Gå til innhold

Gruer meg til å fortelle mitt eldste barn at jeg er gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i samme situasjon? 

Mitt eldste barn er tenåring, og har neppe veldig lyst på et nytt søsken. Dette vet jeg, fordi det ikke var særlig populært da forrige baby ble annonsert. 

Jeg synes situasjonen er vanskelig. Jeg vil jo ikke at mitt eldste barn skal bli sint eller lei seg for dette, samtidig som det blir feil å la være å få barn på grunn av dette. 

Tar gjerne imot hva som helst av tips og innspill, for nå er tiden snart inne for å ta praten. 

Anonymkode: 7cabc...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare la tenåringen bli sint, og la det gå over. 

Hun/han har like rett til å synes det er noe dritt som du har rett på å få et barn til, men det går seg jo gjerne til. 

Ei jeg kjenner fikk nr tre når de to eldste var 14 og 17 år, eldste tok det helt greit, men 14-åringen raste og synes det var bare negativt. Det syntes hun helt til barnet ble født og hun nærmest mot sin vilje ble glad i den lille klumpen 😉

Anonymkode: 71b74...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel sur fordi de ikke har samme far vil jeg tro? 

Anonymkode: 406d2...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk beskjed av 18 åringen - herregud gamle kjerringa !! Men nå har det seg at jeg henne tidlig og den nest siste da mange av mine venner starter med barn. Ga seg etter 10 min :)

Anonymkode: ce798...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringen til venninna mi klikket, hun hatet babyen og ville ikke høre snakk om den mens moren gikk gravid. Kom motvillig på besøk på føden, men da hun fikk se lillebror falt hun pladask. 

Anonymkode: ec403...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at jo tidligere man sier det jo bedre slik at ungdommen får tid til å venne seg til tanken på at det kommer en til.
Nå fikk jeg ikke søsken når jeg var ungdom, men husker følelsen når jeg forstod at foreldrene mine fremdeles hadde sex, ÆSJJJJ!!!! de gamlingene.
En graviditet er jo et bevis på det.

Anonymkode: 827f8...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun er vel sur fordi de ikke har samme far vil jeg tro? 

Anonymkode: 406d2...79a

Så det vil du tro? Gir det deg glede?

Jeg har barn født i 90, 95, 2009 og 2011. Med samme mann ja. Det går faktisk an, vet du. Og her tok tenåringene det helt fint og forguder lillesøster. 

Anonymkode: a3237...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Anonym bruker said:

Noen som har vært i samme situasjon? 

Mitt eldste barn er tenåring, og har neppe veldig lyst på et nytt søsken. Dette vet jeg, fordi det ikke var særlig populært da forrige baby ble annonsert. 

Jeg synes situasjonen er vanskelig. Jeg vil jo ikke at mitt eldste barn skal bli sint eller lei seg for dette, samtidig som det blir feil å la være å få barn på grunn av dette. 

Tar gjerne imot hva som helst av tips og innspill, for nå er tiden snart inne for å ta praten. 

Anonymkode: 7cabc...da5

Jeg var i samme sted, største var da 16, og de andre 14,6 og 2, spesielt da minsten kom ble han nesten oppgitt,men når jeg fortalte han det at vi venta ei lita jente, gråt han av glede, da han alltid hadde ønsket seg en lita søster.

nå er han 19 og lillesøster på 3 er hans lille prinsesse og de 2 har et helt unik forhold

Anonymkode: 95039...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2020 den 20.48, Anonym bruker skrev:

Noen som har vært i samme situasjon? 

Mitt eldste barn er tenåring, og har neppe veldig lyst på et nytt søsken. Dette vet jeg, fordi det ikke var særlig populært da forrige baby ble annonsert. 

Jeg synes situasjonen er vanskelig. Jeg vil jo ikke at mitt eldste barn skal bli sint eller lei seg for dette, samtidig som det blir feil å la være å få barn på grunn av dette. 

Tar gjerne imot hva som helst av tips og innspill, for nå er tiden snart inne for å ta praten. 

Anonymkode: 7cabc...da5

Du trenger jo ikke å ta hans/hennes reaksjon så inn over deg. Tenåringer er mye opp og ned i humør og har sterke følelser. Det betyr ikke at vi voksne trenger å bli med på den karusellen.

