Gå til innhold

Er dette mollusker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget disse hos 8-åringen nå. Har disse på armen, to på låret og en på magen. For meg ser det ut som mollusker? 

20200709_223324.jpg

Anonymkode: e6ff1...21c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det ser sånn ut. 

Anonymkode: 61d71...f37

Skrevet

Ja, det er mollusker

Anonymkode: 98fa9...850

Skrevet

Jeg tror også dette er mollusker. Begge mine har hatt det, og det så veldig likt ut

Anonymkode: 8eb98...50b

Skrevet

Er de fylt med væske? Har han hatt vannkopper før? For meg kan det likne litt på det også (da vil det komme flere ila kvelden)

Anonymkode: 43896...ac2

Skrevet

Hvordan blir man kvitt mollulsker? Og kan de bli store?

Anonymkode: 89408...6c3

Skrevet

Enig i at dette ser ut som mollusker. Det anbefales å la de "gå over" av seg selv. Det kan ta 1-2 år... De kan bli store (som ekstra store kviser) og mange. De er ikke farlige, men smittsomme. Blir de plagsomme vil kanskje en lege forsøke behandling (men det skal en del til da lite hjelper og det ikke er farlig). Har man hatt det en gang, er man ferdig med det. Noen vil si at man kan stikke hull, eller snitte for å klemme ut innholdet (andre vil si at det ikke vil hjelpe men snarere spre smitten og skape arr). 

Anonymkode: 200ee...42f

Skrevet

Det jeg gjorde etter at sønnen min hadde hatt de 4-5 mnd og ble plaget når de ble betente og vonde, var å «poppe» dem når de var klar(vær veldig forsiktig med at materien ikke kommer andre steder på huden, for det er den som smitter og lager nye), rense med Pyrisept, ta på sårsalve og plaster. Om det hadde gitt seg uten denne behandlingen, vet vi jo ikke, men det tok i hvert fall bare noen få uker før de ble borte for godt. 

Jeg spurte legen min om dette var en grei måte å gjøre det på, og det syns hun virket greit. 

Anonymkode: 61d71...f37

Skrevet

Jeg har hatt to barn som har vært plaget med mollusker. Ble tipset om utroligsalven (som jeg definitivt ikke hadde noen tro på), jammen ble det veldig mye bedre da vi smurte det på molluskene morgen og kveld. 

Anonymkode: 827ad...a9c

Skrevet

Brukte også utrolig salven. Da forsvant de. Hadde hatt mollusker i nesten 1 år

Anonymkode: 9a2f7...a88

Skrevet
På 9.7.2020 den 23.19, Anonym bruker skrev:

Hvordan blir man kvitt mollulsker? Og kan de bli store?

Anonymkode: 89408...6c3

De forårsakes av et virus, som vorter, og etterhvert klarer immunforsvaret å bli kvitt dem, men det kan ta tid, helt opptil 2 år. 

Anonymkode: 170dc...765

Skrevet
På 9.7.2020 den 23.14, Anonym bruker skrev:

Er de fylt med væske? Har han hatt vannkopper før? For meg kan det likne litt på det også (da vil det komme flere ila kvelden)

Anonymkode: 43896...ac2

Det er ikke vannkopper. Det er mollusker

Anonymkode: 9e6bc...e28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...