor noen dager på hotell. På morgenen i dag, da vi sto i kø til frokost, skulle vi desinfisere hendene våre. I dag var det en ny såpedispenser som stod der..... Jeg tok på meg selv, og samboer sprutet i hånda på vår 2åring. Så merker jeg intens svie!! Ikke vanlig desinfisering... Ungen gråter, ser hun har vondt! Så jeg hiver henne under armen, løper opp på rommet og vasker hendene våre som besatt!!

Det svir som faen. I vannet får vi et slags belegg. Nesten seigt?! Vasker og vasker. Drar det nærmest av med håndkleet.. Vi har vondt etterpå. Under frokosten klarer hun ikke gripe, så jeg må mate henne. 

Gråter av og på. Hotellet ordner med aloe vera. Flere gjester ble også rammet før de fjernet dispenseren! 

Jeg kjenner det fortsatt gjør vondt når jeg vasker hendene. Men det ser verst ut på min datter (legger ved bilder).

Hvordan behandler vi dette på best mulig måte?? Bare smøre hyppig med aloe vera?? Må hotellet stå ansvarlig på noen måte?? Ser ikke pent ut :( 

(Min samboer jobber med syre Mtp vask av bil osv, så han mener dette må ha inneholdt mye syre!)

871C74A0-2A3F-4D69-A70A-4595DD1A34A6.jpeg

0B64E664-2512-4FC5-913D-5D0A17FFBABC.jpeg

30495B26-7A63-4A13-AF19-1F6BB9EB03A8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må jo dra til legen!! Og sørg for at hotellet ikke kaster beholderen, så dere kan få analysert hva de inneholdt. Også må dere selvsagt melde dette inn til både hotelledelse, eventuelt reisebyrå, forsikringsselskap og myndigheter. Dere virker faktisk en smule tafatte her altså, jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse. Sørg også å utveksle kontaktinformasjon med de andre gjestene. 

Anonymkode: 03819...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere må jo dra til legen!! Og sørg for at hotellet ikke kaster beholderen, så dere kan få analysert hva de inneholdt. Også må dere selvsagt melde dette inn til både hotelledelse, eventuelt reisebyrå, forsikringsselskap og myndigheter. Dere virker faktisk en smule tafatte her altså, jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse. Sørg også å utveksle kontaktinformasjon med de andre gjestene. 

Anonymkode: 03819...68d

Helt enig at dette ikke er greit! Men trodde ikke det var så alvorlig? 😱 Skal ta det opp med hotelledelsen. Myndigheter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FrkFrix skrev:

Helt enig at dette ikke er greit! Men trodde ikke det var så alvorlig? 😱 Skal ta det opp med hotelledelsen. Myndigheter? 

Du melder til kommunehelsetjenesten 

Anonymkode: 7666f...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ringt giftmiddelsentralen jeg, de har gjerne peiling på hva som er best å ha på. 

Jeg tenker aloe Vera er fint, men ville forhørt meg med noen som vet. 

Ville også spurt der hvem som bør få melding om en slik hendelse. 

Så ville jeg spurt på hotellet om de har snakket med lege og fått råd om behandling og om de har meldt dette inn i sine systemer som et avvik. Det er sikkert mange ferieavløsere nå, men slike ting må tas seriøst. Om de har fått en levering sprit som er "farlig" å bruke kan flere hoteller i kjeden ha fått det, og det må stoppes. 

Anonymkode: 2c223...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yoghurt naturell er veldig bra på ekstrem solbrenthet, så tipper det lindrer bedre enn alle vera på slike skader også. Yoghurt naturell er et lite mirakelmiddel.

Anonymkode: 8cd1d...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ også kontakte hotellet og klage, og ikke minst for å informere. De må jo få fjernet dette så ikke flere opplever det og finne ut hva som har skjedd. Jeg hadde laget ramaskrik i resepsjonen. Her syns jeg også dere skal kreve noe av hotellet, en beklagelse og kompensasjon eller lignende. Dette går ikke an!! 
 

Og selvfølgelig legebesøk. Ikke bare for dokumentasjon, men også for å få noe som hjelper barnet. Dette er jo helt vanvittig! 

Anonymkode: e6807...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos lege. Fikk bare beskjed om å skylle. Ikke smøre på noe eller noe! Så var ikke behov for lege visstnok. Men godt å ha sjekket likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FrkFrix skrev:

Vært hos lege. Fikk bare beskjed om å skylle. Ikke smøre på noe eller noe! Så var ikke behov for lege visstnok. Men godt å ha sjekket likevel :)

Hvis det blir noe problem senere så er det viktig at dere kan vise til at dere oppsøkte lege i forhold til forsikringer. 

Hadde helt klart meldt dette til hotellet skriftlig. 

Anonymkode: 5a14e...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det blir noe problem senere så er det viktig at dere kan vise til at dere oppsøkte lege i forhold til forsikringer. 

Hadde helt klart meldt dette til hotellet skriftlig. 

Anonymkode: 5a14e...9e1

Har vært i kontakt med hotelldirektøren flere ganger i dag! Så de har tatt dette på alvor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å bruke spurt på senter osv pga lukten og at den svir... men jeg har med meg min egen som jeg bruker. 

Anonymkode: ee8b0...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Zzzzm skrev:

Lillehammer? 

Korrekt! Var du også her? 
Det må ha blitt blandet med noe annet, da de hadde puttet innholdet fra én flaske over i en annen dispenser! ☹️
 

Ifølge giftsentralen så har det vært noe etsende, da jeg har fått mange hull på huden.. Sår overalt.

Men - hotellet tok det veldig seriøst! Fjernet alt, sa opp avtalen med leverandøren. Vi har fått ‘plaster på såret’, og direktør har ringt oss og sjekket opp rundt datter ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...