Men noe annet er at du heller ikke kan forvente at det eldste barnet skal passe de små eller avlaste deg en hel masse. Det kan jo være en av grunnene til reaksjonen: at det ender opp med å bli en del ansvar også på ditt eldste barn? 

Anonymkode: 437d5...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger jo ikke å ta hans/hennes reaksjon så inn over deg. Tenåringer er mye opp og ned i humør og har sterke følelser. Det betyr ikke at vi voksne trenger å bli med på den karusellen.

Men noe annet er at du heller ikke kan forvente at det eldste barnet skal passe de små eller avlaste deg en hel masse. Det kan jo være en av grunnene til reaksjonen: at det ender opp med å bli en del ansvar også på ditt eldste barn? 

Anonymkode: 437d5...f29

Jeg er veldig nøye med at ikke eldste skal måtte hjelpe til. Det hender det blir litt betalt barnevakt av og til når han selv ønsker det, ellers ingenting. Men det blir jo mer støy i heimen, og så synes han sikkert det er kjempeflaut at jeg er gravid.

Hi

Anonymkode: 7cabc...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er veldig nøye med at ikke eldste skal måtte hjelpe til. Det hender det blir litt betalt barnevakt av og til når han selv ønsker det, ellers ingenting. Men det blir jo mer støy i heimen, og så synes han sikkert det er kjempeflaut at jeg er gravid.

Hi

Anonymkode: 7cabc...da5

Det siste der er vel litt for seint å rette på nå 🤣

Anonymkode: 437d5...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det siste der er vel litt for seint å rette på nå 🤣

Anonymkode: 437d5...f29

Jeg er jo ikke ute etter å rette på det. Det er selvfølgelig jeg som bestemmer om jeg skal ha flere barn eller ikke, var bare ute etter erfaringer fra andre når det gjelder å fortelle store barn om nye barn.

Hi

Anonymkode: 7cabc...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 1.01, Anonym bruker skrev:

Så det vil du tro? Gir det deg glede?

Jeg har barn født i 90, 95, 2009 og 2011. Med samme mann ja. Det går faktisk an, vet du. Og her tok tenåringene det helt fint og forguder lillesøster. 

Anonymkode: a3237...c2f

Det virker jo som om det er ny far på gang fordi hun sier «mitt» eldste barn i stedet for «vårt» og «jeg bestemmer» i steder for «vi bestemmer» og sånt. 

Anonymkode: 9fd65...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det likedan som deg. Da jeg og ny samboer fikk vår første, ble han kjempe sint når han fikk vite det. Sprang på dør.. Men gikk heldigvis raskt over. Når babyen var født ville han på besøk så fort som mulig :) Jeg er gravid på nytt og fryktet en voldsom reaksjon denne gangen også, men gikk fint. 

Anonymkode: 3f406...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 1.01, Anonym bruker skrev:

Så det vil du tro? Gir det deg glede?

Jeg har barn født i 90, 95, 2009 og 2011. Med samme mann ja. Det går faktisk an, vet du. Og her tok tenåringene det helt fint og forguder lillesøster. 

Anonymkode: a3237...c2f

Oi! Noe å eksplodere over? Jeg bare lurte siden du gruet deg. Jeg var ungdom slev da jeg fikk søsken. Var bare en glede det. 

Anonymkode: 406d2...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vår yngste da de tre andre var 18, 12 og 8 år. De elsket lillebror fra han lå i magen. Kan ikke se for meg at de skulle ha reagert  negativt på det. Hva er det som gjør at du tenker at tenåringen ikke vil ha flere søsken? 

Anonymkode: f6e78...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er jo ikke ute etter å rette på det. Det er selvfølgelig jeg som bestemmer om jeg skal ha flere barn eller ikke, var bare ute etter erfaringer fra andre når det gjelder å fortelle store barn om nye barn.

Hi

Anonymkode: 7cabc...da5

Er gravid med nummer 4, de eldste er 16, 13 og 7. Alle ble overlykkelige, mellomste ringte en kompis og nærmest jublet i telefonen nesten umiddelbart etter at vi hadde fortalt det.

Anonymkode: d165a...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok tenåringer synes det er ekkelt at de "gamle" foreldrene har sex. Og flaut at venner også får vite det, noe de selvsagt gjør når hun er gravid. 😉 

Anonymkode: c2812...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...