Gå til innhold

Når fikk datteren din hull i ørene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei,men vi tok det på henne for det, vanlig i vår familie

Anonymkode: 71d6b...329

Merkelig. Tatoverer dere barna også?

 

Aldri hull i ørene her. 

Anonymkode: c9cad...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun minste var vel fire eller fem år, da orka jeg ikke maset lengre. Nå er hun 15år og laget seg sitt tredje hull nå i våres. Storesøstra gikk kanskje i 2klasse når hun ville ha. 
 

Jeg har sagt de kan få ett hulli hvert av ørene før de er 18år av meg, ikke noe annet. Har sluppet unna mye mas med det. Helt tilminste fant ut at hun kunne ordne det selv (det blir vist med det hullet sier hu nå, men blir ikke overrasket om hun lager flere siden hun ikke syns det var vondt å lage det selv) Storesøsteren på 17 blir jeg ikke overrasket om kommer med hull både her og der snart, det er vist in omdagen. 

Anonymkode: 450cb...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei,men vi tok det på henne for det, vanlig i vår familie

Anonymkode: 71d6b...329

Stakkars 😵

3 mnd gammel baby med hull i ørene.

Det er ikke pent! 

 

Min får ikke før hun får tatt på et studio. Det har jeg sagt til henne. Hun ønsker ikke hull så det blir nok ikke et problem.

Anonymkode: 03682...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutes ago, Anonym bruker said:

Merkelig. Tatoverer dere barna også?

 

Aldri hull i ørene her. 

Anonymkode: c9cad...b45

du får bare være spydig, bryr meg ikke likevel

Anonymkode: 71d6b...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, Anonym bruker said:

Stakkars 😵

3 mnd gammel baby med hull i ørene.

Det er ikke pent! 

 

Min får ikke før hun får tatt på et studio. Det har jeg sagt til henne. Hun ønsker ikke hull så det blir nok ikke et problem.

Anonymkode: 03682...9fd

ikke synd på henne i hele tatt, gråt ikke engang, mye verre og ta på store som mer følsom enn baby

Anonymkode: 71d6b...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

ikke synd på henne i hele tatt, gråt ikke engang, mye verre og ta på store som mer følsom enn baby

Anonymkode: 71d6b...329

Jeg tenker ikke på smerten. Men at du som mor/far har valgt å stikke hull i ørene på barnet. Jeg synes man skal få bestemme det selv.

Anonymkode: 03682...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil heller ikke sette hull i ørene til datteren min. Mener at det er noe de må bestemme selv når de blir voksne. 

Anonymkode: 9d54b...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

du får bare være spydig, bryr meg ikke likevel

Anonymkode: 71d6b...329

Nei, du bryr deg ikke, det har vi jo skjønt.....

Anonymkode: 7085f...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg tenker ikke på smerten. Men at du som mor/far har valgt å stikke hull i ørene på barnet. Jeg synes man skal få bestemme det selv.

Anonymkode: 03682...9fd

de er din meningen :)

Anonymkode: 71d6b...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

de er din meningen :)

Anonymkode: 71d6b...329

Det er jo velkjent at mennesker fra endel andre kulturer tar hull i ørene på babyer, og det er ganske åpenbart at anonym 329 er fra et annet sted. Så det er egentlig mindre relevant for meg. Min datter skal slippe å vente til hun blir voksen, men jeg vil at hun skal være såpass stor at hun kan tenke litt over hva dette betyr før jeg sier ja. Jeg kommer til å fortelle henne at det kan gjøre vondt, og at når man først har tatt hullene, blir de der. 

Anonymkode: 515a8...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du bryr deg ikke, det har vi jo skjønt.....

Anonymkode: 7085f...8bc

Det er forskjellige kulturer på dette, i noen land tar de hull i ørene på jentebabyer, mye for å se forskjell på gutter og jenter tror jeg.

Her i Norge er det mer vanlig å vente til de er gamle nok til selv å ønske det.

 

Anonymkode: b9696...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo velkjent at mennesker fra endel andre kulturer tar hull i ørene på babyer, og det er ganske åpenbart at anonym 329 er fra et annet sted. Så det er egentlig mindre relevant for meg. Min datter skal slippe å vente til hun blir voksen, men jeg vil at hun skal være såpass stor at hun kan tenke litt over hva dette betyr før jeg sier ja. Jeg kommer til å fortelle henne at det kan gjøre vondt, og at når man først har tatt hullene, blir de der. 

Anonymkode: 515a8...198

Det gjør ikke spesielt vondt å ta, mine jenter fikk det som sagt sommeren før skolestart og ingen av dem sa noe på smerten. Men det blir litt varmt og "svir" litt etterpå.

Mine begynte å mase da de var rundt 4 år, da var det flere i barnehagen som tok. Vi kjøpte da klipsøredobber og klistremerkeøredobber også sa jeg at de kunne få til de begynte på skolen, da slo de seg til ro med det.

Anonymkode: b9696...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke vondt å ta. Ikke et pip fra jenta mi på 3,5. Ikke ei tåre. Rørte de aldri og vasket de ikke. De skal visst ikke tukles med den første tiden. Aldri hatt noe trøbbel med de. Det er 3 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.7.2020 den 18.17, Anonym bruker skrev:

Hun var 7 år og gikk i 3. klasse

Anonymkode: 49ed1...6f6

Altså... hvordan er det mulig?? 7 år og 3.klasse??

Anonymkode: 18790...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså... hvordan er det mulig?? 7 år og 3.klasse??

Anonymkode: 18790...d0c

Tuller du nå? Hvis barnet ditt er født i desember, så er barnet 5 år når det begynner i 1 klasse. Barnet vil fremdeles være 6 år når 2 klasse starter året etter i august. Barnet vil også være 7 år når 3 klasse starter i august året etter det igjen og fylle 8 i desember.

Anonymkode: d0ed0...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 16.39, Anonym bruker skrev:

Nei,men vi tok det på henne for det, vanlig i vår familie

Anonymkode: 71d6b...329

Snakk om å ikke respektere kroppen til barnet. Ungen kan ikke lære seg å sette grenser for sin egen kropp når foreldre tar seg til rette fordi «det er sånn det skal være i vår familie»

Anonymkode: 90c3e...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 19 år, har ikke hull i ørene. Hun har aldri hatt lyst på det. Men regelen var at hun kunne få det da hun ble 12 år, og det måtte bli tatt i piercing studio. Hun har tatoveringer da.

Anonymkode: 999f6...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...