Gå til innhold

Er corona virus virkelig så farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg følger mye med i nyhetene. Jeg er nesten blitt ekspert på dette med corona. Nå er jo ting nesten tilbake til normalen. Det er ingen tusenvis av folk som dør av corona. Det er veldig sjelden at vi hører om noen som får det, enda mer sjeldnere at noen dør av det. Så hvorfor åpner vi ikke grensene igjen? Hvorfor kan vi ikke dra på Syden ferie eller Charter og bare kose oss? Corona er jo ikke så farlig.

Anonymkode: 4ca37...695

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har sett nyheter i blinde med øreklokker på.. 

Anonymkode: 35b68...292

Skrevet

Hvilke nyheter leser du?

Skrevet

Kildekritikk er tydeligvis ikke din sterkeste side, HI?

Anonymkode: ca4a3...2cc

Skrevet

Ja, du som ikke har medisinskfaglig bakgrunn vet nok mer enn WHO, FHI og alle verdens lands helsemyndigheter til sammen...

Skrevet

Nei, vi har ikke mye smitte i Norge, det stammer, men kjære HI, kanskje lese utenriksnyhetene også..

Se på Brasil og USA, det dør utrolig mange, og ikke bare eldre.
Sverige har det heller ikke så bra, og flere steder i blant annet Spania har fått tilbakefall.

Og man klarer seg uten sydenferie et år. Før i tiden dro man til syden kanskje 1-2 ganger i løpet av oppveksten dersom man var heldig. Man hadde fine ferier for det.

Tenk tilbake hvordan det ble her etter vinterferien, dersom alle drar til syden nå vil tilstanden i Norge bli verre enn etter vinterferien

Anonymkode: 23eac...a7e

Skrevet

Du har tydeligvis ikke lest nyhetene og du er hvertfall ingen ekspert, det er helt sikkert. 

Anonymkode: 943e0...0fa

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg følger mye med i nyhetene. Jeg er nesten blitt ekspert på dette med corona. Nå er jo ting nesten tilbake til normalen. Det er ingen tusenvis av folk som dør av corona. Det er veldig sjelden at vi hører om noen som får det, enda mer sjeldnere at noen dør av det. Så hvorfor åpner vi ikke grensene igjen? Hvorfor kan vi ikke dra på Syden ferie eller Charter og bare kose oss? Corona er jo ikke så farlig.

Nei, det er du tydeligvis ikke

Anonymkode: 20cc9...e1f

Skrevet

For de fleste, nei. 

For noen, ja. 

Problemet er at man på forhånd ikke vet hvem det er farlig for. 

Et annet problem er at ingen er immun, så absolutt alle som blir smittet blir syke. 

Noen bare litt syke, mange som en influensa omtrent og noen dør. 

Derfor er grensene stengt, for det er eneste måten og kontrollere spredningen av smitte. 

Det kan godt hende tre av fire i din familie bare får litt snue og hodepine, men tenk om den fjerde dør? Man tar ikke slike sjanser. Derfor utgår syden i år. 

Anonymkode: 1549d...65e

Skrevet

Nei, du er ikke ekspert på Corona fordi du har sett mye nyheter. Bare at du finner på å tro det, og si det er tragikomisk..

Anonymkode: 93c4e...a4c

Skrevet

Foreløpig over en halv million døde. 5 % av dem man vet har vært smittet er døde.

I tillegg regner de med at det er mange som kommer til å få ettervirkninger i form av skader på lunge, hjerte og andre organer. De er også redde for hjerneskader hos dem som overlever.  Det er ikke bare dødstallene som er viktige. Alvorlige og langvarige komplikasjoner gjør også sykdomen farlig.

Anonymkode: 59530...f5d

Skrevet

En jeg kjenner fikk corona, og hele familien. Alle var ganske syke, men den ene fikk mye problemer i etterkant etter han blei frisk fra corona. Klarer ikke jobbe pga utslitthet, svimmelhet, og det har vært slik i nå ca 4 mnd. Tatt mye tester og ingenting hjelper!

Så har du de som ikke merker noe....

Tørr du gamble?????

Anonymkode: 33eb8...961

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tror du blir ekspert av å lese VG, Dagbladet og Aftenposten og se NRK- og TV2-nyhetene? Artig.

Anonymkode: baa3b...d17

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror du blir ekspert av å lese VG, Dagbladet og Aftenposten og se NRK- og TV2-nyhetene? Artig.

Anonymkode: baa3b...d17

Hadde hun enda lest de kildene du nevner så burde hun ha kommet til en annen konklusjon, så jeg er spent på hvilke kilder hun har brukt.

Anonymkode: ca4a3...2cc

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke nyheter leser du? Leste nettopp om ei 27 år gammel gravid dame gravid i uke 33 som ble så dårlig av korona at hun ble lagt i kunstig koma. Ingen underliggende sykdommer. De endte opp med å måtte ta keisersnitt på henne mens hun lå i kunstig koma- og det var så vidt mor overlevde. 

men for all del- det er vel ikke så farlig. Viktigere å reise på charter og bare kose seg 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 7950d...c24

Skrevet

Du blir ikke ekspert på Corona av å lese SE og HØR...

Skrevet
On 7/8/2020 at 2:16 PM, Anonym bruker said:

Nei det er det ikke , SVÆRT overdrevet, men holder meg likevel hjemme i år pga besteforeldrene og oldeforeldrene til barna er i risikogruppe og vi må være forsiktig, alle i familien vi 5 i familien har hatt det og det var ingen problem og var som en lett forskjølse/ infulensa

Anonymkode: 4becc...56e

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er det ikke , SVÆRT overdrevet, men holder meg likevel hjemme i år pga besteforeldrene og oldeforeldrene til barna er i risikogruppe og vi må være forsiktig, alle i familien vi 5 i familien har hatt det og det var ingen problem og var som en lett forskjølse/ infulensa

Når du ikke har vett nok til å stave forkjølelse eller influensa, så har du ingen troverdighet når det kommer til resten. 

Anonymkode: d2816...9d7

Skrevet

Er du den bortkomne systera til Trump? 

Skrevet

Hva med det vi ikke vet om korona enda... vi vet at dette er noe som tuller med immunforsvaret og de er redd at unge som kanskje ikke blir veldig syke nå får varige skader på lunge hjerte. 

Vi må åpne og starte og leve litt normalt for psyke og økonomi, men ellers må vi leve på denne måten lenge. Og jo mer folk tror dette er over jo lengre vil det være.

Anonymkode: f7edb...bba

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Regel nr 1: Ingen som skriver "infulensa" har noen gang hatt noe vettugt å komme med.

Skrevet

Dumskap er hvertfall farlig. Det burde vært en lov mot dumskap. Den burde slå inn lenge før folk som skriver forskjølse og infulensa og synes de er eksperter på ting etter å ha sett nyheter uttaler seg.

Skrevet
På 8.7.2020 den 14.16, Anonym bruker skrev:

Og forresten, jeg så faktisk på Charterfeber for første gang i går, så jeg er omtrent ekspert på charter, og jeg tenker at om det er der du føler deg hjemme så kan du sikkert bare dra. Men hold deg langt unna lokalbefolkningen. Og ikke kom hjem.

Skrevet
3 minutter siden, amandine skrev:

Dumskap er hvertfall farlig. Det burde vært en lov mot dumskap. Den burde slå inn lenge før folk som skriver forskjølse og infulensa og synes de er eksperter på ting etter å ha sett nyheter uttaler seg.

Den loven burde omfatte folk som tror at manglende kunnskaper på et område automatisk gir dårlig kunnskap på alle andre områder.

Anonymkode: 59530...f5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...