Gå til innhold

er så Oppgitt, men overdriver jeg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Barna mine er hos far og de er lei seg fordi de ikke får ringe til meg, de får kun sende melding, jeg nekter aldri de og ha kontakt med pappan selvom de er hos meg , vi har de 50/50,men på sommeren har vi de 4 uker hver, siden ene jobber når den andre har ferie og motsatt, men barna sier også at far finner på lite,men sånn har det alltid vert, og på en måte skjønner jeg at de ikke kan være så mye på farten når var også har fått 2 små, som nå er 3mnd og 18mnd, siden det er Korona og slik,men litt kunne de jo finne på, gå turer og slik, men er ikke det som er hovedproblemet da .

Men hvordan gjør dere det? er det greit at de ringer når de er hos den andre foreldren? Barna er 9,5 , 13 og snart 15

Anonymkode: fff2f...176

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på årsaken til telefonsamtalen og hvordan barnet blir etterpå. 

Er det for å klage på samværsforeldren for at de ikke får viljen og vil til den andre er jeg enig i at den trengs ikke. Det samme med barn som blir veldig emosjonell etter telefonsamtalen og får et voldsomt savn etter den andre. Da er det bedre med SMS.

Men, er det for å fortelle at de har fått en fisk, klart en salto eller hoppet fra 10 meteren. Så ser jeg ingen problem med en kjapp telefon. Og de er stort sett kjappe også. For da er barna allerede i farten 😊

Anonymkode: 73699...5f5

Skrevet

Selvsagt får de lov til det. De får også lov til å besøke den andre forelderen, selv om de aldri har hatt lyst til det.

Skrevet

Med så store barn så er det en inngripen i deres rettigheter å ikke få ringe den andre forelderen. (Samme hvilket budskap det er de vil formidle.)

Skrevet

Skjønner ikke hvordan han kan nekte de? Har de ikke egen telefon? Den må de vel kunne ringe med?

Tenker far burde få en oppstrammer. 
Men som en annen sier, om de blir emosjonelle og savner deg og gråter etter samtalen så er det kanskje ikke så lurt å ringe så ofte. 
Kjede seg har de jo ikke vondt av så lenge omsorgen er god ellers. 

Anonymkode: e7c0f...662

Skrevet

Veldig merkelig. Min sønn på 10 får ringe hvem han vil av familie og venner når han vil (ikke tidlig på morgenen da). Ville vært absurd å nekte ham å ringe far når han står fritt til å ringe onkel eller bestemor.

Anonymkode: ddf2d...7b1

Skrevet

Hva får du ut av disse trolletrådene BW? Eller er du Love85 i dag?

Anonymkode: 57d65...6eb

Skrevet

Wow, det må være den lengste setningen i forumets historie. 

Anonymkode: 3789b...826

Gjest KenCreek
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor gnåler du om dette hele tiden?? 

Skrevet

Takk for alle svar

Er kun for og fortelle om dagen sin :) alle har egen tlf ja, eller ikke minsten, men han låner av brødrene

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er dessverre en del fedre som er sånn å nekter å la barna ringe mor,så jeg tviler ikke på at dette er en sann historie.

Anonymkode: 5978b...3cf

Skrevet

Du har jo hatt tråder før om at ungene kjeder seg hos far, at han finner på lite, at de eldste ikke vil dra osv. 

I utgangspunktet skal side selvfølgelig få liv til å ringe den andre når de er på samvær - og omvendt. Men Hva godt tenker du de kommer ut av mange samtaler til deg. Hvis de skal fortelle igjen og igjen at de kjeder seg..... Skal du støtte opp om dette og gi de legitimitet til denne sutringen? Eller tenker du at de kan ringe deg slik at du kan be de skjerpe seg?

Anonymkode: 47e17...92f

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Du har jo hatt tråder før om at ungene kjeder seg hos far, at han finner på lite, at de eldste ikke vil dra osv. 

I utgangspunktet skal side selvfølgelig få liv til å ringe den andre når de er på samvær - og omvendt. Men Hva godt tenker du de kommer ut av mange samtaler til deg. Hvis de skal fortelle igjen og igjen at de kjeder seg..... Skal du støtte opp om dette og gi de legitimitet til denne sutringen? Eller tenker du at de kan ringe deg slik at du kan be de skjerpe seg?

de snakker om vanlige ting, de har gjort den dagen, ser ikke problemet

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

de snakker om vanlige ting, de har gjort den dagen, ser ikke problemet

Trenger de å ringe deg veldig ofte for å fortelle deg hva de har gjort den dagen? Eller er det du som har behov for å snakke med barna?

Hvorfor fokuserer du på at de kjeder seg og at far finner på lite dersom dette overhode ikke er et problem? 

Skrevet

De har egne telefoner, da kan de jo bare ringe? Eventuelt ringe fra egne rom om det sjenerer far?

Anonymkode: 4a816...da3

Skrevet

Hvilken idioti av en forelder nekter barna sine å ringe den andre forelderen? 

Anonymkode: 5d96d...434

Skrevet
13 hours ago, Anonym bruker said:

Hvilken idioti av en forelder nekter barna sine å ringe den andre forelderen? 

Anonymkode: 5d96d...434

Han er faktisk veldig snill og samarbeider,men nå har han satt seg helt på bakbeina når det gjelder at de skal ringe meg, dette begynte allerede i mars, så vet ikke helt hvorfor det brått er slik

Skrevet
14 hours ago, Anonym bruker said:

De har egne telefoner, da kan de jo bare ringe? Eventuelt ringe fra egne rom om det sjenerer far?

Anonymkode: 4a816...da3

Vi har en avtale på dette med Tlf, den skal ikke være i bruk fra kl 12-19 da skal man finne på ting med meg/samboer og samme regler hos far,men de legger seg jo ikke før rundt 22 tiden nå,men de går ikke mot faren, men de sender meldinger

Skrevet

denne reglene gjelder mest i feriene ikke hverdagene, men blir mye sitting på mobilen i ferien også hvis de hadde fått lov til og at den hos seg hele tiden

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Trenger de å ringe deg veldig ofte for å fortelle deg hva de har gjort den dagen? Eller er det du som har behov for å snakke med barna?

Hvorfor fokuserer du på at de kjeder seg og at far finner på lite dersom dette overhode ikke er et problem? 

er barna selv som har behov for og ringe meg, jeg synes det er helt greit at de sender kun meldinger :)

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er faktisk veldig snill og samarbeider,men nå har han satt seg helt på bakbeina når det gjelder at de skal ringe meg, dette begynte allerede i mars, så vet ikke helt hvorfor det brått er slik

Du bør kanskje spørre han om det? 

Anonymkode: a83bb...fce

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Du bør kanskje spørre han om det? 

Anonymkode: a83bb...fce

han vil ikke snakke med meg når jeg tar opp det, da bytter han tema eller snakker det bort

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

han vil ikke snakke med meg når jeg tar opp det, da bytter han tema eller snakker det bort

Da får du tvinge ham. «Ikke snakk det bort», sier du da, «jeg vil vite hvorfor du nekter ungene å ringe meg!»

Skrevet
5 hours ago, Pashla said:

Da får du tvinge ham. «Ikke snakk det bort», sier du da, «jeg vil vite hvorfor du nekter ungene å ringe meg!»

hvis det fortsetter har jeg tenkt til og bestille en time hos fvk

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvis det fortsetter har jeg tenkt til og bestille en time hos fvk

Hvorfor det? Bare spør! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...