Gå til innhold

Hjemmeferie...hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal være hjemme i sommer. Det er vi egentlig nesten hver sommer og andre ferier. Ungene koser seg hjemme med spill og være ute med venner. Ei venninne skal også være hjemme med barna i år. Til vanlig så reiser de bort hver ferie. Hun spurte om vi kunne være sammen litt i sommer. Men hennes barn kjeder seg fort. Så hun drar de med seg i svømmehall, trampolinepark, klatrepark,kino og bowling nesten hver dag. Hvordan er dine barn? Kjeder seg fort? 

Anonymkode: 85818...24b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vil ikke si de kjeder seg fort, men å gjøre noe annet enn å bare være i hagen hver uke gjør vi nå likevel. 

Var på badeland søndag og har tenkt oss til nabobyen til fredag. Spise pizza og rusle litt der. 

Anonymkode: dde14...bd2

Skrevet

Vi drar i svømmehall, trampolinepark osv, men langt fra hver dag. Vi drar også på fisketur, leier kano, går tur i skogen, drar på stranda osv. Men de fleste dagene er vi hjemme, og barnet vårt leker ute med nabobarna, eller de besøker hverandre hvis det er dårlig vær. Så lenge det er andre barn tilgjengelig så kjeder han seg ikke.

Anonymkode: 0de33...fff

Skrevet

De siste dagene har det vært en del regn så dag har det gått en del i dataspill, tegning, maling, baking og så videre.
I dag kom solen tilbake på ettermiddagen så da ble det en lang tur i skogen :)

Anonymkode: 01a5c...870

Skrevet

Vi finner på ting. Drar på telttur, fisketurer, spiller fotball sammen, dagstur til Finland, går i fjellet etc. Ungene kjeder seg ikke lett, men det er fint å gjøre ting som vi ikke er hverdagslig når det er ferie😊 Spill og venner gjør de resten av året, hehe, og i ferien er vi mest sammen og gjør trivelige aktiviteter sammen. 

Anonymkode: 5c6c5...4aa

Skrevet

Vi har tenåringer, og de er ikke alltid like villige til å bli med på turer i skog og mark. To av tre har også fått seg sommerjobber, så det er veldig bra.

Har hatt ferie i noen uker nå, men mangler totalt feriefølelsen. Kjenner at jeg bare blir sur og tverr av å trø her hjemme. Hos oss vil jeg si at ungene er null stress, verre med mor.

Anonymkode: 3647c...885

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har tenåringer, og de er ikke alltid like villige til å bli med på turer i skog og mark. To av tre har også fått seg sommerjobber, så det er veldig bra.

Har hatt ferie i noen uker nå, men mangler totalt feriefølelsen. Kjenner at jeg bare blir sur og tverr av å trø her hjemme. Hos oss vil jeg si at ungene er null stress, verre med mor.

Kjenner jeg gruer meg litt til den tiden kommer. Husker at jeg fikk sommerjobb da jeg var 14 år og sluttet å være med på familieferier. Vet det skal være slik, men gruer meg lell 🙈 

Håper du får en fin sommer. Bok og vin, kanskje? 😅

Skrevet

Vi er også hjemme i år. Tar dagene som de kommer uten å ha lagt så mange faste planer. Gått en del fine turer, vært mye på stranda, sovet 2 netter i telt, vært på et museum og sanseloft, syklet på en sykkelbane i nærheten. Prøver å få gjort ting i hus og hage som vi ikke har fått tid til i det siste og ellers bare kose oss, ha fri og slappe av, være mer sammen og treffe familie og venner. Vi kommer til å dra til Langedrag, til en klatrepark og forhåpentligvis et par båtturer. Ellers litt småting som selvplukk f.eks bringebær.

Anonymkode: 395e2...4ec

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg gruer meg litt til den tiden kommer. Husker at jeg fikk sommerjobb da jeg var 14 år og sluttet å være med på familieferier. Vet det skal være slik, men gruer meg lell 🙈 

Håper du får en fin sommer. Bok og vin, kanskje? 😅

Hadde været vært fint, og jeg kunne sittet ute, så hadde nok ting vært mye bedre😉.

Jeg gleder meg til å starte jobb igjen i august, det er da noe😂

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

Vi skal være hjemme i sommer. Det er vi egentlig nesten hver sommer og andre ferier. Ungene koser seg hjemme med spill og være ute med venner. Ei venninne skal også være hjemme med barna i år. Til vanlig så reiser de bort hver ferie. Hun spurte om vi kunne være sammen litt i sommer. Men hennes barn kjeder seg fort. Så hun drar de med seg i svømmehall, trampolinepark, klatrepark,kino og bowling nesten hver dag. Hvordan er dine barn? Kjeder seg fort? 

Anonymkode: 85818...24b

vi har vert på hytta, men i uke 30, skal vi være hjemme hele uka, tenkte og dra på kino en dag, inspira en dag, så blir det stranden når det er pent vær :) nå er vi hjemme en liten tur , så han får ha samvær med faren og skal på overnatting besøk hos en kompis i helga :)

Anonymkode: ff0ae...0d5

Skrevet

I år har jeg to uker ferie alene, mens jenta mi har ferie med pappaen sin. Så to uker sammen med henne. Vi skal først ha noen dager hjemme, så reiser vi til Lillehammer på hytte der. Så drar vi videre til Trondheim på hotell i 3 netter, så hjem. Og har noen dager hjemme. 

Hun kan kjede seg hvis det ikke skjer noe på flere dager, da hun dessverre ikke har så mange venner. Har diagnoser. 
Håper det blir bedre når hun begynner på ny skole til høsten. 
Men vi går litt turer, spiller spill osv 

Anonymkode: 993f3...55c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...