Gå til innhold

Hvor mye skal far betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil ikke betale barnebidrag, vi har prøvd gjennom nav,men han betalte aldri, så fikk jeg 6500 I privat avtale,men nå vil han slutte og betale igjen.

Siden Nav ikke hjelper, hva bør jeg gjøre da?

Han er ikke så intressert i barna heller, han har de de helgene han skal ,men spør barna om han vil finne på noe koslig utenom, ønsker han ikke dette.

Han er forsatt singel, etter 7 år, mens har vert samboer i 2 år og skal gifte meg i romjulen, barna er forresten 4,8 og 15.

Barnefaren mener min nye samboer skal forsørge de,men er vel ikke sånn det funger?

Anonymkode: a3620...044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 ikke 4

Skrevet

Han må forsørge barna sine selv, din samboer skal ikke gjøre det. 

Ta det gjennom nav, da får han en faktura hver måned. Betaler han ikke får han bidragsgjeld. 

De er litt trege hos nav, men om han ikke betaler vil han etterhvert få tvangstrekk på lønn, det tar bare litt tid å få det istand. 

Anonymkode: 0c826...b6d

Skrevet

Nei er ikke sånn det funker. Han er faren, han skal betale. Det er foreldre som har forsørgingsplikt. Hva mener du med at du ikke fikk hjelp fra Nav? De innkrever bidraget, så lenge det blir søkt innkreving.

Anonymkode: bd9d0...e7d

Skrevet

Du må krysse av for forskudd på bidrag eller hva det heter. 

Anonymkode: aac7d...e3c

Skrevet

Takk for svar :)

da prøver jeg NAV igjen, pappan gikk vekk fra NAV pga han synes det var mye, så da ville han heller betale 6500 privat,men nå vil han ikke betale i hele tatt, kontakter NAV senere idag

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

da prøver jeg NAV igjen, pappan gikk vekk fra NAV pga han synes det var mye, så da ville han heller betale 6500 privat,men nå vil han ikke betale i hele tatt, kontakter NAV senere idag

Far gikk vekk fra NAV? Hvordan kunne han det uten ditt samtykke? 

Anonymkode: d1174...ae3

Skrevet

Kjære deg, be NAV regne ut nytt bidrag og samtidig be om at det kreves inn via NAV, han kan ikke si han ikke vil det fungerer ikke slik. Han er pliktig til å forsørge de uansett om han vil eller ikke. Om han ikke bryr seg så mye om barna så sørg nå i alle fall for at han betaler det han skal. 

Anonymkode: 47121...a09

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han kan ikke ensidig. velge å «gå vekk» fra nav. Nav sender faktura. Betaler han ikke hår det til tvangsinnkreving. Og deretter trekk i lønn. 

Anonymkode: 1ae29...015

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Far gikk vekk fra NAV? Hvordan kunne han det uten ditt samtykke? 

Anonymkode: d1174...ae3

Jeg gikk dessverre med på det, men ja, ringt Nav og de skal orde det, han må betale 9000 fra nav og 6500 i egen privat avtale,men den holder han ikke lengre, har ikke fått penger på 4mnd

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk dessverre med på det, men ja, ringt Nav og de skal orde det, han må betale 9000 fra nav og 6500 i egen privat avtale,men den holder han ikke lengre, har ikke fått penger på 4mnd

De ordner vel ingenting etter en telefonsamtale? Tror du må levere søknad på nett. 

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

De ordner vel ingenting etter en telefonsamtale? Tror du må levere søknad på nett. 

skal dit til mandag, de hadde ikke tid idag

Skrevet

Dette kan du fikse selv via nettet. Du logger inn på NAV sine sider med bankID og søker direkte derfra. 

Skrevet
8 minutes ago, Anonym bruker said:

Dette kan du fikse selv via nettet. Du logger inn på NAV sine sider med bankID og søker direkte derfra. 

Fikk beskjed om og komme, så får jeg litt hjelp

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han vil ikke betale barnebidrag, vi har prøvd gjennom nav,men han betalte aldri, så fikk jeg 6500 I privat avtale,men nå vil han slutte og betale igjen.

Siden Nav ikke hjelper, hva bør jeg gjøre da?

Han er ikke så intressert i barna heller, han har de de helgene han skal ,men spør barna om han vil finne på noe koslig utenom, ønsker han ikke dette.

Han er forsatt singel, etter 7 år, mens har vert samboer i 2 år og skal gifte meg i romjulen, barna er forresten 4,8 og 15.

Barnefaren mener min nye samboer skal forsørge de,men er vel ikke sånn det funger?

Din nye samboer har ikke forsørgelsesplikt. Du kan få bidragsforskudd hos NAV, og hvis han ikke betaler standardbidrag, kan han settes på tvangstrekk. Da opparbeider han seg gjeld til bidragsfogden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...