Gå til innhold

Hva om jeg er gravid?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Arh, vi har to barn fra før og har egentlig blitt enige om at det holder med de to vi har. 

Jeg sluttet på prevensjon for 1,5 måneder siden (pga forsvinnende sexlyst) og fikk mensen/blødninger fra 22.mai, har ikke fått mensen siden, men kanskje det er normalt når kroppen finner tilbake til egen syklus etter prevensjonslutt og jeg enda ammer? Vi har hoppet av i svingen og tror egentlig ikke det har skjedd noe uhell, men hva om?

Jeg har vel egentlig alltid ville hatt 3 barn, men har insett at det ikke er mulig da vi ikke har økonomi til å ha 3 barn i barnehagen, det bare går ikke. Og jeg er egentlig fornøyd med de vi har, samtidig tar jeg meg selv i å håpe på et "uhell". Det som er er bare det at jeg aner ikke hva som hadde skjedd om jeg hadde blitt gravid. Jeg ønsker jo ingen abort, og vil jo absolutt ikke håpe på et uhell som havner i do :o Jeg vet ikke engang om jeg kunne gått gjennom noe slikt.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget egentlig, jeg har ikke lyst til å ta noen test, da jeg egentlig ikke ønsker å vite svaret, og tenker at om jeg var gravid og vi ikke finner ut av det før etter uke 12 har vi ikke noe valg uansett. 

Anonymkode: b42ec...469

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at mensen er litt uregelmessig når du akkurat har sluttet på hormoner, så det er godt mulig det er grunnen til at du er litt sen. 

Men å hoppe av i svingen er virkelig ikke god nok beskyttelse om dere ikke vil ha flere barn. Det er ikke prevansjon, og kan bare brukes av de som kan leve med et "oisann" barn. 

Anonymkode: 44af1...b0d

Skrevet

Du finne nokk ut av de til slutt🤪 vi skal ha nr 5 uplanlagt på p -piler😛 fikk litt sjokk men alt ordner seg. Vi har egentlig verken råd eller plass men tar ikke abort av den grunn. Vi får bare prioritere annerledes. 

Anonymkode: 2a657...390

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt normalt at mensen er litt uregelmessig når du akkurat har sluttet på hormoner, så det er godt mulig det er grunnen til at du er litt sen. 

Men å hoppe av i svingen er virkelig ikke god nok beskyttelse om dere ikke vil ha flere barn. Det er ikke prevansjon, og kan bare brukes av de som kan leve med et "oisann" barn. 

Anonymkode: 44af1...b0d

Hei, jeg er klar over det og burde absolutt bruke noe form for prevensjon, men vil gjerne vente til jeg er ferdig å amme så jeg har litt mer å velge i.

Innså forresten at 1,5 måned ikke er så lenge, så er nok ikke noe å bekymre seg for tenker jeg.

Anonymkode: b42ec...469

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du finne nokk ut av de til slutt🤪 vi skal ha nr 5 uplanlagt på p -piler😛 fikk litt sjokk men alt ordner seg. Vi har egentlig verken råd eller plass men tar ikke abort av den grunn. Vi får bare prioritere annerledes. 

Anonymkode: 2a657...390

Oi, den hadde nok kommet som et stort sjokk her hvertfall om jeg hadde blitt gravid på p-piller. Det er nok som du skriver at alt ordner seg og det handler nok mye om prioriteringer. Ønsker ikle abort (hvis jeg skulle være gravid), men vet ikke om samboer hadde krevd det og ønsker ikke å komme inn i en slik situasjon. Jeg tenker atmest sannsynlig er jeg ikke gravid, sitter bare med masse tanker på hva om...

Anonymkode: b42ec...469

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei, jeg er klar over det og burde absolutt bruke noe form for prevensjon, men vil gjerne vente til jeg er ferdig å amme så jeg har litt mer å velge i.

Innså forresten at 1,5 måned ikke er så lenge, så er nok ikke noe å bekymre seg for tenker jeg.

Anonymkode: b42ec...469

Men hvorfor skal du vente til du slutter å amme? Du ønsker kanskje egentlig å bli gravid siden dere ikke bruker noen form for prevensjon? Amming og hoppe av i svingen er IKKE bra nok. Vil du ikke bli gravid så må dere rett og slett bruke prevensjon. Slik er det bare. Når du ammer kan du bruke f.eks Cerazette, Conludag, p-stav, hormonspiral, kobberspiral. Hva er det du heller vil bruke og hvorfor?

Anonymkode: bb5dd...3fc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skal du vente til du slutter å amme? Du ønsker kanskje egentlig å bli gravid siden dere ikke bruker noen form for prevensjon? Amming og hoppe av i svingen er IKKE bra nok. Vil du ikke bli gravid så må dere rett og slett bruke prevensjon. Slik er det bare. Når du ammer kan du bruke f.eks Cerazette, Conludag, p-stav, hormonspiral, kobberspiral. Hva er det du heller vil bruke og hvorfor?

Anonymkode: bb5dd...3fc

Fordi det er ikke alle typer p-piller man kan bruke når man ammer. Jeg vil ikke bruke spiral eller p stav. Tryggeste er vel å bruke kondom fremover, så får vi heller snakke mer om det hadde vært så ille med en til etterhvert. Tror egentlig vi har en komplett familie som den er. Kanskje jeg bare har litt vanskeligheter for å gi helt slipp? Sette en strek liksom på at vi aldri skal ha flere barn 

Anonymkode: b42ec...469

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er ikke alle typer p-piller man kan bruke når man ammer. Jeg vil ikke bruke spiral eller p stav. Tryggeste er vel å bruke kondom fremover, så får vi heller snakke mer om det hadde vært så ille med en til etterhvert. Tror egentlig vi har en komplett familie som den er. Kanskje jeg bare har litt vanskeligheter for å gi helt slipp? Sette en strek liksom på at vi aldri skal ha flere barn 

Anonymkode: b42ec...469

Ellers får dere gjøre som oss, vi var også veldig vinglete og hadde vanskelig for å bestemme oss. Vi bestilte time til sterilisering og sa at skjebnen bestemmer, blir jeg gravid i ventetiden er det meningen og blir jeg ikke er det også meningen. 

Selvfølgelig ble jeg gravid 😉

Anonymkode: 44af1...b0d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ellers får dere gjøre som oss, vi var også veldig vinglete og hadde vanskelig for å bestemme oss. Vi bestilte time til sterilisering og sa at skjebnen bestemmer, blir jeg gravid i ventetiden er det meningen og blir jeg ikke er det også meningen. 

Selvfølgelig ble jeg gravid 😉

Anonymkode: 44af1...b0d

Hehe, ja, det hadde jo vært en mulighet det, men ingen av oss vil at han skal sterilisere seg 🙈 Og så har vi egentlig ikke råd, vi har vel egentlig snakket om at vi kan ta opp igjen samtalen når vi har solgt det gamle huset. Da vil økonomien se litt bedre ut. 😊

Anonymkode: b42ec...469

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...