Anonym bruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Min mor har vært gjennom mange cellegiftkurer de siste årene, pga lymfekreft. Hun har tålt kurene veldig bra, men får tilbakefall hele tiden. Nå er hun dårligere enn hun har vært, siden hun fikk en kur (vedlikeholdskur) som ikke virket. Masse væske i buken og i beina, så vanskelig å gå/sitte. Er på hard cellegift- igjen. Jeg synes det er tøft å "være med på dette". Får så vondt av henne og faren min. Dårlig samvittighet fordi jeg synes jeg er for lite sammen med dem, og dårlig samvittighet fordi jeg synes det kan være tungt til tider å se hvordan dette tar på begge to. Tøff fase av livet dette, synes jeg! Anonymkode: d31bb...9a1
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Jeg forstår så godt hva du mener. Min mor var igjennom tøff cellegift og stråling i fjor, vi visste ikke hvordan utfallet ble da det var en agressiv type kreft som hadde satt seg på et uvanlig sted, så legene hadde ikke noe studier på det. Heldigvis gikk det bra for vår del,men vil alltid leve i angst at hun skal få det tilbake da den typen kan gjøre det. Det var veldig tungt å se mamma, og pappa gå igjennom dette. Jeg har alltid vært den sterke i familien som har støttet og hjulpet andre, men denne gangen klarte jeg ikke det, jeg gølte meg så liten og utrygg, ville bare ligge inntil mamma i senga. Bare jeg skriver det her nå, og leser hva du går igjennom så får jeg klump i halsen, tårene presser på. Det er så vondt å være igjennom den prosessen. Jeg følte meg ikke klar til å miste mamma i en alder av 34 år, og hun var bare 54, alt for ung. Men igjen, det gikk bra. Så jeg skjønner godt hvordan du har det, det er tøfft og tungt. Vil gi deg en klem, og lykke til til mamman din. Anonymkode: cf631...729
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Føler med deg! Du skal ikke ha dårlig samvittighet, selvfølgelig er det tøft for deg også og du har ikke mulighet til å være med henne hele døgnet hver eneste dag. Jeg fikk dårlig samvittighet hvis jeg hadde det kjekt i sosiale settinger mens hun var til behandling. Det er visst normalt fikk jeg beskjed om. Du har lov til å smile og le selv om du har det tøft med at moren din er kreftsyk, ikke straff deg selv fordi du faktisk fikk ha en god dag selv om det er en tøff periode av livet. Det er så tøft å stå oppi sånt. Husker selv at jeg synes det var helt uvirkelig at moren min skulle være kreftsyk, hun som alltid var den udødelige klippen. Plutselig var hu blitt mindre enn meg, skjør og ikke så sterk mer. Det var veldig uvant. Og jeg synes det var verre at hun fikk ettervirkninger og senskader av kreftbehandlingen, for da måtte hun overleve det å ha overlevd. Gikk heldigvis bra i det lange løp, dette er 15 år siden og hun lever enda. Håper det går bra med moren din ❤️ Anonymkode: 4b2fb...c07
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 Tusen takk begge to❤ Dessverre så vet vi at hun ikke kan bli frisk av kreften, den vil alltid komme tilbake selvom cellegiften virker. Hun har stått i det, og kommet seg veldig godt ut av 4 ulike kurer, men nå er det annerledes- og vi forstår jo at hun snart ikke kan klare flere kurer. Anonymkode: d31bb...9a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå